Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

LGD Pałuki Wspólna Sprawa już na nowym. Teraz przy Placu Działowym w Żninie

Szymon Cieślak
LGD Pałuki Wspólna Sprawa zmieniła siedzibę. Organizacja nie mieści się już w budynku MOS-u, ale w centrum miasta, na Placu Działowym 6.

Powodów do przeprowadzki było kilka. Po pierwsze zbyt małe dwa pomieszczenia (ich łączna powierzchnia wynosiła 26,96 m kw.) W razie potrzeby LGD mogła wprawdzie korzystać z sali konferencyjnej - 70,12 m kw., wynajmowanej w MOS przy ul. Gnieźnieńskiej, ale to wszystko okazało się i tak niewystarczające dla czterech pracowników, a do tego dochodziło jeszcze archiwum, które trzeba było gdzieś zorganizować. Brakowało też miejsca na spotkania zarówno zarządu LGD, jak i rady. Za wynajem pomieszczeń w MOS płacono 30 zł za metr kwadratowy.

- Współpraca z dyrektorem MOS-u przez wszystkie lata korzystania z pomieszczeń układała się bardzo dobrze. W chwili zatrudnienia czwartego pracownika metraż wynajmowanych pomieszczeń okazał się niewystarczający, natomiast dyrektor MOS-u nie dysponował kolejnym, wolnym lokalem, który mógłby wynająć dla LGD - informuje Ryszard Ulatowski, prezes LGD Pałuki Wspólna Sprawa.

Poszukiwania nowych pomieszczeń trwały od czerwca tego roku.

Najpierw LGD chciała przenieść się na drugą stronę miasta i wynająć od Spółdzielni Mieszkaniowej część słynnego budynku „Słoneczka“ przy ul. Kopernika 5 (tam, gdzie ostatnio mieściła się apteka). Nie udało się - spółdzielnia wybrała innego najemcę.

Ostatecznie organizacja zdecydowała się skorzystać z trybu zapytania ofertowego. Odpowiedziało dwóch oferentów. Komisja oceniająca wybrała propozycję wynajmu od właściciela budynku przy Placu Działowym 6 (nad sklepem z ubrankami dla dzieci, kilka miesięcy temu w tym miejscu znajdowała się Klinika Zdrowia i Urody) i to właśnie tam kilka dni temu przeprowadziła się Lokalna Grupa Działania.

Za metr kwadratowy w nowym miejscu będą płacili 19,77 zł. Do dyspozycji będzie jednak więcej miejsca (cztery pomieszczenia biurowe plus sala konferencyjna). Kwota opłaty będzie więc zbliżona do poprzedniej.
- Stwarza to warunki do sprawnego funkcjonowania biura, udzielania doradztwa, pracy Zarządu oraz rady LGD, która będzie oceniała wnioski - dodaje prezes LGD.

Dodajmy, że żniński LGD pieniądze na wynajem pomieszczeń ma do 2023 roku.
- Mamy pomysły dotyczące m.in. na doradztwa i szkolenia. Położony w centrum budynek pomoże nam się rozwijać - mówi Ryszard Ulatowski.

Do końca roku LGD będzie musiała dokonać zmian w strategii, a także ogłosić pierwsze konkursy. Będą one dotyczyły m.in. wsparcia dla zakładania działalności gospodarczej czy przebudowy infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej.

Zobacz także: Wystawa obrazów Andrzeja Tomaszewskiego w żnińskim muzeum [zdjęcia]

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na znin.naszemiasto.pl Nasze Miasto