Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dla klientów drukarni jakość jest ważniejsza niż cena

AIP
Piotr Smoliński/ Polska Press
Według drukarni, firmom, które składają zlecenia, zależy przede wszystkim na niskiej cenie i dotrzymaniu terminu – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Konica Minolta. Okazuje się, że klienci widzą tę kwestię nieco inaczej i na pierwszym miejscu (89 proc. odpowiedzi) stawiają jakość usług, a następnie terminowość (88 proc.) oraz czas realizacji zamówienia (80 proc.). Branża deklaruje gotowość do inwestowania w nowe technologie i wyjścia naprzeciw nowym potrzebom klientów, ale nie zawsze jest ich w pełni świadoma.

– Nasze badanie miało na celu zestawienie dwóch punktów widzenia: drukarni oraz klienta. W pierwszej kolejności zapytaliśmy małe, średnie i duże firmy, jak oceniają współpracę z drukarniami. Następnie, podczas organizowanej przez nas co roku Akademii Liderów Biznesu, przeprowadziliśmy badanie ankietowe wśród przedstawicieli czołowych drukarni w Polsce. Okazało się, że porównując te dwie perspektywy, można dostrzec rozbieżności. Mamy nadzieję, że wnioski płynące z badania pomogą branży lepiej zrozumieć potrzeby klientów i wdrożyć odpowiednie zmiany – mówi Tomasz Habierski, Industrial Printing Product Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

Polecenia działają najlepiej

Drukarnie przeceniają internet jako źródło wiedzy o swojej ofercie i stawiają go przed rekomendacjami czy reklamą. Tymczasem dla klientów najważniejsze okazały się rekomendacje partnerów biznesowych (41 proc.) oraz znajomych (30 proc.), a internet wskazywano dopiero na trzecim miejscu (29 proc.). Rekomendacje zyskiwały na znaczeniu wraz z wielkością prowadzonego przedsiębiorstwa. Drukarnie właściwie rozpoznają oczekiwania klientów odnośnie obsługi. W obydwu badanych grupach na pierwszym miejscu wskazywano szybki kontakt po złożeniu zapytania.

Branża gotowa na zmiany

Większość drukarni wśród kluczowych trendów wymienia wypieranie druku przez inne technologie (59 proc.), rosnące znaczenie personalizacji zleceń (56 proc.) oraz presję na jakość i czas realizacji (56 proc.). W odpowiedzi planują przede wszystkim inwestować w nowe technologie (82 proc.) i doskonalić jakość realizacji (62 proc.).

Drukarnie pozytywnie określają swój poziom przygotowania do nadchodzących zmian. Ponad 60% oceniło swoje kompetencje oraz kwestie zarządzania relacjami z klientem jako bardzo dobre. Średnia ocena dotycząca przygotowania pod względem inwestycji wynosiła 6.9 w skali od 1 do 10.

– Branża poligraficzna dostrzega nowe potrzeby klientów i kluczowe wyzwania w najbliższych latach. Drukarnie chcą reagować na dynamikę rynku głównie inwestycjami w sprzęt i technologię. To pozytywne zjawisko, które z pewnością zwiększy ich konkurencyjność. Warto przy tym zwrócić szczególną uwagę na wysoką jakość obsługi, ponieważ z perspektywy konsumenta jest to najważniejszy czynnik współpracy. W dodatku ma realne przełożenie na pozyskiwanie nowych zleceń, ponieważ klienci najczęściej uzyskują informacje o ofercie przez rekomendacje swoich partnerów biznesowych oraz znajomych – podsumowuje Michał Wiśniewski, Production Printing Product Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dla klientów drukarni jakość jest ważniejsza niż cena - Portal i.pl

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska