Gdy ząb zaboli...

Renata KudełZaktualizowano 
Włocławianie skarżą się, że nie ma szans na przyjęcie u dentysty z bólem zęba. Wyznacza się im odległe terminy.

     Jak potrafi dokuczyć ból zęba? Któż tego nie doświadczył? Dlatego zrozumiałe wydaje się rozgoryczenie naszego Czytelnika (imię i nazwisko do wiadomości redakcji), który po nieprzespanej z bólu nocy wyruszył rano do przychodni na swoim osiedlu.
     - Sądziłem, że mój zmaltretowany wygląd jest dostatecznym argumentem - mówi mężczyzna. Niestety. Ku jego przerażeniu dowiedział się, że może zjawić się u stomatologa... najwcześniej za dwa tygodnie. O wizycie tego samego dnia nie ma mowy. - Od ludzi, którzy byli wówczas w przychodni dowiedziałem się, że to i tak krótko, że są
     bardziej odległe terminy
     - Jak to jest - irytuje się Czytelnik - że pacjenta z bólem podejmuje się z troską wszędzie, w każdej placówce służby zdrowia, doświadczyłem tego niedawno w szpitalu. Do cierpiącego wzywa się pogotowie, a w przypadku bólu zęba pozostaje mi tylko usługa prywatna lub szukanie pogotowia stomatologicznego. Na to pierwsze mnie nie stać, a na drugie nie miałem już sił czekać, bo wiem, że ono
     funkcjonuje tylko nocą
     Dlaczego tak to jest urządzone? _Z informacji Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy, udzielonych nam pod nieobecność rzecznika, wynika, że jest to problem marginalny. - Takie sygnały do nas nie docierają. W tym roku jest pani pierwszą osobą, która dzwoni w tej kwestii - usłyszałam.
     A jednak pacjenci potwierdzają, że przyjęcia z bólem, a więc nagłe, wcześniej nie rejestrowane, zależą często od dobrej woli lekarza. Nieoficjalnie stomatolodzy mówią, że winne są zbyt niskie kontrakty, nieadekwatne w stosunku do potrzeb. - _Dziś coraz rzadziej
     _ubożejące społeczeństwo
     korzysta z usług stomatologów prywatnych. Pozostaje więc przychodnia - mówi dentysta z kilkuletnią praktyką prywatną, narzekający na pustki w gabinecie.
     -
Nie może być tak, że człowiek przychodzi zbolały do dentysty a tam słyszy "dziś mam komplet, nie przyjmę pana" - mówi poirytowany Czytelnik, który zgłosił nam sprawę. - Może to zresztą nie tylko kwestia kontraktu, ale i złej organizacji pracy?_ Zdaniem Czytelnika wystarczyłoby, rejestrując pacjentów do stomatologa, pozostawiać codziennie pewną partię przyjęć w razie nagłych przypadków. Czy rzeczywiście jest to dobre wyjście z sytuacji? Do tematu powrócimy.
     **

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3