Jak skutecznie sprzedać most

Wojciech Giedrys
Imago Public Relations chce policzyć auta przejeżdżające przez jedyny toruński most drogowy
Imago Public Relations chce policzyć auta przejeżdżające przez jedyny toruński most drogowy Lech Kamiński
Fotokomórka licząca auta przejeżdżające przez most im. Piłsudskiego, internetowa lista poparcia dla inwestycji i happening w miejscu, gdzie ma powstać nowa przeprawa - to niektóre z pomysłów na promocję toruńskiego mostu.

O przygotowanie strategii promocji budowy nowego mostu drogowego na wysokości ul. Wschodniej biją się cztery firmy: WYG International z Warszawy, katowickie Imago Public Rela-tions, Tomatoe Public Relations z Krakowa oraz toruńskie Doradztwo Ekonomiczne i Finansowe Dorfin. Oferty, które firmy złożyły w Miejskim Zarządzie Dróg - miejskiej instytucji, która koordynuje budowę przeprawy - łączy wspólny cel: pozyskanie pieniędzy na inwestycję. Gwarancje finansowe dla tej inwestycji pojawią się dopiero po przeniesieniu projektu z listy rezerwowej na podstawową unijnego programu "Infrastruktura i Środowisko".
Z listy na listę
Jak firmy chcą tego dokonać? Dwie uchylają rąbka tajemnicy. - Z naszej katowickiej perspektywy zauważyliśmy, że most był opisywany zazwyczaj w kontekście toruńskim - zauważa Daniel Muc z Imago Public Relations. - A my zamierzamy pokazać tę inwestycję jako istotną nie tylko dla województwa kujawsko-pomorskiego, ale przede wszystkim dla całej Polski.
Muc podkreśla, że krajowa "jedynka" to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w północnej Polsce, a korki na toruńskim moście to problem, który dotyka nie tylko torunian, ale znacznie szerszą grupę osób. Promocja powinna więc mieć wymiar ogólnopolski.
Most dla Polski
Kolejnym akcentem strategii przygotowanej przez katowiczan będzie ochrona zabytkowej Starówki wpisanej na listę UNESCO. - Obecnie przez most im. Piłsudskiego przejeżdża ok. 40 tys. aut na dobę - zauważa Muc. - W 2030 r. ta liczba wzrośnie prawie dwukrotnie. To negatywnie odbije się na zabytkowej zabudowie. Trzeba ją za wszelką cenę chronić.
Jednym z pomysłów Imago jest ustawienie na wjeździe i zjeździe z mostu fotokomórki, która będzie liczyć samochody pokonujące jedyną toruńską przeprawę drogową.
Policzą auta
Wyniki będzie można śledzić w internetowym serwisie poświęconym mostowi. - Planujemy też wiele działań w Warszawie tak, aby trafić m.in. do ministrów rozwoju regionalnego i infrastruktury - mówi Muc. - Zorganizujemy np. happening pod Sejmem. Będzie to impreza z przymrużeniem oka.
Krakowianie z Tomatoe Public Relations chcą trafić ze swoją promocją do różnych grup m.in. do mieszkańców największych miast Polski i naszego regionu, władz centralnych, a także samorządów w naszym województwie. - Na stronie internetowej będzie można wyrazić swoje poparcie dla projektu - mówi Agnieszka Wagner z Tomatoe Public Relations. - Chcemy bezpośrednio dotrzeć do polityków, np. organizując prezentacje multimedialne w Sejmie. Planujemy też kampanię informacyjną w największych miastach Polski. Zawisłyby w nich billboardy. Mamy gotowe hasło promujące most.
Impreza na Wschodniej
Jedną z propozycji Tomatoe jest również happening w miejscu, gdzie ma powstać nowa przeprawa. Wezmą w nim udział znani ludzie związani z naszym miastem. W planach jest też konkurs dla torunian.
Toruński Dorfin i warszawski WYG International nie chcą zdradzać pomysłów przed rozstrzygnięciem przetargu. - Mamy na koncie wiele promocji, ale nie tak dużych jak ta - mówi Jacek Błażejewski, właściciel firmy. - Przygotowywaliśmy strategie rozwoju i promocji wielu firm.
Wśród klientów stołecznej firmy znajdziemy m.in. Kancelarię Premiera RP, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. WYG International promuje m.in. największą inwestycję w dziejach Zabrza, polegającą na budowie kanalizacji i wodociągów w ramach Funduszu Spójności.
Kiedy wyniki?
Obecnie ofertom firm przygląda się specjalna komisja w MZD. Weźmie pod uwagę nie tylko ich cenę, ale także zawartość merytoryczną przedstawionych propozycji. Tomatoe Public Rela-tions swoje usługi wyceniło na 26,2 tys. zł. Za wykonanie strategii promocji WYG International chce 30,5 tys. zł. Toruński Dorfin zaproponował kwotę 45,9 tys. zł, a Imago Public Relations - 47,3 tys. zł. Adresatami promocji mają być m.in. premier, parlamentarzyści, szefostwo resortów infrastruktury i rozwoju regionalnego, media ogólnopolskie i regionalne, marszałek i wojewoda, a także przedsiębiorcy z naszego regionu.
- Być może uda nam się wyłonić zwycięzcę przetargu do końca tego tygodnia - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rze-cznik prasowy MZD. - Nie pracujemy na czas. Nie planujemy budowy kładki, ale mostu.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie