Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chętnie zmieniamy sprzedawcę gazu. Uwaga! 12 firmom grozi odebranie koncesji

Katarzyna Paczewska
Pixabay.com
Urząd Regulacji Energetyki (URE) prowadzi 12 postępowań w sprawie cofnięcia koncesji na obrót paliwami gazowymi (OPG) lub obrót gazem ziemnym z zagranicą (OGZ).

Chodzi o spółki: Audax Energia, Caldoris Polska, Elgas Energy (dot. koncesji OPG), Elgas Energy (OGZ), Energetyka dla Domu, Energia dla Firm (OPG), Energia dla Firm (OGZ), Energia i Gaz, Energia Polska, Hexa Telecom, IEnergia, Ineon.

Czytaj również: Ceny gazu w 2019 r. zniweluje spadek opłat dystrybucyjnych. Rachunki bez większych zmian - podaje URE

Kiedy odbierają koncesję

Zgodnie z prawem energetycznym, prezes URE cofa koncesję w przypadku, gdy przedsiębiorca rażąco narusza warunki określone w koncesji lub inne warunki wykonywania koncesjonowanej działalności gospodarczej, określone przepisami. Działania urzędu mają na celu ochronę interesów odbiorców. Jak czytamy w komunikacie dot. tych 12 postępowań, powodem cofnięcia koncesji albo zmiany jej zakresu może być też: „nie dysponowanie środkami finansowymi w wielkości gwarantującej prawidłowe jej wykonywanie”.

Przeczytaj: Zmiana sprzedawcy prądu i gazu. Można obniżyć sobie rachunki

Stracą koncesję? Co z klientem

- W przypadku zaprzestania dostarczania paliw gazowych do odbiorcy w gospodarstwie domowym przez dotychczasowego sprzedawcę z przyczyn leżących po stronie tego sprzedawcy, gaz do odbiorcy dostarcza przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie obrotu paliwami gazowymi tzw. „sprzedawca awaryjny” - wyjaśnia Justyna Pawlińskaz biura prasowego URE. - Umowa taka jest zawierana na czas nieokreślony i obowiązuje od dnia zaprzestania dostarczania paliwa gazowego przez dotychczasowego sprzedawcę z przyczyn leżących po stronie tego sprzedawcy. Umowa ta może ulec rozwiązaniu w dowolnym terminie na mocy porozumienia stron lub w drodze wypowiedzenia przez odbiorcę z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło doręczenie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy, przy czym odbiorca może wskazać późniejszy termin jej rozwiązania.

Przeczytaj koniecznie: Jak się bronić przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu i gazu? [porady]

Gdy masz problem, zgłoś

W związku z możliwością zmiany sprzedawcy pojawiło się więcej firm oferujących sprzedaż gazu. Od 2011 r. na zmianę sprzedawcy tego paliwa zdecydowało się 171 609 odbiorców domowych (taryfy W1-W4). W sumie z pozostałymi taryfami na taki krok zdecydowało się w tym czasie 180 111 odbiorców. - Jednak wraz ze wzrostem liczby sprzedawców pojawiły się podmioty, które stosują nieuczciwe działania mające na celu pozyskanie klienta - zauważa Pawlińska.

Duża część ze zgłaszanych do URE przez odbiorców problemów trafia do Punktu Informacyjnego dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych. Liczba takich zgłoszeń rośnie. Masz pytania? Zadzwoń - (22) 244 26 36 (pn-pt, w godz. 8-15), wyślij list: URE, Al. Jerozolimskie 181, 02-222 Warszawa, z dopiskiem Punkt Informacyjny, lub e-mail - [email protected].

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska