Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Flirt jest nowoczesny, ale za to stary pociąg pomieści więcej pasażerów [liczba miejsc]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
PKP Intercity
Tłum pasażerów nie mieści się w nowoczesnych pociągach, wiec trzeba było przeprosić składy z wagonami rodem z PRL-u.

Pasażerowie podróżujący z Bydgoszczy do Warszawy poskarżyli się nam, że specjalnie wybierają godziny podstawiania nowych pociągów, a podjeżdżają stare składy.

Gorsza jazda, ale cena jest taka sama

Oficjalnie na tej trasie kursuje osiem flirtów na dobę - cztery w jedną i cztery w drugą stronę.

- Płacę za co innego, czyli za komfort - mówił przedsiębiorca z Bydgoszczy. - W starym pociągu jest problem z internetem, nie można więc popracować, i śmierdzi w łazienkach.

Dlaczego na trasie Bydgoszcz-Warszawa pojechały stare pociągi zamiast nowych Flirtów?

Tymczasem cena biletu jest taka sama, czyli 41, 30 zł na trasie Bydgoszcz - Warszawa.

PKP Intercity tłumaczy, że w ostatnim czasie doszło do dwóch przypadków, w których pociągi były zastępczo zestawione z wagonów. Obie sytuacje były, według przewoźnika, związane z drobnymi usterkami flirtów. Obecnie ruch odcinku odbywa się bez utrudnień.
Tymczasem, jak twierdzą nasito wcale nie są wyjątkowe przypadki.

Tak odpowiedź przewoźnika komentuje np. "~sk~" na forum naszej Strefy Biznesu: "Czasem zamiast np. Brdy czy innych IC jest dawany stary skład".

"W przedziale stukali się kolanami"

Natomiast "~solec~" tak opisuje swoją podróż IC Kujawiak z Warszawy do Solca Kujawskiego: - "Również jeżdżę starymi pociągami TLK. PKP mówiło, że to w trosce o wygodę pasażerów, bo we flirtach jest za mało miejsca, a tutaj można dostawić wagony. Co piątek podróżuję Kujawiakiem i jak było ciasno, tak jest, a ową ciasnotę powodują mieszkańcy Sochaczewa i Łowicza, którzy dalekobieżny pociąg traktują jak tramwaj i wykupują miejsca. Ostatnio jechaliśmy rozklekotanymi wagonami po osiem osób w przedziale stukając się kolanami i z dziesiątkami ludzi za ścianą. W toalecie woda ciekła z sufitu, taki komfort z PKP Intercity".

Co na to przewoźnik?

- Od 11 grudnia 2016 roku, ze względu na duże zainteresowanie popołudniowym połączeniem z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy, zmieniliśmy zestawienie jednego pociągu z flirta na skład wagonowy - odpowiada "Gazecie Pomorskiej" Marta Ziemska z Zespołu prasowego PKP Intercity. - Dzięki temu podróżni mają zapewnioną większą liczbę miejsc oraz możemy dostawiać dodatkowe wagony.

Flirt posiada 270 miejsc siedzących w wagonach bezprzedziałowych, natomiast TLK Kujawiak ma 430 miejsc siedzących w wagonach z przedziałami

Testy pociągu Flirt3 dla PKP Intercity (x-news/dziennikzachodni.pl):

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska