Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Banki i firmy ubezpieczeniowe starają się o nowych, a zaniedbują starych klientów

Zbigniew Biskupski AIP
Klienci banków i firm ubezpieczeniowych są zgodni – instytucje finansowe dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych, wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

58 proc. klientów banków uważa, że banki dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Co czwarty jest zdania, że nie ma różnicy w traktowaniu przez banki klientów nowych i stałych. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz osoby z wyższym wykształceniem.

Banki i firmy ubezpieczeniowe starają się o nowych, a zaniedbują starych klientów
mat. prasowe

W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku banków. W stosunku do ubezpieczycieli mniej krytyczne są kobiety – aż 32 proc. z nich uważa, że ubezpieczyciele traktują tak samo jednych i drugich klientów, niezależnie od ich stażu w danej instytucji. Najbardziej krytyczne są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat).

- Z naszego sondażu wynika, że klienci w większości są przekonani, że instytucjom finansowym na nich najbardziej zależy do momentu ich pozyskania. Później swoją uwagę w większym stopniu poświęcają „kandydatom na klientów” – komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia. I dodaje: - Banki i ubezpieczyciele, jako instytucje bazujące na zaufaniu, na bieżąco poddają się różnym badaniom dotyczącym jakości świadczonych przez nie usług. Zrealizowane przez nas w ostatnim roku badanie satysfakcji z usług bankowych pokazało, że klienci raczej są zadowoleni z usług swoich banków. Jak pokazuje jednak niniejszy sondaż, klienci mają poczucie, że banki i ubezpieczyciele lepiej traktują nowych klientów, być może oferując im ciekawsze oferty, zarezerwowane wyłącznie dla osób nowo pozyskanych. Na pewno jest to pewien sygnał płynący od klientów, że oczekują przynajmniej równego traktowania.

Sondaż został zrealizowany przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.

Obejrzyj wideo:

Firmy rodzinne wciąż mają dużą przyszłość w Polsce

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Banki i firmy ubezpieczeniowe starają się o nowych, a zaniedbują starych klientów - Strefa Biznesu

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska