Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak medialny jest Rafał Bruski na tle innych prezydentów?

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
archiwum/zrzut ekranu
Zdecydowana większość doniesień na temat prezydenta Bydgoszczy pochodzi z mediów lokalnych, zaledwie 13,7% to informacje ogólnopolskie. Gorzej pod tym względem wypada tylko włodarz Gorzowa Wielkopolskiego. Poznajcie wyniki raportu dotyczącego prezydentów miast wojewódzkich.


XIII Europejski Festiwal Lekkoatletyczny Bydgoszcz Cup

Press Service przeprowadził analizę 8817 materiałów z kwietnia dotyczących włodarzy miast wojewódzkich. 70% z nich stanowiły treści publikowane w internecie. Najwięcej pisano i mówiono o prezydencie Łodzi Hannie Zdanowskiej, na drugim miejscu znalazła się Hanna Gronkiewicz-Waltz zarzadzająca Warszawą, trzeci Rafał Dutkiewicz z Wrocławia.

"W kwietniu, po dwóch miesiącach medialnej dominacji prezydenta Wrocławia, na pierwszym miejscu znalazła się Hanna Zdanowska. Rafał Dutkiewicz w bieżącej analizie był na trzeciej lokacie. Prezydent Łodzi do tej pory ani razu nie gościła na podium. Wpływ na duŜą liczbę materiałów medialnych odnoszących się do Hanny Zdanowskiej miał m. in. wątek związany z budową nowych stadionów piłkarskich dla dwóch łódzkich drużyn: Widzewa i ŁKS?u. Pierwszą trójkę najbardziej medialnych prezydentów uzupełniła druga w kwietniu Hanna Gronkiewicz-Waltz" - piszą w komentarzu autorzy badania.

Popularność w mediach coraz większa

W kwietniu Rafał Bruski pod względem ilości publikacji zajął 6 miejsce na 18 klasyfikowanych prezydentów. Wyprzedzili go (od 5 do 1 pozycji): Kraków, Poznań, Wrocław, Warszawa i Łódź. Rządzący Toruniem Michał Zaleski jest na 11 lokacie. W stosunku do marca Bruski poprawił swoją pozycję o 3 miejsca, Zaleski spadł o jedno.

Media ogólnopolskie stanowią 13,7% doniesień związanych z naszym prezydentem, dużo większy jest odsetek wiadomości w mediach ogólnokrajowych dotyczących Michała Zaleskiego - 36,3%. Pozostałe do wiadomosci pojawiające się w mediach regionalnych.

Rafał Bruski trafiał w kwietniu na pierwszą stronę gazety lub czasopisma 18 razy, Michał Zaleski - 6. Poziom dotarcia (to wartość będąca sumą nakładów gazet i czasopism, unikatowych użytkowników portali internetowych oraz telewidzów i radiosłuchaczy stacji RTV) dużo wyższy ma prezydent Torunia - ok. 1mln, bydgoski prezydent zaledwie ok. 250 tys.

Bruski pojawiał się w ogólnopolskich mediach takich jak: TYGODNIK ŻUŻLOWY, www.tvp.pl, www.informacja-lokalna.pl, www.eurosport.onet.pl, www.sport.pl, www.skyscrapercity.com, www.sportowefakty.pl, www.rynekinfrastruktury.pl , www.bydgoszcz.sport.pl, TVN24.

Wśród najaktywniejszych mediów regionalnych piszących o prezydentach miast znalazła się "Gazeta Pomorska".

"W badanym okresie nazwiska prezydentów pojawiły się w 617 tytułach publikacji prasowych i internetowych. Najczęściej w tytule pojawiało się nazwisko Hanny Zdanowskiej, prezydent Łodzi. Drugie miejsce przypadło Rafałowi Dutkiewiczowi z Wrocławia, trzeci był prezydent Poznania Ryszard Grobelny. Kolejne lokaty zajęli kolejno: Hanna Gronkiewicz?Waltz, Paweł Adamowicz i Tadeusz Ferenc."

http://www.press-service.com.pl

Jak Waszym zdaniem popularność w ogolnopolskich mediach może przelożyć się na pracę prezydenta i korzyści dla miasta?


Zobacz też:

Coma w Bydgoszczy

Air Fair 2013
Święto Ryby

Ciężarówki na Zawiszy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Giganci zatruwają świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto