Nowa Ibiza przeszła spektakularne zmiany!

Materiał partnera zewnętrznego
Choć Leon uchodzi za wiodący model SEAT-a, to Ibiza jest najpopularniejszym autem w historii hiszpańskiej marki, a może być jeszcze lepiej. Kompaktowy hatchback upodobnił się do swojego większego brata. Teraz jest gotów na bicie własnych rekordów z najlepszych lat.

Więcej, ładniej, bezpieczniej

Patrząc z daleka, można ulec wrażeniu, że ma się do czynienia z nowym Leonem, ale nieco bardziej kompaktowym... A jednak to Ibiza, większa niż wcześniej, obdarzona bardzo dynamicznymi kształtami, dokładnie jak jej brat. Mamy teraz pełne LED-y, sylwetkę, która nawet stojąc, wygląda, jakby była w ruchu. Stylistycznie, Leon raz jeszcze okazał się świetnym wzorcem, ale Ibiza poprawioną funkcjonalność zawdzięcza zupełnie nowej platformie podłogowej Ao MQB. Dzięki niej pasażerowie mogą zająć miejsce na szerszej o 3,5 cm tylnej kanapie. Przednie fotele okazują się być teraz najszerszymi w swojej klasie (+4,2 cm).

Zastosowanie nowej „podłogi” wpłynęło też na powiększenie bagażnika, z 292 do 355 l. Przy okazji obniżono jego próg, ułatwiając załadunek. Natomiast zwiększenie rozstawu kół, kolejno o 4,8 i 6 cm w tylnej i przedniej osi, przełożyło się na lepsze prowadzenie auta. Jak widać, w pewnych kwestiach wielkość jednak ma znaczenie… Zgodnie z logiką tychże zmian, od teraz SEAT oferuje Ibizę wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. Miejsce wersji kombi zastąpi zbliżająca się premiera – miejski crossover Arona.

V generacja Ibizy zyskała, też na komforcie w zakresie wygłuszenia i ograniczenia wibracji. Ma to znaczenie szczególnie w związku z odczuciami z jazdy, ale przyda się i po włączeniu 300-watowego wzmacniacza z 7 głośnikami marki BeatsAudio, sterowanymi za pośrednictwem 8-calowego ekranu dotykowego. Gdy ty oddasz się jeździe, zanurzony w ich fantastycznym brzmieniu, mniejszy ekran twego smartfona odpocznie w schowku z funkcją bezprzewodowego ładowania. W razie czego, gorącą atmosferę w kabinie można teraz regulować oddzielnie dla obu pasażerów, dzięki klimatyzacji dwustrefowej. Ale SEAT zadbał też o ludzi na zewnątrz, którzy mogą np. zagapić się na twoją nową Ibizę. Standardowe wyposażenie obejmuje bowiem system unikania kolizji z funkcją wykrywania pieszych.

Nowości pod maską

W metamorfozie Ibizy nie pominięto kwestii serca pojazdu. Oprócz znanych jednostek benzynowych - 1.0 MPI 75 KM, 1.0 TSI 95 i 115 KM - SEAT zaczął oferować nowoczesny, 150-konny silnik 1.5 l, wspierany przez turbosprężarkę. Zwolennicy diesli mogą z kolei wybierać między trzema wariantami 1.6 TDI o mocy 80, 95 lub 115 KM.

Ibiza kontratakuje

Wraz z najnowszą premierą SEAT-a, w stajni hiszpańskiej marki wzmaga się wewnętrzna, zdrowa rywalizacja. Nie ulega wątpliwości, że to Ibiza odegrała największą rolę w rozwoju marki, a jednak po wprowadzeniu na rynek III generacji Leona, ustąpiła mu w wynikach sprzedażowych. Obecne okoliczności sprzyjają jej powrotowi na miejsce lidera. W kujawsko-pomorskim, jako pierwszy, salon Arpol Motor Company wystawił już Ibizę do walki o uznanie klientów i szczyty w rankingach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska