To fragment większej całości prac - związanych z rewitalizacją soleckiej starówki i budową bezkolizyjnego przejazdu pod torami. Wykonawca tunelu - firma Eurovia - kopie "za torami", od strony ul. Leśnej. W ubiegłym tygodniu na spotkaniu w ratuszu ustalono kolejność prac.
- Najpierw my przebudujemy sieć podziemną, która służyć będzie też odwodnieniu przyszłego tunelu, potem po tej stronie torów roboty rozpocznie Eurovia - mówi Jan Gapski, prezes zakładu komunalnego.- A my - już poza pasem drogowym - zajmiemy się wówczas podłączaniem nowej sieci sanitarnej do poszczególnych budynków. Miasto i tak będzie dostatecznie rozkopane. Bez wspólnego ustalenia kolejności prac byłoby znacznie gorzej. Nie można przecież zapomnieć, że do czasu zakończenia budowy tunelu jeden przejazd przez tory jest i tak wyłączony z ruchu.
Od wczoraj do 7 kwietnia częściowo zamknięte jest skrzyżowanie ul. 23 Stycznia z ul. 29 Listopada (wyłączone z użytkowania są też przystanki autobusowe przy ul. 23 Stycznia, można korzystać z przystanków przy ul. Dworcowej i placu Jana Pawła II).
To nie koniec planowanych w tym roku robót Zakładu Gospodarki Komunalnej. Od 10 kwietnia do 30 kwietnia zamknięty zostanie ruch na ul. 29 Listopada - od ul. 23 Stycznia do ul. Bojowników o Wolność i Demokrację, od 7 maja do 30 czerwca - 23 Stycznia od ul. Piastów do ul. Żwirki i Wigury (z możliwością dojazdu mieszkańców do posesji oraz placówek handlowych i instytucji), od 2 lipca do 31 lipca - ul. 23 Stycznia na odcinku od ul. 29 Listopada do ul. Bydgoskiej (i tu będzie możliwość dojazdu mieszkańców do domu, sklepów i instytucji). Od 1 sierpnia do 15 sierpnia częściowo wyłączona będzie z ruchu południowa strona placu Jana Pawła II (ciąg ulic Bydgoskiej i Toruńskiej).
Ale to jeszcze nie koniec prac drogowych w tym roku...
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje