Przesyłki sądowe do odebrania ... w kiosku. Co z ochroną danych?
"Pytanie- nasuwające się bezpośrednio - brzmi: czy pracownik kiosku jest w stanie zapewnić mnie (lub mojej firmie) ochronę moich danych w sposób porównywalny z ochroną świadczoną w ramach usługi Urzędu Pocztowego? A może stanie się dokładnie odwrotnie? Tzn. pracownik kiosku, niezobligowany do ochrony danych, będzie je rozpowszechniać według własnego uznania..". Zastanawiał się w nadesłanym do nas artykule Maciej Weselny.
Napisaliśmy w tej sprawie do Polskiej Grupy Pocztowej. Sytuację wyjaśnia Marcin Kaleta, PR Manager.
- Usługi związane z obsługą korespondencji sądów powszechnych oraz prokuratur są świadczone w zgodzie z obowiązującymi przepisami, na podstawie których funkcjonują wszyscy operatorzy pocztowi w Polsce. Status operatora pocztowego zarejestrowanego w Rejestrze Operatorów Pocztowych Urzędu Komunikacji Elektronicznej posiada zarówno PGP, jak i InPost oraz Ruch. Operatorzy spełniają wymogi formalne, a tym samym dają rękojmię bezpieczeństwa obrotu przesyłek - tłumaczy.
- Pracownicy placówek są przygotowani i przeszkoleni w zakresie obsługi korespondencji, stosując jednocześnie zasady właściwego wydawania i przechowywania przesyłek awizowanych - wyjaśnia Kaleta. - Kwestie te normują zarówno odpowiednie przepisy prawa, jak i regulacje wewnętrzne poszczególnych operatorów pocztowych oraz podlegają szczególnej weryfikacji ze strony działów bezpieczeństwa realizujących funkcje kontrolne. Placówki te są również objęte monitoringiem oraz zawartymi umowami z ubezpieczycielami, podobnie jak powierzana PGP korespondencja - uspokaja przedstawiciel Polskiej Grupy Pocztowej.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?