Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hiacynt rozkwita. Toruńska firma rusza na podbój zachodniego rynku

Katarzyna Fus fot. nadesłane
Hiacynt został właśnie jedynym dystrybutorem nowoczesnej metody French Dashing Diva do wykonywania francuskiego manicure.
Hiacynt został właśnie jedynym dystrybutorem nowoczesnej metody French Dashing Diva do wykonywania francuskiego manicure.
Zaczęło się od kosmetyków sprzedawanych wprost z furgonetki. Dziś jest już własny budynek, pracownicy, kilkanaście zaliczonych targów. A firma rusza na podbój zachodniego rynku.

Hiacynt działa w Toruniu od 13 lat. Zajmuje się produkcją i dystrybucją kosmetyków. Ale początki były bardzo skromne. - Wiadomo, takie były czasy, człowiek chciał coś robić, jeszcze nie wiedział jak, ale ucząc się na błędach próbowałem rozkręcić swój biznes - wspomina właściciel firmy Jacek Matlakiewicz. - To był 1997 rok. Miałem swój samochód dostawczy, woziłem kosmetyki dziś już znanej firmy. Handlowałem nimi w przeróżnych miejscach i tak to się zaczęło. Powoli rozszerzałem asortyment, wynająłem pierwsze magazyny, później zbudowałem siedzibę.

Czytaj też: Kupując kosmetyki wierzymy, że pozwolą nam lepiej o siebie zadbać i zachować młodość. Ale to nie zawsze jest prawda!

W rozwijaniu firmy od początku pomagał mu kolega. Wspomina, że było kilka wpadek. - Najczęściej wspólnie śmiejemy się z pomysłu, by sprzedawać lusterka - mówi Maciej Różalski, dyrektor do spraw marketingu. - Zamówiliśmy ich wielki kontener. Część lusterek pobiła się już w czasie transportu, później okazało się, że sprzedać tak wielką ilość luster kosmetycznych wcale nie jest łatwo. Dziś udaje im się lepiej rozpoznawać potrzeby rynku i wykorzystywać nisze.

Oprócz stworzenia marki Niko, firma współpracuje z producentami z Hiszpanii i USA. Są jedynym dystrybutorem mineralnych kosmetyków La Rosa. Udało im się również wybudować własne lokum i choć bardzo chcieliby jeszcze się rozbudować, na przeszkodzie stoi... wyczekiwany przez torunian most. - Chcieliśmy kupić kolejną działkę po lewej stronie Wisły, ale niestety, zgody na to nie dostaliśmy - przyznaje Różalski.

 

Photobucket

 

Za to menadżerowie firmy mają inny sposób na rozwinięcie skrzydeł. Hiacynt został właśnie jedynym dystrybutorem nowoczesnej, opatentowanej metody French Dashing Diva do wykonywania francuskiego manicure.

Czytaj też: Dr Irena Eris, szefowa Laboratorium Kosmetycznego: - Mężczyźni już wiedzą, że zadbany znaczy pociągający! (wideo i foto)

 

- To zupełnie coś innego, takiego rozwiązania nie ma ani w Polsce, ani w Europie - zapewnia Agnieszka Remus, menadżerka do spraw rozwoju. - Ta metoda jest łatwiejsza, szybsza i znacznie mniej inwazyjna dla kobiecych paznokci niż tradycyjne sposoby trwałych stylizacji. Teraz skupiamy się na trenowaniu pracowników salonów kosmetycznych tak, by nauczyli się nowych rozwiązań w praktyce. Wkrótce Hiacynt rusza też na podbój zagranicznych rynków. Nowe kierunki to Hiszpania i Niemcy. Na razie na stałe dystrybuuje swoje produkty w Czechach i na Słowacji.

 

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska