Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na preferencje alkoholowe Polaków
Pandemia nie zmniejszyła popularności wódki
W dalszym ciągu najchętniej Polacy zamawiają wódkę. Pandemia nie osłabiła jej pozycji lidera wśród napojów procentowych i w pierwszej połowie 2020 r. aż 51 proc. zamówień na alkohol dotyczyło właśnie wódki. Zamawiano jej średnio 13 butelek. Mniej niż w ubiegłym roku kupowano natomiast whisky oraz wina – w przypadku tego drugiego zainteresowanie spadło z 21 do 18 proc. Rosnącą popularnością cieszyło się natomiast piwo, które kupowano w tym roku o 2 punkty procentowe częściej niż w 2019.
– Wódka od lat pozostaje napojem alkoholowym, który najlepiej sprzedaje się w Polsce przy okazji różnego typu imprez okolicznościowych. Spadek popularności wina w ciągu ostatnich miesięcy może natomiast wynikać z zamknięcia wszelkich lokali, restauracji, odwołania wernisaży i koncertów, na których zwykle cieszy się ono dużą popularnością – tłumaczy Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl.