Dla dobra klienta

Michał NowickiZaktualizowano 
Z roku na rok do rzecznika praw konsumenta wpływa coraz więcej skarg od zawiedzionych nabywców towarów i usług.

     W 2004 r. radziejowscy klienci skarżyli się najczęściej na lekceważące traktowanie ich przez Telekomunikację Polską. Jeden z mieszkańców powiatu miał podpisaną umowę z operatorem, mimo to przez wiele miesięcy nie dostawał rachunków za korzystanie z telefonu. Zgłaszał to wielokrotnie, jednak bez skutku.
     Po interwencji rzecznika
     
okazało się, że abonent nie figurował w bazie danych TP. Sprawę udało się załatwić polubownie, a narosłe należności Telekomunikacja rozłożyła klientowi na dogodne raty. Inny abonent miał dokładnie odwrotny problem. Mimo, że rozwiązał umowę z TP, ta nadal przysyłała mu rachunki. I w tej sytuacji pomógł rzecznik. - Kłopoty te wynikły z fatalnego funkcjonowania telefonicznego systemu zgłaszania reklamacji poprzez Błękitną Linię. W ostatnich miesiącach jakość działania linii znacznie się poprawiła i skargi na Telekomunikację już się nie pojawiają - _twierdzi Jacek Kanafa, powiatowy rzecznik konsumenta.
     Kilka spraw dotyczyło nierzetelnego sprzedawcy mebli. Handlowiec nie odpowiadał na pisma, sprawy trafiły więc do sądu, który we wszystkich przypadkach podzielił zdanie rzecznika i klientów. Jedna osoba odzyskała
     wpłaconą zaliczkę
     
dwie inne przy odzyskiwaniu swoich pieniędzy korzystają z pomocy komornika.
     W okresie zimowym często zdarzają się też problemy z zakupionymi przez mieszkańców kotłami centralnego ogrzewania. Jeden z nich nabył urządzenie, które, jego zdaniem, działało wadliwie. Jednak po zbadaniu sprawy okazało się, że
     wina leżała po stronie klienta,
     
który źle zainstalował kocioł.
- Mimo to producent zaproponował za drobną dopłatą wymienić sprzęt oraz doradził jak bezawaryjnie je założyć - mówi rzecznik.
     Ze statystyk wynika, że z roku na rok przybywa skarg. W zeszłym roku było ich aż o 72 proc więcej niż w 2003 r. Dlaczego tak się dzieje?
- Sprawia to niska jakość wielu towarów oraz zachowanie niektórych handlowców, którzy starają się jak mogą zniechęcić do składania u nich reklamacji. Zdesperowani klienci trafiają więc do mnie _- uważa Jacek Kanafa.
     **

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3