Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak ma przebiegać obwodnica Więcborka? Dwa z trzech wariantów omijają Witunię

Anna Klaman
Anna Klaman
Kolor różowy to najdłuższa propnowana trasa ( 5 km 636 - bardziej przecina pola uprawne. Niebieski - wersja pośrednia (5 km 439), a czerwony - najkrótsza (4 km 221)
Kolor różowy to najdłuższa propnowana trasa ( 5 km 636 - bardziej przecina pola uprawne. Niebieski - wersja pośrednia (5 km 439), a czerwony - najkrótsza (4 km 221) Nadesłane
W przyszłą środę mieszkańcy Więcborka podczas konsultacji społecznych będą mogli zgłosić swoje uwagi do trzech wariantów obwodnicy. Wykonawca projektu zaproponował, by omijała miasto od strony zachodniej.

Projektant zakłada, że trasa przebiegać będzie od nowego ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 241 kierunek Nakło nad Notecią) oraz 242 (kierunek Wyrzysk), które wybudowano w ub.r. i łączyć się będzie z drogą wojewódzką nr 189 (kierunek Złotów), z drogą powiatową prowadzącą do Nowego Dworu i drogą wojewódzką nr 241 od strony północnej (kierunek Sępólno Krajeńskie).

Ma powstać trasa jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, która będzie dostosowana dla pojazdów o nośności do 11,5 tony na oś. Wykonawcy czynią starania, by nowa trasa nie kolidowała z planami rozwoju gminy.

Pierwsze spotkanie z przedstawicielami samorządu odbyło się w styczniu, kluczowe dla kształtu obwodnicy będą jednak konsultacje społeczne, które będą w przyszłą środę. Spotkanie będzie o godz. 18 w Centrum Aktywności Seniora przy ul. Mickiewicza 22B w Więcborku. Uczestnicy poznają wstępne warianty trasy. Najkrótsza - przed Witunią - to 4 km 200 metrów, dwie pozostałe to 5 km 400 metrów i 5 km 600 metrów.

https://pomorska.pl/w-malej-cerkwicy-jest-jeden-dom-dziecka-beda-dwie-mniejsze-placowki/ar/c1-14760516

Wytyczając plan budowy obwodnicy, wykonawca zwraca uwagę m.in. na istniejący podział działek, odległości od zabudowań, zapewnienie dojazdu do posesji. Chce też uniknąć wyburzeń i ograniczyć ingerencję w środowisko naturalne.
Koszt opracowania projektu wynosi 171,5 tys. zł. Jego przygotowanie i uzyskanie decyzji środowiskowej zajmie około dwóch lat. To dla wariantu wskazanego na konsultacjach społecznych jako preferowanego (najkorzystniejszego), będzie uzyskiwana decyzja środowiskowa.

- Zwracaliśmy projektantom uwagę na brak kolizji z budynkami - mówi „Pomorskiej” burmistrz Waldemar Kuszewski. - Wartość zadania nie jest znana, ale według projektantów droga tej klasy to koszt ok. 10 milionów zł za kilometr.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska