Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezenty na Walentynki 2018. Co kupują Polacy?

oprac. (tik)
Wartość sprzedaży pralinek oraz tabliczek czekoladowych, która odbywa się przed Walentynkami to odpowiednio: 127,5 mln złotych oraz 135,8 mln zł
Wartość sprzedaży pralinek oraz tabliczek czekoladowych, która odbywa się przed Walentynkami to odpowiednio: 127,5 mln złotych oraz 135,8 mln zł Pixabay.com
Okres około 14 lutego w sklepach detalicznych w Polsce zdominowany jest przed produkty spoza branży spożywczej: dekoracje, akcesoria, kwiaty, kartki czy też pluszaki - wynika z badania firmy Nielsen. Co jednak dominuje?

Nasi rodacy są zakochani w pralinach i tabliczkach czekoladowych, którymi obdarowujemy ukochane osoby.

- Nie przez przypadek wybieramy właśnie te dwa typy słodkości - wyjaśnia Joanna Rogalskaz Nielsen Polska. - Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, iż producenci corocznie przygotowują dla klientów specjalną szatę graficzną produktów. Te subtelne i romantyczne opakowania standardowych produktów są dominującą formą w ofertach walentynkowych producentów, podczas gdy dedykowane produkty dostępne tylko w czasie święta zakochanych stanowią bardzo małą część asortymentu – w ciągu poprzednich dwóch lat było to tylko około 20 produktów w ramach kategorii czekoladowych.

Wartość sprzedaży pralinek oraz tabliczek czekoladowych, która odbywa się w lutym to odpowiednio: 127,5 mln złotych oraz 135,8 mln zł.

Pod względem sprzedaży okres walentynek nie może się równać ze Świętami Bożego Narodzenia, czy też Wielkanocą. Na ten czas przypada jedynie 7 proc. całorocznej sprzedaży pralinek oraz 8 proc. całorocznej sprzedaży wartościowej tabliczek czekoladowych, podczas gdy dla Bożego Narodzenia sprzedaż ta to odpowiednio 33 proc. oraz 30 proc., a dla Wielkanocy 18 proc. zarówno dla pralinek, jak i tabliczek czekoladowych - wynika z badania.

Jak podaje Niesen, porównując sprzedaż w lutym, do poprzednich lat, widać pozytywną dynamikę sprzedaży wartościowej dla pralinek: plus 4,8 proc. (luty 2017 kontra luty 2016), co jest związane ze wzrostem sprzedaży odnotowanej przez droższe produkty tj. marki z wyższej półki cenowej głównych graczy na rynku słodyczowym.

W przypadku tabliczek czekoladowych nastąpiła stabilizacja pod względem wartości sprzedaży rok do roku: plus 1 proc. – niemniej jednak ze wzrostem sprzedaży dla części marek z obszaru segmentu premium.

- Jeżeli więc wybieramy pralinki bądź tabliczki czekoladowe jako prezent z okazji dnia zakochanych, to decydujemy się na zakup produktów droższych - dodaje Rogalska. - Najlepiej, aby jednocześnie posiadały one odpowiednią szatę graficzną wskazującą na wyjątkowych charakter walentynek.

Źródło: Nielsen.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska