Kary dla Plusa i Orange

(maw)
Podpiszesz umowę, mogą być kłopoty.
Podpiszesz umowę, mogą być kłopoty. fot. sxc
Prawie 1,5 mln złotych kary nałożył Urząd Komunikacji Elektronicznej, regulator rynku telekomunikacyjnego w Polsce, na Plusa i Orange.

A wszystko dlatego, że umowy, które klienci podpisują z tymi sieciami, nie zawierają wszystkich niezbędnych informacji.

Polkomtel, operator Plusa, musi zapłacić 450 tys. zł. Co mu zarzucił UKE? - W umowach tego operatora zabrakło informacji między innymi o zakresie świadczonych usług, trybie postępowania reklamacyjnego, czasie trwania umowy oraz wysokości kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej - wymienia Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Do 1 lutego 2008 roku regulator dał operatorowi czas na usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.

Z kolei PTK Centertel, operator Orange, musi zapłacić 900 tys. zł. W stosowanych przez niego umowach nie ma m.in. informacji o wysokości kar umownych w przypadku niewykonania usługi. Są natomiast w regulaminie świadczenia usług zapisy o trybie reklamacji niezgodne z postanowieniem ministra infrastruktury. Na dostosowanie swoich umów do obowiązującego prawa operator ma czas do 29 lutego przyszłego roku.

Bardzo ważny regulamin
Przekonali się o tym abonenci Ery. 12 marca br. operator wprowadził do regulaminów zapis o trybie postępowania reklamacyjnego. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, każda zmiana regulaminu daje klientowi prawo do wypowiedzenia umowy bez płacenia kary za przedterminowe jej rozwiązanie. Operator się z tym nie zgadza. Sprawa jest w sądzie.

Co na to Polkomtel i PTK Centertel? - Na pewno usuniemy nieprawidłowości w terminie - zapewniają w obu sieciach.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
salomon
no i dobrze że zapłacą - tylko czy to coś zmieni? jeżeli chodzi o reklamacje to te molochy telekomunikacyjne są beznadziejne, zwłaszcza Plus. Terminowość, kultura osobista konsultantów i podejście kierownictwa działu reklamacji są poprostu książkowym pokazem chamstwa i braku jakichkolwiech zasad współpracy.
Dodaj ogłoszenie