PKN Orlen wspiera i wierzy w sukces polskich przedsiębiorców

Partnerem cyklu jest PKN Orlen
Adam Jędrzejewski, współtwórca i współwłaściciel firmy Bracia Sadownicy
Adam Jędrzejewski, współtwórca i współwłaściciel firmy Bracia Sadownicy
PKN Orlen w połowie czerwca wystartował z akcją #WspieramyPolskę, która promuje rodzime marki i patriotyzm gospodarczy wśród konsumentów. Koncern współpracuje już z ponad 170 polskimi przedsiębiorcami, a produkty wytworzone w kraju stanowią aż 85 proc. oferty pozapaliwowej na ok. 1,8 tys. stacjach Orlen w kraju. - Współpraca z koncernem to dla nas szansa na stabilny biznes, wypłacalność, a także promocję młodego i ambitnego polskiego przedsiębiorstwa – mówi Adam Jędrzejewski, współtwórca i współwłaściciel firmy Bracia Sadownicy.

PKN Orlen rozszerza współpracę z polskimi dostawcami i zachęca Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm. W jaki sposób polscy przedsiębiorcy zyskują na takich inicjatywach?

Konkurencja na polskim rynku jest ogromna, dlatego szczególnie małe firmy muszą włożyć sporo pracy, żeby się przebić. Duzi gracze, często firmy globalne, dysponujące znacznie większymi budżetami, monopolizują półki w dużych sklepach. Małym przedsiębiorcom, nawet jeśli obiektywnie oferują bardziej wartościowe produkty, jest trudno ulokować swoją ofertą. Dlatego tak cenna jest inicjatywa PKN Orlen, który wspiera lokalne, polskie firmy, a jednocześnie daje klientom prawdziwy wybór.

Jak wygląda współpraca państwa firmy z PKN Orlen? Jak się zaczęła?

Firma Bracia Sadownicy rozpoczęła swoją działalność w 2018 roku i już po kilku miesiącach zostaliśmy zaproszeni do projektu „Pij polskie soki”, który był realizowany przez PKN Orlen i miał wesprzeć polskich sadowników w sytuacji rekordowego urodzaju owoców. W ten sposób nasze jabłka, soki i napoje zagościły na wszystkich stacjach koncernu. To był dla nas bardzo ważny moment, bo byliśmy wówczas początkującą na rynku marką, a PKN Orlen jako jedna z pierwszych sieci detalicznych najpierw nas zauważył, a następnie uwierzył w nas i nasze produkty.

Jakie produkty dostępne są na półkach na stacjach koncernu? Czy ta oferta będzie powiększana?

Na stajach Orlen są dostępne produkty Braci Sadowników z linii Musujące Jabłko. To napoje gazowane bez dodatku cukru, za to z dużą zawartością soku jabłkowego NFC (not from concentrate – nie z koncentratu – przyp. red.) i z dodatkiem innych soków, na przykład marchewkowego, agrestowego, czy pigwowego. Cieszą się dużym powodzeniem, dlatego już pracujemy nad powiększeniem naszej półki na stacjach, by dostarczyć klientom produkty w kolejnych, ciekawych smakach.

W jaki sposób skorzystaliście na współpracy z PKN Orlen?

Współpraca z sieciami takimi, jak PKN Orlen, daje nam szansę na stabilny biznes, wypłacalność, a także promocję naszej firmy – młodego i ambitnego, polskiego przedsiębiorstwa. Dzięki obecności w ofercie największej sieci stacji paliw w Polsce odnosimy ogromne korzyści wizerunkowe i marketingowe. Chcemy je w pełni wykorzystać. Dla naszej firmy stacje Orlen to ważny kanał sprzedaży, bo produkty Braci Sadowników mają szansę na szeroką dystrybucję w interesującej nas grupie docelowej. Mam poczucie, że wielu naszych konsumentów zauważyło nasze napoje i jabłka właśnie na stacjach Orlen.

Czy w czasie pandemii koronawirusa w jakiś szczególny sposób odczuliście korzyści z tej współpracy? Zdecydowana większość firm w tym trudnym czasie walczyła o utrzymanie zatrudnienia. Jak to wyglądało w waszym przypadku?

Sytuacja spowodowana pandemią koronawirusa jest szczególnie trudna dla młodych firm, które są dopiero w fazie tworzenia finansowej stabilizacji. Każdy kolejny tydzień niezrealizowanej sprzedaży stwarza realne zagrożenie dla przyszłości marki, ale przede wszystkim dla utworzonych miejsc pracy. Nie możemy zapominać, że za każdym miejscem pracy stoi człowiek, jego rodzina i jej bezpieczeństwo. Współpraca z tak pewnym partnerem biznesowym, jakim jest PKN Orlen oznacza dla firmy Bracia Sadownicy możliwość utrzymania stabilności naszego biznesu w tym wyjątkowym czasie.

Czy takie akcje, jak #WspieramyPolskę, faktycznie wpływają na świadomość konsumentów? Kupujący zwracają uwagę na producenta? Dużo mówi się o tym, że polscy przedsiębiorcy wygrywają jakością. Czy pan to potwierdza?

Wyraźnie widać, że polscy konsumenci są coraz bardziej wyedukowani i świadomie zaczynają sięgać po krajowe produkty, szczególnie te spożywcze. To w dużej mierze zasługa właśnie takich akcji. Nasze koszyki zakupowe są coraz bogatsze, obecnie o produkty sezonowe. I zwykle są to już produkty polskie. Mają one najkrótszą drogę na stół, są świeże i po prostu smaczne. Warto je wybierać co najmniej z kilku powodów. Kierując się patriotyzmem gospodarczym, wspieramy polską gospodarkę, co teraz jest szczególnie ważne. Ponadto polskie produkty mają bardzo wysoką jakość, panują u nas wysokie standardy produkcji, a sam produkt, świeży lub przetworzony, nie jest przewożony setki kilometrów do miejsca sprzedaży. PKN Orlen mówi o tym, uświadamia konsumentów i co ważne, robi to skutecznie.

Materiał oryginalny: PKN Orlen wspiera i wierzy w sukces polskich przedsiębiorców - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3