Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociąg z zabytkowym parowozem Ol49 na stacji PKP w Inowrocławiu. Sentymentalny przejazd w stylu retro. Tak było kilka lat temu [zdjęcia]

(AB)
Parowozy serii Ol49, które ciągną pociągi w stylu retro były budowane w pierwszej połowie lat 50. ub. wieku w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie. Na zdjęciu piękna lokomotywa tej serii na stacji PKP w Inowrocławiu w sierpniu 2014 r.
Parowozy serii Ol49, które ciągną pociągi w stylu retro były budowane w pierwszej połowie lat 50. ub. wieku w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie. Na zdjęciu piękna lokomotywa tej serii na stacji PKP w Inowrocławiu w sierpniu 2014 r. Fot. ZP
Zabytkowe parowozy już dawno zniknęły ze szlaków kolejowych, ale co pewien czas organizowane są kursy pociągów w stylu retro, ciągniętych przez zabytkowe "ciuchcie". Do czasu pandemii corocznie także przez Inowrocław przejeżdżały takie turystyczne składy, budząc duże zainteresowanie nie tylko wśród miłośników kolejnictwa. Przypomnijmy sobie jeden z takich kursów, który odbył się kilka lat temu. Zobaczcie zdjęcia w galerii.

Zobacz wideo: Tradycyjne dania na Wielkanoc z regionu Kujaw i Pomorza

Pod koniec sierpnia 2014 r. Inowrocław przejechał pociąg turystyczny "Piernik" relacji Poznań - Gniezno - Inowrocław - Toruń. Złożony ze starych wagonów skład prowadzony był przez zabytkowy parowóz polskiej serii Ol49 z parowozowni w Wolsztynie (woj. wielkopolskie). Przejazd pociągu w stylu retro zorganizował Instytut Rozwoju i Promocji Kolei w Poznaniu. W swojej ofercie ma wiele innych tego typu kolejowych atrakcji, przygotowywanych w ramach Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl. Na peronie dworca PKP w Inowrocławiu pojawiło się mnóstwo osób, by zobaczyć sapiącą i buchającą parą lokomotywę oraz wagony, jakie woziły pasażerów do lat 60. XX wieku.

Pociąg retro z parowozem serii OL49 na stacji PKP w Inowrocławiu

Taki skład z parowozem serii Ol49 to kawałek naszej polskiej historii. Parowozy serii Ol49 były budowane na początku lat 50. ub. wieku w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie. Dla PKP powstało ich 112, a 4 egzemplarze wyeksportowano do Korei. Parowozy tej serii przeznaczone były do prowadzenia pociągów osobowych i lekkich pociągów pospiesznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska