reklama

13. emerytura będzie niższa niż zapowiadano? Zobacz, ile będzie wynosić [12.11.2019 r.]

Justyna Juszczyńska
Justyna Juszczyńska
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
13. emerytura po raz pierwszy została wypłacona w 2019 roku. Jak zapowiadali rządzący w kampanii będzie ona wypłacana co roku. Ile będzie wynosić i kiedy trafi na konta seniorów? Zobaczcie.

Jak podaje "Gazeta Wyborcza", dodatkowe świadczenie dla emerytów stanęło pod znakiem zapytania. A w zasadzie jego wysokość.

W maju tego roku po raz pierwszy emeryci otrzymali 1100 zł brutto, czyli 888 zł na rękę. To tyle, ile obecnie wynosi najniższe świadczenie dla osób z wypracowanym stażem. Nie było to jednak świadczenie, które miało trafiać na konta Polaków co roku. Przyznano je jednorazowo.

W kampanii wyborczej jednak PiS obiecał wprowadzić 13. emeryturę na stałe.

W maju 2019 r. ok. 9,72 miliona osób pobierających emerytury i renty otrzymało tzw. Emeryturę+. Świadczenie było przyznane wszystkim emerytom, nie trzeba było składać wniosków.

Na słynnej konwencji w Lublinie Jarosław Kaczyński zapewniał, że jeśli PiS wygra świadczenie będzie podwyższone o 100 zł, bo o tyle też wzrośnie emerytura minimalna.

W tej chwili świadczenie nie jest objęte w budżecie na przyszły rok. Projekt ma zostać przyjęty w 100 dni od powołania nowego rządu.

Czytaj także

Jak podaje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wysokość przyszłorocznej waloryzacji zostanie określona w przyszłym roku, na podstawie wskaźników makroekonomicznych, mając na względzie wysokość świadczeń emerytów i rencistów. Z prognozowanych wielkości makroekonomicznych na rok 2019 w zakresie inflacji i wzrostu wynagrodzeń wynika, że wskaźnik waloryzacji emerytur i rent od marca 2020 r. wyniesie nie mniej niż 103,24%. Taka też wielkość została zapisana w projekcie ustawy budżetowej na rok 2020. Ostateczna wielkość wskaźnika waloryzacji będzie znana w lutym 2020 r., kiedy GUS poda stosowne wskaźniki makroekonomiczne za 2019 rok.

Jak pisze "Wyborcza", to oznacza że najniższa emerytura nie wzrośnie o 100 zł, ale o ok. 36 zł. Świadczenie wyniesie zatem nie obiecane 1200, lecz 1136 zł brutto.

W tej chwili ustawa o emeryturach i rentach zakłada waloryzację procentową. Zależy ona od wzrostu cen (czyli inflacji) i wzrostu płac. Przy projektowaniu budżetu brane są pod uwagę prognozy – ostateczne dane o inflacji w 2019 r. i wzroście płac znane będą dopiero na początku 2020 r.

Z informacji Fakt wynika, że wypłata ruszyłaby w kwietniu i trafiłaby do seniorów wraz z kwietniową rentą lub emeryturą.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 184

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja emeryt
12 listopada, 2:30, Gość:

Może i można w Polsce zarobić te 6-8tys na rękę ale trzeba mieć fach w ręku, lata doświadczenia i sporo nadgodzin. A dla kontrastu mogę też napisać że większość ludzi jakich znam zarabiają poniżej 3tys. I młodych i starych przed emeryturą. I to że ktoś mało zarabia to nie znaczy że ma dwie lewe ręce ( jak pisałem wiele osób 50 tyle zarabia a z tego co tu piszą to są pracowici ludzie. Ale jednak zarabiaja mało, ok 2na rękę) w Polsce często wypłata nie jest dobrym wskaźnikiem pracowitości i ciężkiej pracy. Tylko raczej obrotności. Sam nieraz pracowałem ciężej za 1500zl w małych firemkach niż w wielkiej fabryce za 2500zl

Wreszcie ktoś pisze normalnie. Tak masz rację 6 do 8 tys netto bez nadgodzin się nieda.Jestem prac. fizycznym i byłem nim wiele lat. Znam rolnictwo prywatne i państwowe z lat 80.Pracowałem za mechanika maszyn rolniczych. Ale w sezonie siadałem na traktor czy kombajn i heja od rana do wieczora i trochę na światłach. Padły kołchozy, pracowałem za montera w stoczni po 12 godzin i soboty 8 itd. Dlatego mam taką emeryturę jaką mam. Od 8 lat pracuję za 20 zeta netto nie staram się o więcej bo już nie mam tyle siły co młodzi a niektórzy z nich mają i 30 zeta. Bez nadgodzin mają 5 000 netto. Można? Można, oczywiście bez fachu nie da rady. Nie chcę pisać życiorysu bo nie o to chodzi tylko wskazać że zarabiałem zawsze dużo ponad średnią.

B
Browarea

Ktoś wierzył, że oni dotrzymaja obietnic???

G
Gość
11 listopada, 10:27, Gość:

Tak właśnie dostają stare dziady za nic a młodzi nic nie maja

11 listopada, 10:39, Ja emeryt:

Jeżeli niektórzy młodzi nic nie mają to dlatego że mają wszystko w dupie i do roboty mają dwie lewe i jeszcze złamane. Znam takich i normalnych co zarabiają do 8000 netto/miesiąc. Ja na emeryturze dorabiam ale o tym jóż pisałem

12 listopada, 0:57, Gość:

To pochwal się w jakim zawodzie, jaki staż pracy, jaka szkoła, jaki region polski bo inaczej to bujda co piszesz. Ja tez mogę napisać że znam takich co i po 18tys zarabiaja. A średnia zarobków w Polsce to 2300 na rękę a nie to co w tv pokazują

12 listopada, 1:34, Gość:

Aż takim dużym fachowcem nie trzeba być aby zarobić 8.9 tys.9 godz.co dzieñ..trochę odwagi .trochę pomyśleć i skoñczyć kurs na wózki i wyjechać z tej jeb...j złodziejskiej polski na zachód .. Tak robimy z 6 kolegami już od 6.7.lat .po prostu olewamy polskich złodziei ..tusków.kaczorów .KONIEC TEMATU .

12 listopada, 2:15, Gość:

Koniec? O nie... To pisz w jakim zawodzie w POLSCE można zarobić 8tys. dla przeciętnego obywatela nie dla dzieci prawników czy lekarzy bo to to ja wiem. A to że na zachodzie to ja dobrze wiem. 6-8 tys to ja zarabiałem bez zadnych kursów. Znam takich co bez kursów wyciągają i 11tys ale długo nie pociągną od fizycznej pracy na akord. Prawko na tira i dycha jest albo i 15 w Szwajcarii.

Głupiś jak cep.

G
Gość

Może i można w Polsce zarobić te 6-8tys na rękę ale trzeba mieć fach w ręku, lata doświadczenia i sporo nadgodzin. A dla kontrastu mogę też napisać że większość ludzi jakich znam zarabiają poniżej 3tys. I młodych i starych przed emeryturą. I to że ktoś mało zarabia to nie znaczy że ma dwie lewe ręce ( jak pisałem wiele osób 50 tyle zarabia a z tego co tu piszą to są pracowici ludzie. Ale jednak zarabiaja mało, ok 2na rękę) w Polsce często wypłata nie jest dobrym wskaźnikiem pracowitości i ciężkiej pracy. Tylko raczej obrotności. Sam nieraz pracowałem ciężej za 1500zl w małych firemkach niż w wielkiej fabryce za 2500zl

G
Gość
11 listopada, 10:27, Gość:

Tak właśnie dostają stare dziady za nic a młodzi nic nie maja

11 listopada, 10:39, Ja emeryt:

Jeżeli niektórzy młodzi nic nie mają to dlatego że mają wszystko w dupie i do roboty mają dwie lewe i jeszcze złamane. Znam takich i normalnych co zarabiają do 8000 netto/miesiąc. Ja na emeryturze dorabiam ale o tym jóż pisałem

12 listopada, 0:57, Gość:

To pochwal się w jakim zawodzie, jaki staż pracy, jaka szkoła, jaki region polski bo inaczej to bujda co piszesz. Ja tez mogę napisać że znam takich co i po 18tys zarabiaja. A średnia zarobków w Polsce to 2300 na rękę a nie to co w tv pokazują

12 listopada, 1:34, Gość:

Aż takim dużym fachowcem nie trzeba być aby zarobić 8.9 tys.9 godz.co dzieñ..trochę odwagi .trochę pomyśleć i skoñczyć kurs na wózki i wyjechać z tej jeb...j złodziejskiej polski na zachód .. Tak robimy z 6 kolegami już od 6.7.lat .po prostu olewamy polskich złodziei ..tusków.kaczorów .KONIEC TEMATU .

Koniec? O nie... To pisz w jakim zawodzie w POLSCE można zarobić 8tys. dla przeciętnego obywatela nie dla dzieci prawników czy lekarzy bo to to ja wiem. A to że na zachodzie to ja dobrze wiem. 6-8 tys to ja zarabiałem bez zadnych kursów. Znam takich co bez kursów wyciągają i 11tys ale długo nie pociągną od fizycznej pracy na akord. Prawko na tira i dycha jest albo i 15 w Szwajcarii.

G
Gość
11 listopada, 10:27, Gość:

Tak właśnie dostają stare dziady za nic a młodzi nic nie maja

11 listopada, 10:39, Ja emeryt:

Jeżeli niektórzy młodzi nic nie mają to dlatego że mają wszystko w dupie i do roboty mają dwie lewe i jeszcze złamane. Znam takich i normalnych co zarabiają do 8000 netto/miesiąc. Ja na emeryturze dorabiam ale o tym jóż pisałem

12 listopada, 0:57, Gość:

To pochwal się w jakim zawodzie, jaki staż pracy, jaka szkoła, jaki region polski bo inaczej to bujda co piszesz. Ja tez mogę napisać że znam takich co i po 18tys zarabiaja. A średnia zarobków w Polsce to 2300 na rękę a nie to co w tv pokazują

Aż takim dużym fachowcem nie trzeba być aby zarobić 8.9 tys.9 godz.co dzieñ..trochę odwagi .trochę pomyśleć i skoñczyć kurs na wózki i wyjechać z tej jeb...j złodziejskiej polski na zachód .. Tak robimy z 6 kolegami już od 6.7.lat .po prostu olewamy polskich złodziei ..tusków.kaczorów .KONIEC TEMATU .

N
Nie mlody juz

A młodzi się z was śmieją leśne dziadki he he. Młodzi pozakładali takie portale, młodzi piszą tu artykuły i tylko cieszą się jak widzą jak robicie tutaj ruch. Wchodzicie, komentujecie, wkur cię się, dalej komentujecie, wyzywacie innych i siebie nawzajem a wyświetlenia lecą. A za każde wyświetlenie reklamodawcy płacą prawdziwe pieniądze. I wszyscy zadowoleni tylko emeryci nic nie dostaną z tego tylko dostają stanu przedzawałowego. Warto?

G
Gość
11 listopada, 10:27, Gość:

Tak właśnie dostają stare dziady za nic a młodzi nic nie maja

11 listopada, 10:39, Ja emeryt:

Jeżeli niektórzy młodzi nic nie mają to dlatego że mają wszystko w dupie i do roboty mają dwie lewe i jeszcze złamane. Znam takich i normalnych co zarabiają do 8000 netto/miesiąc. Ja na emeryturze dorabiam ale o tym jóż pisałem

To pochwal się w jakim zawodzie, jaki staż pracy, jaka szkoła, jaki region polski bo inaczej to bujda co piszesz. Ja tez mogę napisać że znam takich co i po 18tys zarabiaja. A średnia zarobków w Polsce to 2300 na rękę a nie to co w tv pokazują

G
Gość
11 listopada, 10:35, Gość:

Kawaler/panna nie ma żadnych dodatków żadnego 500 300 plus a tym starym dziadom waloryzacji co chwilę 13 stki, dozyja setki 2 emerytura za nic a młodzi muszą je. AC na nich

11 listopada, 10:50, Ja emeryt:

Kawaler, panna może pracować po 10 godzin dziennie i soboty jak ja kiedyś i zarabiać 8000 netto i nieźle żyć a po 40 latach pracy mieć godziwą emeryturę.

Nie wku.... j mnie leniu śmierdzący

Przecież etat 10h dziennie z sobotami to w większości 2000-2500na rękę. Więc ci ty o 8tys [wulgaryzm]. isz etat w fabryce 2500zl 170h czyli żeby mieć 7,5 tys trzeba w mies 510h wyrobić. Jakby w Polsce można było wyciągnąć 8tys to nikt by za granicę nie jeździł. To już nie komuna dziadku, że można było na nockach spać, a dniówka była, że normę wyrabiało się w 4h. Dzisiaj wszędzie kamery i normy wyśrubowane do granic możliwości, tak że nawet najstarsi pracownicy mówia że kiedyś było lepiej, lżej, mniej poganiania, mniej rygoru itp.

G
Gość
11 listopada, 10:35, Gość:

Kawaler/panna nie ma żadnych dodatków żadnego 500 300 plus a tym starym dziadom waloryzacji co chwilę 13 stki, dozyja setki 2 emerytura za nic a młodzi muszą je. AC na nich

11 listopada, 10:51, realista:

Najpierw sobie zapracuje na tą emeryturę, seniorzy to robili przez wiele lat, im się to należy bo to są ich pieniądze które włożyli do systemu ZUS, i nie flustruj się smarku, tylko do roboty.

11 listopada, 13:15, Gość:

Oni pracowali za grosze a teraz chcą całe życie w tysiącach i podwyżki powinni utylizowac takich z wiekiem 65 lat

11 listopada, 13:32, Ja emeryt:

To my swoją pracą budowaliśmy ten kraj i demokrację jakakolwiek ona jest teraz dla wszystkich nawet dla takich gnid jakTy bo gnidy też mają prawo życia.

Ale taką gnidę jak Ty to sam chętnie utylizuję nawet przed ukończeniem 65 lat

Jaki kraj? Jaką demokrację? Polska demokracja była tylko kartą przetargową w czasie zimniej wojny. W Polsce mamy jako taką demokrację tylko dlatego że zachodowi zależało żeby osłabić ZSRR. Zachód chciał mieć tania siłe robocza dla siebie, (tak jak jest teraz, zachodnie fabryki, magazyny) a i strefa buforowa między Niemcami a Rosją w postaci polski też jest dobra. W razie czego to z Polski zrobi się pole bitwy a zachód będzie bezpieczny. Ameryka nigdy nie prowadziła wojny na swoim terenie.

G
Gość
11 listopada, 10:35, Gość:

Kawaler/panna nie ma żadnych dodatków żadnego 500 300 plus a tym starym dziadom waloryzacji co chwilę 13 stki, dozyja setki 2 emerytura za nic a młodzi muszą je. AC na nich

11 listopada, 10:51, realista:

Najpierw sobie zapracuje na tą emeryturę, seniorzy to robili przez wiele lat, im się to należy bo to są ich pieniądze które włożyli do systemu ZUS, i nie flustruj się smarku, tylko do roboty.

11 listopada, 13:15, Gość:

Oni pracowali za grosze a teraz chcą całe życie w tysiącach i podwyżki powinni utylizowac takich z wiekiem 65 lat

11 listopada, 13:32, Ja emeryt:

To my swoją pracą budowaliśmy ten kraj i demokrację jakakolwiek ona jest teraz dla wszystkich nawet dla takich gnid jakTy bo gnidy też mają prawo życia.

Ale taką gnidę jak Ty to sam chętnie utylizuję nawet przed ukończeniem 65 lat

11 listopada, 16:08, Gość:

Zdechniesz dziadu a ZUS się będzie cieszyć że nie będzie musiał żywic darmozjada

11 listopada, 16:14, Gość:

Pracuje bucu żeby Ci ZUS wypłacal ta marna emeryturę bo pracowałeś parę lat a teraz stary cepie masz emeryturę do końca życia to co niby wpłaciłem na te składki to ci już dawno wypłacił a teraz bierzesz kasę co młodym ściągają.

11 listopada, 17:55, Ja emeryt:

Wpłaciłem do ZUS tępy bucu jeden 450 000 zł. a emeryturę biorę 2 rok. Jeżeli zdechnę prędzej to ZUS się nie będzie cieszył tylko mnie wykreśli z beneficjętów to jest kalkulacja wg. dalszego trwania życia po osiągnięciu wieku emyrytalnego. Jedni [wulgaryzm]ą prędzej inni później a bilans musi wyjść na 0 ale to zbyt trudne dla takiego cepa jak Ty. Wpłaciłem tyle kasy do systemu ZUS i gueno nie interesuje co państwo z tym zrobiło. A na Twoją kasę am wyje... e

To w ten sposób będzie dobrze w tym kraju:) każdy na każdego ma wyje...nr

Masz rację że nie powinno Cię obchodzić co państwo z tym zrobiło, ale jeżeli myślisz że za to państwo więcej ci da to też się mylisz.

G
Gość
11 listopada, 10:35, Gość:

Kawaler/panna nie ma żadnych dodatków żadnego 500 300 plus a tym starym dziadom waloryzacji co chwilę 13 stki, dozyja setki 2 emerytura za nic a młodzi muszą je. AC na nich

11 listopada, 10:51, realista:

Najpierw sobie zapracuje na tą emeryturę, seniorzy to robili przez wiele lat, im się to należy bo to są ich pieniądze które włożyli do systemu ZUS, i nie flustruj się smarku, tylko do roboty.

11 listopada, 13:15, Gość:

Oni pracowali za grosze a teraz chcą całe życie w tysiącach i podwyżki powinni utylizowac takich z wiekiem 65 lat

11 listopada, 13:32, Ja emeryt:

To my swoją pracą budowaliśmy ten kraj i demokrację jakakolwiek ona jest teraz dla wszystkich nawet dla takich gnid jakTy bo gnidy też mają prawo życia.

Ale taką gnidę jak Ty to sam chętnie utylizuję nawet przed ukończeniem 65 lat

11 listopada, 16:08, Gość:

Zdechniesz dziadu a ZUS się będzie cieszyć że nie będzie musiał żywic darmozjada

11 listopada, 16:14, Gość:

Pracuje bucu żeby Ci ZUS wypłacal ta marna emeryturę bo pracowałeś parę lat a teraz stary cepie masz emeryturę do końca życia to co niby wpłaciłem na te składki to ci już dawno wypłacił a teraz bierzesz kasę co młodym ściągają.

11 listopada, 19:03, Gość:

Przestań obrażać ludzi młokosie gów....wiesz jak sie tyrało na zmiany szkoła dzieci po 14 godz równiez soboty do pracy wstawalam o 4 drabinastym wozem ojciec wiózł mnie 4 km do autobusu by zdażyc na 6 nie mielismy nic by dostac mieszkanie pracowaliśmy z mężem na budowie po godzinach .Przepracowałam uczciwie 40 lat bez zwolnień zabierano mi pieniadze na ZUS moj zmarły maż przepracował 38 lat gdy zmarł dostałam tylko 4 tys niech odda mi państwo ponad 450 tys zgromadzonych składek zmarłego sama wyksztalciłam dzieci bez 500 pracujac i stojac w gigantycznych kolejkach po wszystko .Ty młokos...masz wszystko w sklepach podane na tacy tylko bozia rozumu ci poskapiła a rodzice nie wpoili elementarnych zasad dobrego wychowania.9

A ty sama przestań innych obrażać paniusiu. Tyle pracowała a tępa, wyszczekana tylko. Wiesz gdzie są twoje pieniążki z ZUS? Poszły na emerytury twoich rodziców. To nie wiesz w jaki sposób działa ZUS? Nie wiesz ze składek się nie dziedziczy tylko idą na tych którzy żyją dłużej niż przewidzial ZUS? To ja jestem ze wsi i wiem lepiej. Wyksztalcilas dzieci... W Polsce edukacja jest darmowa:) popracowała trochę za komuny i myślisz że się wszystko należy. I żeby nie bylo, mieszkam na wsi, dzisiaj mamy 11 listopada, dokładnie to 12. Wstalem o 5. Godzinę temu skończyłem pracę mimo że święto. Tak się dzisiaj pracuje. Mój ojciec tak przeoracowal 50 lat i dostał niecały tysiąc na rękę a nie jak wy, miastowi po 2 albo i więcej

G
Gość
11 listopada, 10:35, Gość:

Kawaler/panna nie ma żadnych dodatków żadnego 500 300 plus a tym starym dziadom waloryzacji co chwilę 13 stki, dozyja setki 2 emerytura za nic a młodzi muszą je. AC na nich

11 listopada, 10:51, realista:

Najpierw sobie zapracuje na tą emeryturę, seniorzy to robili przez wiele lat, im się to należy bo to są ich pieniądze które włożyli do systemu ZUS, i nie flustruj się smarku, tylko do roboty.

11 listopada, 13:15, Gość:

Oni pracowali za grosze a teraz chcą całe życie w tysiącach i podwyżki powinni utylizowac takich z wiekiem 65 lat

11 listopada, 13:32, Ja emeryt:

To my swoją pracą budowaliśmy ten kraj i demokrację jakakolwiek ona jest teraz dla wszystkich nawet dla takich gnid jakTy bo gnidy też mają prawo życia.

Ale taką gnidę jak Ty to sam chętnie utylizuję nawet przed ukończeniem 65 lat

11 listopada, 16:08, Gość:

Zdechniesz dziadu a ZUS się będzie cieszyć że nie będzie musiał żywic darmozjada

11 listopada, 16:14, Gość:

Pracuje bucu żeby Ci ZUS wypłacal ta marna emeryturę bo pracowałeś parę lat a teraz stary cepie masz emeryturę do końca życia to co niby wpłaciłem na te składki to ci już dawno wypłacił a teraz bierzesz kasę co młodym ściągają.

11 listopada, 19:03, Gość:

Przestań obrażać ludzi młokosie gów....wiesz jak sie tyrało na zmiany szkoła dzieci po 14 godz równiez soboty do pracy wstawalam o 4 drabinastym wozem ojciec wiózł mnie 4 km do autobusu by zdażyc na 6 nie mielismy nic by dostac mieszkanie pracowaliśmy z mężem na budowie po godzinach .Przepracowałam uczciwie 40 lat bez zwolnień zabierano mi pieniadze na ZUS moj zmarły maż przepracował 38 lat gdy zmarł dostałam tylko 4 tys niech odda mi państwo ponad 450 tys zgromadzonych składek zmarłego sama wyksztalciłam dzieci bez 500 pracujac i stojac w gigantycznych kolejkach po wszystko .Ty młokos...masz wszystko w sklepach podane na tacy tylko bozia rozumu ci poskapiła a rodzice nie wpoili elementarnych zasad dobrego wychowania.9

11 listopada, 19:14, Ja52:

Daj spokój rodzicom, ta menda taka się urodziła. Jeżeli jest dobre dziecko to nawet ulica go nie zepsuje. Jeżeli złe się wylęgnie to ani kościół nie naprawi

11 listopada, 19:42, Gość:

Prawda I tylko prawda

11 listopada, 21:11, Gość:

Takie szczyle myślą że są autorytetami. Gonią tylko za kasą i piwem. Myślą że człowiek, który w tamtych czasach się kształcił a potem ciężko pracował, a pomijany był przy premiach , nagrodach i awansach bo był bezpartyjny nie ma prawa do godnej emerytury. Szczylu. Przepracuje uczciwie 40 albo 50 lat a potem utylizuje i ujadaj. Jeśli masz odrobinę klasy i honoru to lepiej styl gębę.

Stary dziad się odezwał. Komuna, czy się stoi czy się leży pensja się należy, piep.rzone państwo z miasta. Połowa z was się do roboty nie nadaje a emerytury po 2tysie od razu. Napracował ciężko to się mój ojciec na wsi, w wieku 60lat mial 50 lat pracy, i to po 12-16h dziennie, nawet w niedzielę i święta, całe życie wstawał o 4.30. nawet w pogrzeb matki ani wesela dzieci nie miał dnia wolnego. Ani żadnej premi, ani chorobowego.I ile dostał emerytury? Niecałe 1000zl. Za to że żywił takich obiboków jak wy. Do dnia dzisiejszego nie może patrzec na takich jak ty.

G
Gość
11 listopada, 22:21, Gość:

NA EMERYTURY LUDZIE CIĘŻKO PRACOWALI W ZYCIU TO TAK DLA PRZYPOMNIENIA.

Ciężko tzn? Na ile wycenisz tą ciężką pracę? Tysiąc? Dwa? Może 10 albo 100tys? Ciężką pracą jest względna, jeden po 8h przy papierkach będzie zmęczony a inny jak mój wujek na wsi w wieku 65 lat przerzuci kilkanaście ton obornika widłami i jeszcze 0,7 zrobi. To komu należy się więcej?

G
Gość
11 listopada, 22:19, RYCHU:

Mam emeryturę i UWAŻAM ,że te trzynastki -czternastki to jest nieporozumienie, my EMERYCI tego ni CHCEMY .WYSTARCZY nam tylko to ile KAŻDY EMERYT WYPRACOWAŁ niech nam zabiorą tylko składkę zdrowotną A resztę WYPLACA bez pobierania podatku od emerytur.MLODZI MAJA RACJĘ ZE SIE BURZĄ TRZYNASTKI

-500 PLUS, CZTERNASTKI- POWINNO WYPŁACAĆ SIE TYM CO PRACUJĄ OBECNIE.

11 listopada, 22:41, Ja emeryt:

Uuuuuu. Dobrze liczysz To by było ok. 7000 więcej ja się chętnie pod tym podpiszę i oddam 13kę tą z ubiegłego roku i wszystkie inne

Ale zrozumcie że rząd tego nie zrobi!! Nie da wam 7000zl. On je weźmie od was, przepuści przez maszynkę biurokracji i odda wam 880zl. A większość i tak na nich zagłosuje bo dają za darmo! Lepiej dostać za darmo od kogoś 1000zl niż mieć wypracowane 2000zl

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3