Opinie klientów są ważne dla Alior Bank – zmiany w bankowości internetowej

Materiał informacyjny
Bankowość elektroniczna Alior Banku przechodzi na naszych oczach znaczące zmiany – zdecydowanie w dobrym kierunku. Decydujący wpływ na to miały opinie klientów. Alior Bank udowadnia tym samym, że bardzo uważnie wsłuchuje się w to, co mają do powiedzenia osoby korzystające z jego usług, co w sektorze bankowym (zwłaszcza jeśli idzie o bankowość elektroniczną) niekoniecznie jest regułą. Tym bardziej należy podkreślać tego typu sytuacje.

Bankowość elektroniczna to coraz bardziej popularne narzędzie wśród klientów wszystkich banków, a szczególnie tych największych. Nic dziwnego, bowiem posiada ona szereg zalet, które w publikacji Komisji Nadzoru Finansowego „Bankowość elektroniczna w teorii i praktyce” wymienił Maciej Krzysztoszek:

Bankowość elektroniczna, w tym bankowość mobilna, jest dziś jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku finansowego. Powszechność dostępu za pośrednictwem Internetu, funkcjonalność oraz intuicyjność dostarczanych rozwiązań sprawia, że coraz chętniej korzystamy z tego kanału bankowego.

Klienci motorem zmian w Alior Banku

Skoro bankowość internetowa staje się coraz popularniejsza, to jednocześnie zwiększa się siła głosu klientów poszczególnych banków w tym zakresie. Obsługa mobilnych aplikacji musi być dostosowana do konkretnych potrzeb użytkowników danego banku.

Nie zawsze tak się dzieje, bo aplikacje tworzone są często nie razem z klientami, ale niejako obok nich. Dlatego często ma się wrażenie, że banki wprowadzają zmiany w swoich serwisach nie tyle dla klientów, co dla samych zmian.
Postawienie prawidłowej diagnozy i wprowadzenie precyzyjnych, odpowiadających na realne zapotrzebowanie ulepszeń podręcznikowo realizuje na naszych oczach Alior Bank. Przede wszystkim pozwolił on dojść do głosu swoim klientom, a potem dopiero wziął się za poprawki serwisach transakcyjnych.

Zanim zdecydowaliśmy się na przebudowanie naszego systemu transakcyjnego, przeprowadziliśmy analizę sugestii, które przez ostatnie dwa lata pośrednio i bezpośrednio przez social media przekazywali nam nasi klienci. To pozwoliło na dostosowanie serwisu do oczekiwań jego użytkowników – naświetla kulisy wprowadzanych właśnie zmian Piotr Łakomski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Kanałów Cyfrowych Alior Banku.

Zobacz także: Gigant finansów na celowniku – poznajmy opinie o Alior Banku!

Czego dotyczą zmiany?

Przede wszystkim bankowości elektronicznej i systemu transakcyjnego właśnie. Nie sposób nie zauważyć, że zmiany zaczynają się już od nazewnictwa – zwykle zresztą tak bywa, że przy wprowadzaniu istotnych modyfikacji dokonuje się zmiany nazwy, aby podkreślić szczególne znaczenie tego kroku. W ten właśnie sposób działa Alior Bank, dlatego od połowy grudnia 2019 roku bankowość elektroniczna banku będzie nosiła nazwę Alior Online, natomiast aplikacja mobilna będzie od teraz znana pod nazwą Alior Mobile.

No dobrze, ale to w kwestii nazewnictwa. Co jednak zmieni się w zakresie samego użytkowania Alior Online oraz Alior Mobile? Wcale nie tak mało. W przypadku bankowości internetowej ekran główny został podzielony na dwa moduły. Pierwszy to „Mój portfel”, gdzie mamy dane dotyczące naszych rachunków czy zaciągniętych kredytów/pożyczek. Natomiast drugi z modułów to „Historia”, gdzie możemy prześledzić jakie środki przepływały przez nasze konto. Całość sprawia bardzo przejrzyste wrażenie, pojawiły się też niezwykle wygodne opcje: kopiowanie numeru konta czy szybka możliwość wykonania przelewu.
W zakresie przelewów wprowadzone zmiany są jednak szersze.

Od 14 grudnia klienci Alior Banku będą mogli sobie też pozwolić na większą edycję przy okazji szablonów, czyli zapisanych przez klientów danych odbiorców przelewów. Bez względu na długość nazwy danego odbiorcy – będzie można ją wyświetlić w całości. Z każdym szablonem będzie można wykonać także konkretną czynność: wysłać przelew, edytować dane albo go usunąć – zauważa Michał Tabaka na portalu Spider’s Web.

Co do aplikacji mobilnej, czyli Alior Mobile, zmiany będą dotyczyć przede wszystkim zwiększenia czytelności ekranów przez zastosowanie jasnych kolorów, wyraźnych przycisków oraz odświeżenie ekranu kodów Blik.

Zobacz także: Alior Bank – forum wielowymiarowej działalności

Alior Bank na dobrej drodze

Są dwa rodzaje zmian: wprowadzane pod presją albo samodzielnie inicjowane. W przypadku odświeżenia serwisu transakcyjnego przez Alior Bank mówimy zdecydowanie o tych drugich. Jest to jednak tylko część większego obrazu, który szefostwo banku szkicuje na przyszłe lata. Alior buduje strategię, która z jednej strony ograniczy niekorzystny dla sektora wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE ws. zwrotu części opłat i prowizji po przedterminowej spłacie kredytów konsumpcyjnych, a z drugiej zapewni dalszy rozwój banku.

Mocno skupiamy się na budowaniu trwałej i aktywnej relacji zarówno z klientami indywidualnymi, jak i biznesowymi, automatyzujemy procesy i rozwijamy technologię, która ma im ułatwiać codzienne bankowanie. Doceniamy lojalnych i aktywnych klientów, dlatego wprowadzamy dla nich produkty na preferencyjnych, korzystnych zasadach. Te działania to klucz do dalszego organicznego wzrostu i zwiększania przychodów – mówi Krzysztof Bachta, prezes zarządu Alior Banku.

Czas pokaże, na ile ambitne plany przełożą się na rzeczywistość. Bieżące wyniki finansowe nastrajają jednak optymistycznie – tylko w III kwartale 2019 roku Alior wypracował 125 mln zł zysków netto. Ponadto bank zachowuje wysoką efektywność kosztową, dokonuje zmian w profilu ryzyka kredytowego, przyciąga klienta biznesowego i rozwija współpracę z Grupą PZU (platforma internetowa Cash). Wygląda więc na to, że wszystko idzie w dobrym kierunku.

Zobacz także: Świeże spojrzenie na działalność Alior Banku

Źródła:
-Alior Bank: 125 mln zł zysku netto w III kwartale, wysoka efektywność kosztowa, https://www.aliorbank.pl/aktualnosci/2019-11-05-wyniki-3Q-2019.html (dostęp: 14.12.2019)
-Alior Bank wprowadza zmiany w systemie transakcyjnym i nadaje nowe nazwy kanałom cyfrowym, https://www.aliorbank.pl/aktualnosci/2019-11-27-redesign-serwisu-transakcyjnego.html (dostęp: 14.12.2019)
- M. Krzysztoszek, Bankowość elektroniczna w teorii i praktyce, KNF, Warszawa 2017, s. 5.
- M. Tabaka, Alior Bank posłuchał klientów i wprowadza zmiany w bankowości internetowej oraz serwisie transakcyjnym, https://www.spidersweb.pl/2019/12/alior-bank-zmiany.html (dostęp: 14.12.2019)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3