Będzie dojazd, ale tylko z przesiadką

(DD)
Od 1 kwietnia MZK testowo uruchomi linię nr 17, która będzie - tylko w dni powszednie - kursowała między osiedlem a dawną pętlą tramwajową przy "Realu”.
Od 1 kwietnia MZK testowo uruchomi linię nr 17, która będzie - tylko w dni powszednie - kursowała między osiedlem a dawną pętlą tramwajową przy "Realu”.
Mieszkańcy osiedla domków jednorodzinnych nad Rudnikiem będą mieli własną linię autobusową. Na razie przez miesiąc.

Osiedle domków letniskowych nad Jeziorem Rudnickim Wielkim już kilka lat temu przekształciło się w osiedle "całoroczne". Niestety, jedyne dojeżdżające tu autobusy komunikacji miejskiej - linii "R" - kursują tylko w sezonie letnim. - Nie wszyscy mamy samochody. Nie mamy czym dojechać do miasta, a dzieci do szkół - skarżą się mieszkańcy.

Kłopoty z dojazdami ma także obsługa położonego tuż przy osiedlu hotelu "Energetyk". Ich głosy długo zostawały bez echa. Do Ratusza przesłali petycję z podpisami ponad 40 osób. I być może będą mieli całoroczną linię autobusową.
Od 1 kwietnia MZK testowo uruchomi linię nr 17, która będzie - tylko w dni powszednie - kursowała między osiedlem a dawną pętlą tramwajową przy "Realu".

- Na razie będą to cztery kursy dziennie. Wyznaczyliśmy je w godzinach porannych oraz popołudniowych, przede wszystkim, aby umożliwić dojazdy i powroty ze szkół - mówi Teresa Kleczewska, p.o. kierownika ratuszowego Referatu Transportu. - "17" będą kursowały przez miesiąc. Jeśli pasażerowie będą z nich korzystali - co przekona nas, że linia jest rzeczywiście potrzebna - to może ona na stałe wejść do komunikacyjnej sieci już od początku maja, przy okazji planowanej reorganizacji.

Zainteresowanie kursami "17" mogłoby być większe, gdyby autobusy kursowały do centrum miasta, a nie tylko do przystanku, na którym - aby dojechać w jakiekolwiek inne miejsce niż do hipermarketu - i tak trzeba przesiąść się do następnego pojazdu MZK.

- Jeśli mamy uruchomić tę linię na stałe, to musimy mieć pewność, że na osiedlu znajdziemy stałych pasażerów, a oni korzystają z biletów miesięcznych, dzięki czemu nie muszą kasować drugiego biletu. Przesiadki natomiast nie powinny być bardzo uciążliwe, ponieważ rozkład "17" postaraliśmy się zsynchronizować z rozkładami tramwajów. Na ich przyjazd nie będzie więc trzeba długo czekać - zapewnia kierownik Kleczewska.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rammsteinfan

Ale jaja!
Ledwie co rano śmiałem się ze stołecznego autobusu, a tu już zmiana fotki. Oczywiście, nadal nie na grudziądzką. tym razem możemy podziwiać "Dankę" z Górnego Śląska. Jeszcze kilka zmian i może trficie na wóz z Grudziądza

r
rammsteinfan

Znowu Pomorska się popisała fotką... Ciężko o zdjęcie z Grudziądza (?), więc czemu nie wrzucić czegoś stołecznego. Co za różnica... "Internet" - to jest imię, czy nazwisko fotografa?

I
Iwan

Mówi się w artykule o biletach miesięcznych, a nie godzinowych. Biorąc pod uwagę liczbę osób, które deklarują chęć dojazdów "17", to jest słuszne podejście. Jestem również przeciwny temu by autobusy nr "17" kursowały do centrum, bo i po co ? Pokrywanie się tras kilku linii niczemu nie służy. T2 spokojnie przejmie kilku/nastu pasażerów dojeżdżających z Rudnika.

k
klukaszewski

Może pani kierownik ma rację mówiąc o tym, że najpierw trzeba upewnić się czy linia nr17 będzie rentowna tyle, że zapomniała pewnie, że nie wszyscy mieszkańcy miasta kupują bilety godzinne, które pozwalają na kursowanie z przesiadkami naszą komunikacją poza tym uważam, że stosownym byłoby przeprowadzenie takiego testu wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy MZK, ponieważ jak zapowiada UM mają być dogodniejsze skomunikowania autobusów. Reasumując TAK dla testu opłacalności linii nr 17, NIE dla beznadziejnej trasy i przesiadek --> od razu do centrum i z centrum.

Dodaj ogłoszenie