Łączymy biznes i design w Bydgoszczy

Artykuł sponsorowany Shopa
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się z ilu usług dziennie korzystasz i jaki sztab osób je zaprojektował? O designie i dobrych praktykach debatowali uczestnicy oraz prelegenci konferencji POLISHOPA 2020.

Skomplikowana w obsłudze drukarka, bezużyteczne aplikacje w smartfonie, czy zawiłe systemy logowania. To tylko kilka przykładów nieumiejętnie zaprojektowanych usług. Jak więc dobrze przygotować produkt lub usługę przed wypuszczeniem na rynek? To zadanie
dla metodyki design thinking.

W ostatnich latach projektowanie codziennych produktów czy usług podlega ciągłym transformacjom. Coraz mocniejszy nacisk kładziony jest na użyteczność i dbałość o użytkownika oraz jego potrzeby. Nieoceniona okazuje się w tym zakresie metodyka design
thinking, service design i innowacja.

POLISHOPA w wydaniu online

By lepiej rozpropagować design thinking i skonsolidować branżę, zespół SHOPA stworzył konferencję POLISHOPA, której siódma edycja, przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, odbyła się w tym roku. Tegoroczne spotkanie było wyjątkowe. Z uwagi na pandemię koronawirusa, prelegenci jak i uczestnicy konferencji zmuszeni byli pozostać w domach. To jednak nie powstrzymało ich przed tym, by podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z dziedziny design thinking, service design i employer branding. Z pomocą przyszedł internet i możliwość zorganizowania spotkań online.

- Sprostaliśmy oczekiwaniom obecnej sytuacji i przenieśliśmy konferencję do świata wirtualnego, dzięki czemu mogli w niej uczestniczyć zagraniczni prelegenci. Cieszymy się, że udało nam się ją zorganizować, chociaż brak obecności uczestników na miejscu był napewno odczuwalny - mówi Radek Ratajczak, jeden z inicjatorów POLISHOPY.

Design ze Seattle

Przez dwa dni czternastu prelegentów opowiadało o swoich doświadczeniach, przedstawiali inspirujące case-study. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak zaprojektować angażujący proces rekrutacyjny, czy jak wprowadzać techniki kreatywności do firm IT. A swoje
spojrzenie na design prosto ze Seattle przedstawił Vijay Chakravarthy z firmy PHILIPS.

W poprzednich latach na naszej konferencji gościliśmy przedstawicieli największych światowych koncernów: Viessmann, IKEA, czy Johnson & Johnson - dopowiada Filip Sieracki, organizator wydarzenia POLISHOPA. - Tegoroczna edycja również była wyjątkowa
na swój sposób.

Łączy nas biznes

Szansą na owocny networking okazała się POLISHOPA On-line Business Match. Jejwspółorganizatorem było Województwo Kujawsko-Pomorskie oraz Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego. To właśnie giełda kooperacyjna dała uczestnikom konferencji POLISHOPA możliwość spotkań i zawarcia nowych kontaktów biznesowych online. Uczestniczyli w nim przedstawiciele regionu, ale także przedsiębiorcy z Europy, czy świata.

Wsparcie województwa

Kolejny raz w organizację POLISHOPY włączyło się województwo kujawsko-pomorskie. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął marszałek Piotr Całbecki.

- Cieszę się, że w ciągu minionych siedmiu lat POLISHOPA Design Thinking Conference Bydgoszcz stała się jedną z największych konferencji poświęconych myśleniu projektowemu w Europie - powiedział Zbigniew Ostrowski, wicemarszałek województwa
Kujawsko-Pomorskiego. - Samorząd naszego województwa od lat wspiera innowacyjność. Jest ona jednym z istotnych celów strategii rozwoju województwa.

Wspieramy z pełnym przekonaniem tego typu przedsięwzięcia, wzmacniając tym samym rozpoznawalność regionu w zakresie innowacji - dodał.

POLISHOPA Design Thinking Conference tworzona jest jako platforma koncentrująca osoby związane z design thinking, ale też jako miejsce integracji całej branży oraz wymiany biznesowej. Od pierwszej edycji gości wielu przedsiębiorców z naszego regionu, Polski, jak i świata, podkreślając innowacyjność województwa oraz propagując metodykę design thinking.

Dodaj ogłoszenie