Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

DNB Bank Polska oddaje klientom pieniądze [jak złożyć wniosek]

(tik)
Zdjęcie ilustracyjne. To już kolejna decyzja UOKiK dotycząca warunków promocji kredytów hipotecznych
Zdjęcie ilustracyjne. To już kolejna decyzja UOKiK dotycząca warunków promocji kredytów hipotecznych Pixabay.com
Klienci DNB Banku otrzymają zwrot pieniędzy za wyższą marżę i podwyższone opłaty za konto - zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czy i jak możesz złożyć wniosek do banku.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierały skargi na DNB, że podwyższa marżę objętych promocją kredytów hipotecznych i opłaty za konto w pakiecie Personale. O sprawie zawiadomił urząd też Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu.

Zdaniem banku, kredytobiorcy nie dotrzymali warunków promocji, na podstawie której płacili mniejsze raty. Zgodnie z umową, musieli oni zasilać konto konkretną kwotą (np. 5 tys. zł) co miesiąc lub utrzymywać ustalone oszczędności (np. 100 tys. euro). Wiele osób przelewało pieniądze z innego konta prowadzonego przez DNB. Jednak bank uznawał tylko przelewy z zewnętrznych źródeł i w efekcie bez żadnego ostrzeżenia - podwyższał marżę. Praktyka rozpoczęła się na początku 2015 r. i trwa do dziś - podaje UOKiK.

- Przeanalizowaliśmy regulaminy promocji i ustaliliśmy, że nie zastrzegały one, że przelewy muszą zostać zrobione z kont w innych bankach. Tym samym kredytobiorcy mogli spełniać warunki promocji i mogli płacić niższe raty - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Jak podaje urząd, DNB podwyższył też opłatę za konto Personale z 18 do 22 zł. Osoba, która je założyła, mogła liczyć na korzystniejsze warunki kredytu hipotecznego. Gdy jednak nie zgadzała się z wyższą opłatą i chciała wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta, narażała się także na podwyższenie oprocentowania kredytu hipotecznego. Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły negatywne konsekwencje finansowe, które w tym wypadku mieli ponosić konsumenci.

W komunikacie UOKiK czytamy, że w trakcie postępowania DNB zobowiązał się do zmiany praktyk i zrekompensowania strat byłym i obecnym klientom, którym podniósł marżę i opłaty za konto. Bank:
- przywróci niższą marżę promocyjnych kredytów hipotecznych – w decyzji wymieniamy nazwy tych kredytów i warunki, które trzeba spełnić, by z skorzystać z tego rozwiązania,
- odda różnicę między marżą podwyższoną i promocyjną,
- przywróci niższe opłaty za konto Personale (18 zł) i odda konsumentom różnicę wynikającą z pobrania wyższych opłat,
- obecni klienci dostaną automatycznie zwrot pieniędzy, a byli klienci muszą złożyć wniosek do banku. W ciągu 6 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji powinni oni na piśmie wystąpić do DNB o zwrot pieniędzy. We wniosku trzeba wskazać numer umowy i rachunku bankowego. Pismo należy wysłać pocztą zwykłą: DNB Bank Polska S.A., ul. Postępu 15 C, 02-676 Warszawa lub e-mailem na adres [email protected],
- bank poinformuje klientów o decyzji UOKiK listownie, w systemie bankowości elektronicznej, na swojej stronie internetowej i przez ogłoszenia w prasie.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska