Mogą teraz zwrócić się do Telekomunikacji Polskiej o przyznanie rekompensaty. Dostaną bonus o wartości 180 zł brutto.
Pani Joanna z Bydgoszczy multipakiet tp, czyli telewizję cyfrową, telefon i internet, zamówiła w październiku ubiegłego roku. - Multipakiet kosztuje niecałe 70 złotych miesięcznie. Gdy w kwietniu wypełniałam PIT-a za ubiegły rok chciałam skorzystać z ulgi internetowej. Niestety, na fakturze była podana jedynie łączna kwota za wszystkie trzy usługi. Skąd mam wiedzieć, ile płacę za sam internet? Niestety, nie udało mi się tego dowiedzieć. Dlatego też nie zrobiłam żadnego odliczenia. Mam nadzieję, że w tym roku operator będzie już wystawiał faktury, w których wyszczególni opłaty za każdą z usług - słyszymy.
Kwestionują odliczenia
Okazuje się, że w sytuacji pani Joanny znalazły się tysiące abonentów multipakietu tp. Wstawił się za nimi Urząd Komunikacji Elektronicznej, regulator rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Zwrócił się do operatora o zrekompensowanie swoim klientom poniesionych strat. - Zgodnie z prawem, podstawą do skorzystania z ulgi internetowej jest udokumentowanie poniesionych kosztów rachunkami za usługę stałego dostępu do internetu. W przypadku abonentów Telekomunikacji Polskiej, korzystających z multipakietu, skorzystanie z ulgi internetowej jest obecnie niemożliwe. Urzędy skarbowe, ze względu na fakt, iż na wystawionej fakturze widnieje kwota zbiorcza za pakiet usług, bez wyszczególnienia kwoty za stały dostęp do sieci, kwestionują takie odliczenia - tłumaczą w UKE.
Trzeba się zgłosić!
Liliana Kulesza, szefowa biura prasowego Grupy TP w Gdańsku, wyjaśnia: - Proponujemy abonentom usługi multipakiet tp, którzy zgłoszą się do nas, bonus w postaci bezpłatnego dostępu do pakietu telewizyjnego L na okres 3 kolejnych miesięcy. Aktualnie prowadzimy prace nad tym, aby klienci multipakietu tp mogli otrzymywać rachunek, na którym by wyszczególniono opłaty za wszystkie trzy usługi.
Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja