Klient kupił łososia w Biedronce w centrum Bydgoszczy. Twierdzi, że ryba ma inną wagę netto podaną na opakowaniu i inną po wyjęciu z pudełka.

60 Sekund Biznesu: W dalszym ciągu za zakupy w sieci płacimy za pobraniem.

- Na pudełku jest napisane, że produkt netto ma 125 g. Najpierw zważyłem pudełko z folią, wyszło 10,88 g, a potem łososia w pudełku i waga pokazała 118, 79 g. Wniosek: łosoś nie waży tyle, ile podał producent na opakowaniu. Towar jest niedoważony! - przekonuje bydgoszczanin.

Biedronka szuka pracowników. Odpaliła całodobową infolinię rekrutacyjną dla Ukraińców

Niedoważony towar?

Dodaje: - Proszę sobie wyobrazić różnicę, gdy weźmiemy np. 100 kg tego produktu, albo tonę! Bo przecież my mówimy tylko o jednym opakowaniu. Na drugi dzień znów kupiłem łososia z tej samej partii i w tym samym sklepie. Waga na opakowaniu też była inna, choć w tym przypadku różnica była nieco mniejsza. Podkreślę, że za każdym razem używałem tej samej, profesjonalnej, wagi - opowiada mężczyzna.

Zdjęcie klienta Biedronki

Masa netto oznacza, że tyle powinien ważyć sam produkt bez opakowania.

Mówi, że zgłosił problem na infolinii Biedronki i wysłał również zdjęcia. Wcześniej swoje uwagi zgłosił w sklepie, w efekcie czego usłyszał, że sprawą zajmuje się dział kontroli.

Tyle "bez ściemy" zarabiają kasjerzy w Biedronce i Lidlu! Zobacz najnowsze stawki netto

Inspekcja Handlowa: Chętnie zajmiemy się zgłoszoną nieprawidłowością

O komentarz poprosiliśmy m.in. Luizę Chmielewską, naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy: - Deklarowana masa netto produktu powinna być zgodna z rzeczywistą. Taka rozbieżność, jaką widać na zdjęciach, to nieprawidłowość, tym bardziej, że waga (przyrząd) wygląda na taką, której używa się w handlu, a nie na wagę domową (np. kuchenną) która podaje jedynie przybliżony wynik. Chętnie zajmiemy się zgłoszoną nieprawidłowością, jako organ kontroli.

Zdjęcie klienta Biedronki

Biedronka: Producent nie stwierdził nieprawidłowości

Oto z kolei kometarz Biedronki: Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska odpowiedziała nam: „Po otrzymaniu zgłoszenia klienta niezwłocznie zgłosiliśmy sprawę do działu jakości naszej firmy oraz skontaktowaliśmy się z producentem wskazanego artykułu. Ten dokładnie przeanalizował proces produkcji i nie stwierdził żadnych nieprawidłowości zarówno na etapie stałych kontroli masy wyrobu, jak i jego pakowania. Co ważne, kontrole masy produktów prowadzone są przez producenta przy użyciu legalizowanych wag, które spełniają wymagane w handlu normy dotyczące dokładności pomiarów. Zaznaczamy, że nie dysponując szczegółowymi danymi dot. zakupionych przez klienta produktów oraz wiedzą o tym, czy waga w domu klienta była prawidłowo skalibrowana, trudno jest nam jednoznacznie odnieść się do zgłoszenia. Niemniej jednak zobowiązujemy się kompleksowo zająć sprawą, gdyż zarówno najwyższa jakość oferowanych przez nas produktów, jak i zrozumiała dla klientów komunikacja ich właściwości, jest dla nas sprawą priorytetową. Zobowiązaliśmy producenta do prowadzenia dalszych kontroli zarówno podczas procesu produkcyjnego, jak i na końcowym jego etapie. A my, jako dystrybutor, podejmiemy także dodatkowe wewnętrzne kontrole oraz zlecimy takowe w niezależnym laboratorium.”

Zdjęcie klienta Biedronki