Banki karzą dwa razy

(bz)Zaktualizowano 
Część banków pobiera od klientów spóźniających się ze spłatą zadłużenia w karcie kredytowej dodatkową opłatę.

     Z opłatą za przekroczenie limitu w karcie kredytowej muszą się liczyć m.in. klienci Banku Millenium. - Wynosi ona 40 złotych, a klient jest o niej informowany zarówno poprzez cennik usług, jak i odpowiednie zapisy w regulaminie korzystania z karty - zapewnia Agnieszka Zygo z biura prasowego banku.
     Rzeczywiste koszty
     
Z kolei Citibank Handlowy każe sobie płacić 49 zł za poślizg w regulowaniu zadłużenia w karcie. - Tak naprawdę jest to opłata za obsługę nieterminowej spłaty, czyli faktyczne czynności windykacyjne, np. przygotowanie i wysłanie listów poleconych bądź telefonowanie do klienta - mówi Joanna**Cegłowska z biura prasowego banku .
     Opłatę od spóźnialskich pobiera także Bank PKO BP. Jej wysokość - uzależniona od rodzaju karty - wynosi 10, 40 lub 50 zł. Jednak, jak zapewnia
Marek Kłuciński, rzecznik banku, na opłacie się kończy: - Wyższe odsetki pobierane są jedynie w przypadku opóźnienia w spłacie raty kredytu, ale z kolei wówczas nie ma opłaty.
     
Bez dublowania
     W Raiffeisen Bank Polska opłata za opóźnienie w spłacie tzw. minimalnej kwoty w karcie wynosi 45 złotych. - Wprowadzając ją byliśmy przekonani, że jest ona zasadna i mamy prawo ją pobierać - tłumaczy Aleksandra Kwiatkowska,** rzecznik prasowy Raiffeisena. - Teraz jeszcze raz przeanalizujemy sprawę.
     _Skąd taka decyzja? Otóż jeden z klientów zakwestionował stosowaną przez bank praktykę do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zarzucił bankowi, że bezprawnie kumuluje opłaty. W przypadku opóźnienia w spłacie bank zastrzega sobie prawo do pobierania 3-krotności odsetek ustawowych, a do tego wspomnianej już kary umownej.
     SOKiK zgodził się z tą argumentacją. Orzekł, że skoro bank pobiera odsetki za opóźnioną spłatę zobowiązań, klient nie powinien ponosić dodatkowej opłaty, która stanowi karę umowną. Wyrok nie jest prawomocny.
     Oprócz Raiffeisena, zasadność pobierania dodatkowej opłaty planuje jeszcze rozważyć Millenium. -
Dużym nieporozumieniem jest przedstawianie pobierania przez bank odsetek jako kary - twierdzi jednak Joanna Cegłowska z Citibanku. - Odsetki w tym przypadku są wynagrodzeniem płaconym bankowi za korzystanie z jego środków finansowych. Nie ma więc mowy ani o karaniu, ani tym bardziej o "podwójnym karaniu" klienta.
     _

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3