Wysoko wykwalifikowana kadra, wiedza ekspercka, know-how, elastyczność w działaniu i szybkie reagowanie na potrzeby klientów to nasze kluczowe atuty, które doprowadziły do zrealizowania z sukcesem ponad 80 projektów w dwa lata – mówi Joachim Ładanaj, prezes zarządu i dyrektor generalny JMBP Prefabrykaty.

Głośno mówicie, że największym kapitałem JMBP Prefabrykaty są ludzie.

To prawda. Uważam, że nie bylibyśmy w miejscu, w którym jesteśmy dzisiaj, nie rozwijalibyśmy się tak dynamicznie, gdyby nie zespół naprawdę świetnych, kompetentnych oraz zaangażowanych pracowników. Prawdziwych ekspertów w swojej dziedzinie. Są największym kapitałem i siłą napędową naszej firmy – ich zapał, pomysły oraz chęć rozwoju stanowią dla mnie jako szefa olbrzymią inspirację.

A jednak dużo firm narzeka na brak wykwalifikowanej kadry. Dlaczego u Państwa tego problemu nie ma?

Naszym głównym celem jako pracodawcy jest stworzenie takich warunków, żeby dobrzy specjaliści chcieli do nas przychodzić – i zostać z nami na dłużej. Wiemy, jak ważna jest wiedza, doświadczenie oraz idący za tym know-how, dlatego skupiamy się na pozyskiwaniu ekspertów, talentów w branży. Bez tego nie ma szansy na rozwój i wygrywanie w tak konkurencyjnym środowisku biznesowym jak dzisiejsze. Poza atrakcyjnym systemem wynagrodzeń kładziemy duży nacisk na szkolenia oraz system benefitów, który sukcesywnie wdrażamy. Na przykład od grudnia wszyscy nasi pracownicy zostaną objęci dodatkowym indywidualnym ubezpieczeniem na życie i od nieszczęśliwych wypadków. Ponadto intensywnie przygotowujemy kolejne benefity pracownicze, których z czasem będzie więcej.

Dzięki temu, choć jesteśmy stosunkowo młodą spółką, możemy pochwalić się bardzo doświadczoną kadrą z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży prefabrykatów żelbetowych – zarówno na poziomie menadżerskim, jak i wśród kluczowych pracowników hali. To wszystko są ludzie sprawdzeni w boju. Myślę, że jest to również istotne dla naszych klientów – świadomość, że za oferowanymi przez nas produktami i rozwiązaniami stoi solidne, wieloletnie doświadczenie, zaangażowanie oraz wysoka etyka pracy. Wszystko to przekłada się przecież na jakość i szybkość wykonywanych przez nas

zleceń. JMBP Prefabrykaty to dobre miejsce dla ludzi ambitnych, którzy chcą się rozwijać i czerpać z pracy fun.

Wspomniał Pan, że spółka jest stosunkowo młoda. Skąd pomysł na powołanie jej do życia?

Pomysł wyszedł od Jacka Warzocha, z którym przyjaźnimy się od lat szkolnych, a który przez ponad 13 lat pełnił funkcję dyrektora sprzedaży u jednego z liderów w branży prefabrykatów żelbetowych.

To człowiek z potężnym doświadczeniem i głową pełną świetnych rozwiązań. Dalej do projektu dołączali kolejni świetni specjaliści i – prawdę mówiąc – poszło lawinowo. Jacek był pierwszym prezesem JMBP Prefabrykaty, a obecnie w randze prokurenta nadzoruje dział sprzedaży i dział realizacji. Ja natomiast dołączyłem do zespołu jako współwłaściciel i dyrektor generalny, następnie prezes zarządu. Każda osoba z naszego ponad 60-osobowego zespołu przyłożyła się do tego, co osiągnęliśmy, gdzie teraz jesteśmy, ale również gdzie będziemy za kolejny rok, dwa, pięć.

Jakie macie plany na rozwój?

Olbrzymie (śmiech). Jesteśmy ambitni i pomimo zbliżającego się dużymi krokami spowolnienia w budownictwie bardzo optymistycznie patrzymy w przyszłość. Rok 2018 planujemy zamknąć z ponad 30 proc. wzrostem przychodów w porównaniu z rokiem ubiegłym. A to dopiero początek. Nasza prognoza sprzedaży na lata 2019 oraz 2020 zakłada rokrocznie procentowo dwucyfrowy wzrost biznesu. Pracy będzie dużo, ale jesteśmy do tego przygotowani zarówno po stronie kapitału ludzkiego, jak i parku maszynowego, mocy przerobowych, które podwoiliśmy na przestrzeni ostatniego roku. Jestem przekonany, że przyszły rok będzie dla nas z jednej strony dużym wyzwaniem, z drugiej zaś trampoliną do dalszego rozwoju. Nie możemy się tego doczekać!

Co uznajecie za swój dotychczasowy największy sukces?

Jack Welch, według mnie jedna z najwybitniejszych postaci współczesnego biznesu, twierdzi, że w osiągnięciu sukcesu kluczowe są trzy elementy: odpowiednia strategia, konsekwentna jej egzekucja oraz właściwi ludzie. Jednak strategia bez właściwych ludzi to tylko akademicki bullshit. To samo dotyczy egzekucji. Odpowiadając wprost na pytanie – naszym największym sukcesem jest to, że stworzyliśmy zespół ludzi z doświadczeniem i pasją. Wiem, że już o tym mówiłem, ale po prostu nie mogę się ich nachwalić (śmiech). Jeżeli masz dobrych, zdolnych pracowników, oni sami będą działać na korzyść organizacji, wynajdować nowe rozwiązania i technologie. Nie zamierzam deprecjonować roli strategii, a jedynie podkreślić rolę ludzi.

To, że firmę tworzą ludzie, że ludzie budują jej sukces jest truizmem i nie odkrywam tutaj nic nowego. Jednak mam wrażenie, że wciąż wielu menedżerów czy właścicieli firm nie dorasta do tej prostej prawdy. Powtarzają ją jak puste hasło, nie wcielają w życie i nie współpracują ze swoimi zespołami. My działamy inaczej, a miarą naszego sukcesu jest

ponad 80 zrealizowanych projektów, w których sprefabrykowaliśmy 18 000 m3 betonu – wszystko to w zaledwie ponad dwa lata. W JMBP Prefabrykaty każdy dzień, tydzień czy miesiąc można liczyć razy siedem – tyle się dzieje!

Co oferujecie swoim klientom?

Rdzeniem naszej oferty jest kompleksowa realizacja prefabrykowanych, żelbetowych obiektów przemysłowych, handlowych, ale także mieszkaniowych oraz użyteczności publicznej. W procesie realizacji ww. obiektów oferujemy optymalizację projektu budowlanego w kierunku prefabrykacji żelbetowej, produkcję zarówno wszelkich prefabrykowanych elementów prętowych, jak i płaskich, a także elementów specjalnych, na przykład doków załadunkowych oraz transport i montaż na budowie. Mówiąc najprościej – jeżeli przychodzi do nas klient i chce wybudować jakikolwiek obiekt, pomożemy mu przygotować projekt, zoptymalizujemy go i wybudujemy do stanu surowego, otwartego. Pracujemy nad tym, żeby zapewnić najlepszą jakość w rozsądnej cenie. I to się sprawdza.

Klienci korzystają z takiego dodatkowego wsparcia i optymalizacji?

Korzystają i wracają do nas z następnymi zleceniami. To dowód na to, że dobrze wykonujemy swoją pracę, że się sprawdzamy. Obecnie mamy ponad 80 zrealizowanych projektów, kolejne są w trakcie realizacji, następne w planach. Jest tego naprawdę dużo, rozwijamy się bardzo dynamicznie. Klienci doceniają, że jesteśmy otwarci na ich potrzeby, że reagujemy szybko nawet w sytuacjach kryzysowych, na przykład gdy coś się dzieje na budowach – od razu podejmujemy działanie, podnosimy rękawicę, proponujemy konkretne rozwiązania.

Wykonujecie zlecenia w regionie czy w całej Polsce?

Bydgoszcz ma bardzo korzystną lokalizację – w centrum kraju, w pobliżu ważnych węzłów komunikacyjnych, dlatego wykorzystujemy to, dostarczając nasze produkty w całej Polsce, choć oczywiście najbardziej skupiamy się na województwach kujawsko-pomorskim i ościennych. Czujemy się związani z regionem i jego otoczeniem biznesowym. Mamy nadzieję dalej rozwijać się razem z lokalnymi przedsiębiorcami i społecznościami.

Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.jmbp.pl Zapraszamy!

Lena Szuster fot. TOMASZ CZACHOROWSKI