Kolejka ze złamaną nogą

Jolanta Szczygłowska
Do rejestracji w Poradni Chirurgicznej przy ul. Żwirki i Wigury w Brodnicy trzeba odstać godzinę, żeby odebrać np. wyniki badań lub zapisać się do lekarza.

     Po wypowiedzi Czytelnika dotyczącej zwyczajów panujących w rejestracji poradni, do redakcji zadzwoniło jeszcze kilku niezadowolonych pacjentów.
     - Stałem około pół godziny, żeby odebrać dokumentację choroby. A przecież wydanie tych dokumentów, to
     kwestia kilku minut
     
Pomimo, że prosiłem, pielęgniarka była nieugięta w swoim postanowieniu. Trzeba było pokornie czekać. Pacjentów traktuje się jak jakiś natrętów
- narzeka rozmówca. Bardzo szybko sami przekonaliśmy się, że niektórzy pracownicy w brodnickim ZOZ-ie tak właśnie traktują pacjentów.
     Przykład - dzwoniąc do szpitala wysłuchuję nagranej informacji o numerach wewnętrznych. Postępuję według instrukcji automatycznej centrali, wybieram numer 308. Niestety, pech chciał, że znowu nikogo
     nie było w gabinecie
     
sygnał wrócił do zdenerwowanej pani, która ze złością i pewną ironią poinstruowała mnie jak powinnam telefonować: - ... proszę nacisnąć gwiazdkę a następnie trzy zero osiem. _Musiałam zachować spokój i uzbroić się w cierpliwość, żeby skontaktować z wybranym numerem. Udało się! A zdenerwowaną panią z Izby Przyjęć, z nieudawaną pokorą, przepraszam za zakłócanie spokoju.
     Teraz z ulgą i spokojem mogę przedstawić sprawę ordynatorowi Markowi Chudańskiemu, szefowi poradni chirurgicznej.
     - _Uważam, że pacjenci
     troszkę wyolbrzymiają problem
     
Rzeczywiście w rejestracji brakuje nam osoby, która wyłącznie zajmowałaby się rejestracją pacjentów. Tym zajmuje się pielęgniarka, która jednocześnie musi zajmować się innymi rzeczami, na przykład wypisać receptę czy zrobić opatrunek
- wyjaśnia Marek Chudański. - Osobiście zainteresuje się sprawą. Postaram się, żeby nasi pacjenci więcej nie narzekali - obiecuje ordynator.
     W dyrekcji brodnickiego szpitala, z siedzibą w Grudziądza ze zdziwieniem przyjęli informację, że o skargach swoich pacjentów dowiadują się z mediów.
     - Nie może tak być, żeby pacjenci wyczekiwali godzinami w kolejce do rejestracji. Jeszcze w tym roku poradnia chirurgiczna zostanie przeniesiona do budynku szpitala, tym samym poprawi się organizacja pracy. Postaramy się, także rozwiązać problem centrali telefonicznej, żeby zainteresowani nie mieli kłopotu z dodzwonieniem się do brodnickiego szpitala - zapewnia Piotr Jaskulski, zastępca dyrektora szpitala.
     

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie