Ścieżki rowerowe w woj. kujawsko-pomorskim. Gdzie na weekend 16 - 17 października? Pomysły na jednodniową wyprawę

Newsroom 360
Wiesz, że w woj. kujawsko-pomorskim jest mnóstwo ciekawych tras rowerowych?
Wiesz, że w woj. kujawsko-pomorskim jest mnóstwo ciekawych tras rowerowych? gettyimages.com/jeu
Rozważasz wycieczkę rowerową w woj. kujawsko-pomorskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Na weekend 16 - 17 października mamy 10 ciekawych propozycji tras. Są różne pod względem trudności czy długości, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. kujawsko-pomorskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. kujawsko-pomorskim proponujemy na weekend 16 - 17 października.

Rowerem w woj. kujawsko-pomorskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. kujawsko-pomorskim, które polecają inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 16 października w woj. kujawsko-pomorskim ma być od nan°C do nan°C. Nie powinno padać. W niedzielę 17 października w woj. kujawsko-pomorskim ma być od nan°C do nan°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Rezerwat Beka

• Początek trasy: Świecie
  • Stopień trudności: 2
  • Dystans: 61,35 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 5 min.
  • Przewyższenia: 156 m
  • Suma podjazdów: 459 m
  • Suma zjazdów: 460 m

Tabrzo poleca tę trasę

Wycieczka do rezerwatu Beka. Tam gdzie kiedyś była osada rybacka, jest obecnie jeden z ptasich rezerwatów w chronionym dodatkowo obszarze Natura 2000. Szczerze mówiąc, sam rezerwat nie jest wielką atrakcją dla zwiedzających. chyba, żeby wziąć dobrą lornetkę albo dobry teleobiektyw, bo ptaków rzeczywiście lata mnóstwo.

🚲 Trasa rowerowa: Z Rytla do Fojutowa w Borach Tucholskich

• Początek trasy: Nieszawa
  • Dystans: 43,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 45 min.
  • Przewyższenia: 43 m
  • Suma podjazdów: 294 m
  • Suma zjazdów: 279 m

Rowerzystom trasę poleca Mojebory

Trasa ma około 43 km. Ale nie długość trasy jest tu najważniejsza, lecz to, co możemy na niej zobaczyć.
Za początek i jednocześnie koniec trasy wybraliśmy mostek na Wielkim Kanale Brdy niedaleko miejscowości Rytel... No to ruszamy...

Najpierw jedziemy prostą asfaltową drogą. Po niedługim czasie mijamy Zapędowo, stamtąd kierujemy się w stronę Lutomia. Dalej Nadolna Karczma, gdzie przepływa Brda i Nadolnik. Lasem, wzdłuż Brdy, kierujemy się do Woziwody. Jak zwykle latem spotykamy tam kajakarzy, którzy robią sobie przerwę na przystani, a inni przygotowują się dopiero do spływu.
Z Woziwody kierujemy się do Białej, ale zamiast drogi asfaltowej wybieramy przepiękny las, żeby po chwili znowu znaleźć się na asfaltówce. Za Białą, objeżdżając Jezioro Białe, kierujemy się na Brody, Legbąd i dalej do celu naszej wycieczki - Fojutowa.

Może trochę o Fojutowie:
Znajduje się tam unikatowy zabytek i jednocześnie największa tego typu budowla w Polsce - akwedukt. To tu krzyżuje się Wielki Kanał Brdy z Czerską Strugą.
Co jest ciekawostką, Wielki Kanał Brdy zbudowano w XIX w. Głównym jego celem było nawadnianie czerskich łąk. Swój początek ma w Mylofie, gdzie wykorzystano spadek ok. 10 m. Kanał ma aż 21 km i krzyżuje się w kilku miejscach z innymi ciekami, m.in. z Czerską Strugą w Fojutowie.

W Fojutowie mamy także Zajazd, który oprócz noclegów oferuje wiele atrakcji zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. A można tu skorzystać m.in. z placu zabaw, wypożyczalni rowerów, kajaków, pojeździć konno, postrzelać z kuszy itd...Naprawdę jest w czym wybierać...

Nasz czas w tym pięknym miejscu umila kawa i lody, ale musimy już wracać. Znowu znikamy w lesie, kierując się na Łosiny. Las, las ... Duży charakterystyczny hangar z pasem startowym na polu zwiastuje koniec wyprawy.

🚲 Trasa rowerowa: Wielkopolska - Piastowski Trakt Rowerowy

• Początek trasy: Żnin
  • Dystans: 126,79 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 55 min.
  • Przewyższenia: 103 m
  • Suma podjazdów: 784 m
  • Suma zjazdów: 764 m

Trasę dla rowerzystów poleca Znajkraj

Szlak historii pierwszych Piastów w Wielkopolsce był jednym z pierwszych tras, jakie pokonałem w mojej turystycznej "karierze". Teraz wróciłem tu po prawie 30 latach by zobaczyć, jak wiele się zmieniło i jaką rolę może odgrywać Piastowski Trakt Rowerowy w polskiej turystyce rowerowej.

Niestety, poziom utrzymania szlaku bardzo odstaje od europejskiego standardu, jaki w ostatnich latach zaprezentowały Pomorze Zachodnie i Małopolska. Oznakowanie szlaku pochodzi sprzed wielu lat, właściwie można uznać, że ostały się tylko znaki na drzewach na niektórych skrzyżowaniach w lasach.

Za to otoczenie szlaku, miejsca do których prowadzi, to wciąż miejsca ze ścisłego polskiego kanonu krajoznawstwa. Ostrów Tumski w Poznaniu, wyspa Ostrów Lednicki na jeziorze Lednica, pełne historii Gniezno, a na koniec małe, ale niezwykłe Trzemeszno i Mogilno.

Piastowski Trakt Rowerowy to pełna pięknej polskiej historii trasa, którą trzeba przejechać. Więcej o miejscach, o samej trasie, piszę na naszym blogu, zapraszam:

A na nasz Instagram właśnie lądują zdjęcia z Wielkopolski - zapraszam do obserwowania naszego profilu: @znajkraj.

Szymon Nitka
Znajkraj

🚲 Trasa rowerowa: Wokół Wyspy Sobieszewskiej

• Początek trasy: Wąbrzeźno
  • Dystans: 27,51 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 43 min.
  • Przewyższenia: 22 037 m
  • Suma podjazdów: 36 482 m
  • Suma zjazdów: 36 489 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca PomorskieTrasyRowerowe

Dominująca nawierzchnia:
asfalt, drogi gruntowe

Czas potrzebny na pokonanie trasy:
2-3 godziny

Krótka i urozmaicona propozycja wycieczki wokół Wyspy Sobieszewskiej, która powstała po utworzeniu się dwóch ujściowych ramion rzeki Wisły, naturalnej Wisły Śmiałej w okolicach Górek Wschodnich po powodzi z 1846 r. oraz Przekopu Wisły, sztucznie wykonanego pod koniec XIX w.
Jest to niezwykle bogata w walory przyrodnicze i kulturowe trasa, podczas pokonywania której obejrzeć możemy sanktuarium Matki Bożej Saletyńskiej w Sobieszewie, zabytkową śluzę w Przegalinie oraz modrzewiowy dworek o interesującej historii w Orlu. Wyspa Sobie- szewska to raj dla ornitologów,, którzy w rezerwatach „Mewia Łacha” i „Ptasi Raj” prowadzą obserwacje ptaków i zwierząt. To jeden z najcenniejszych obszarów występowania ptactwa w naszym regionie. Na plażach wyspy, szczególnie w okolicach ujścia Przekopu Wisły, dość często zobaczyć można foki szare.
Trasa rozpoczyna się i kończy przy moście pontonowym i pętli autobusowej w Sobie- szewie (autobusy 186 i 112). Możliwość zaparkowania samochodu na parkingu przy kościele. Większość trasy (24 km) prowadzi oznakowanym niebieskim szlakiem rowerowym im. Wincentego Pola.

Trasa pochodzi z wydawnictwa "Rowerowe Inspiracje" wydanego przez UMWP

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Dolina Baryczy.

• Początek trasy: Izbica Kujawska
  • Dystans: 74,48 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 3 min.
  • Przewyższenia: 134 m
  • Suma podjazdów: 399 m
  • Suma zjazdów: 395 m

Lemur36 poleca tę trasę rowerzystom

Dolina Baryczy to największy w Polsce ornitologiczny rezerwat „Stawy Milickie” – prawdziwy ptasi raj i wymarzone miejsce do ich obserwacji. To wiekowe aleje dębowe, niedostępne olsy, kwieciste łąki i pełne życia wody, zachęcające do uprawiania turystyki przyjaznej przyrodzie. To również unikatowe domy z rudy darniowej, szachulcowe kościoły i zabytkowe, ciągle działające jazy – ślady po dawnych mieszkańcach tych ziem.
Naszą przygodę z Doliną Baryczy rozpoczęliśmy w Złotowie, przy zabytkowym, drewnianym kościele pw. Św. Józefa.
Asfaltową drogą, przez Czeszów, Biedaszków, Ujeździec i Gruszeczkę dojechaliśmy do Sułowa, gdzie zaczyna się ścieżka rowerowa, biegnąca po szlaku dawnej kolejki wąskotorowej.
W miejscu dawnych stacji, wybudowano miejsca do odpoczynku z mapkami okolic.
Jadąc komfortowo, wśród lasów i pól, ani się obejrzymy jak dojedziemy do Milicza, gdzie znajduje się największy w Europie zespół stawów hodowlanych – Stawy Milickie.
W drodze powrotnej warto odwiedzić rezerwat przyrody Wzgórze Joanny z najwyższym wzniesieniem Wieżycą (230 m n.p.m.).
Łatwa, ciekawa, bardzo przyjemna trasa. Polecam!

🚲 Trasa rowerowa: Toruń-Unisław-Chełmno-Czrże-Złotoria-Świętosław-Toruń

• Początek trasy: Radzyń Chełmiński
  • Stopień trudności: 2
  • Dystans: 182,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 146 m
  • Suma podjazdów: 607 m
  • Suma zjazdów: 534 m

Rowerzystom trasę poleca Tomwn

Trasa zdecydowanie na szosowy rower i osób zaprawionych w bojach rowerowych (ze względu na duży dystans). Pierwsze 28 km jedziemy ścieżką rowerową do Unisławia, przed Chełmnem na rondzie kierunek na Kokocko-Czrże (malownicze widoki pradoliny Wisły) Dąbrowa Chełmińska, wjazd do Torunia ścieżką rowerową od strony Wrzosów.Dalej kierunek Złotoria,Lubicz,Dobrzejewice,Łążyn,Zębowo, Świętosław, Nowa Wieś, Ciechocin,Małaszyce, Dobrzejewice i Toruń. ;-)
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

miejsce #6

🚲 Trasa rowerowa: Przygodowa Majówka w Borach Tucholskich - Dzień 3

• Początek trasy: Nakło nad Notecią
  • Dystans: 65,23 km
  • Czas trwania wyprawy: 9 godz. i 27 min.
  • Przewyższenia: 62 m
  • Suma podjazdów: 566 m
  • Suma zjazdów: 535 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Lubimyrowery.pl

W kolejnym dniu majówki przyszedł ponownie czas na rowerowe zwiedzania Borów Tucholskich. Początek trasy rajdu jak w dniach poprzednich w Męcikale. Dalej częśćiowo trasą wędrówki pieszej przemieszczamy się w kierunku Jeziora Zielonego i dalej do miejscowości Drzewicz. Niestety to odcinek dość piaszczysty i urzytkownikom rowerów turysycznych na cienkich kołach może przysporzyć sporo trudności. Można go ominąć, ale tym samym omija się bardzo ciekawe ze względów przyrodniczych obszary Jeziora Zielone, Jeziora Jeleń czy Dybrzyk. Dla tych kilku miejsc warto się zmierzyć z piachami Borów.
Od Drzewicza dalsza droga wiodła malowniczymi leśnymi duktami wzdłuż linii brzegowej niewielkich, ale bardzo atrakcyjnie położonych jezior Krzywce, Błotko, i Małe Krzywce. Cały odcinek wiodący czarnym szlakiem Tuchola - Bachorze. Od okolic Jeziora Plesno zmieniamy kierunek i zbliżamy się do Jeziora Charzykowskiego, którego trzymamy się przez najbliższe kilkadzisiąt kilometrów. Otaczamy Jezioro Charzykowskie korzystając ze szlaków Kaszubskiej Marszruty (Żółtego i Czerwonego). W miejscowości Swornegacie obieramy kierunek na Męcikał i bazę rajdu.

🚲 Trasa rowerowa: Sypniewo-Więcbork-Sypniewo z historią w tle

• Początek trasy: Kcynia
  • Dystans: 41,07 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 15 min.
  • Przewyższenia: 45 m
  • Suma podjazdów: 313 m
  • Suma zjazdów: 333 m

A.rz57 poleca tę trasę rowerzystom

Ruszamy z Sypniewa w kierunku Iłowa. Z głównej szosy skręcamy w wąziutki asfalt do Jelenia. Na końcu osady skręcamy w bardzo dobrą drogę szutrową wiodącą przez piękny las. Po wyjeździe z lasu skręcamy w prawo do Nowego Dworu. Cały czas podziwiamy piękne krajobrazy. Tu skręcamy w prawo w asfaltową drogę wiodącą do Więcborka przez Witunie. Tu zwiedziliśmy miasto z pięknym kościołem, pomnikiem orła białego, promenadą na jeziorem, plażą miejską z kompleksem sportowym. W cukierni zjedliśmy pyszne ciasto z kawą. Po wyjeździe z miasta udaliśmy się do miejsca, gdzie kiedyś znajdowało się sanatorium. Niestety obecnie teren prywatny i brak wstępu. Po bramie widać, że musi to być ciekawy, zabytkowy obiekt. Następnym celem był pałac (obecnie ruina) w Runowie Kraj. Bardzo ciekawe obejście z restauracją i hotelem. Stąd przez las i Lubczę wróciliśmy do Sypniewa, gdzie odwiedziliśmy pięknie utrzymany pałac i śliczny szachulcowy kościółek. Polecam, wiele wrażeń i atrakcji, drogi naprawdę dla każdego.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Borach Tucholskich

• Początek trasy: Kruszwica
  • Dystans: 29,92 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 46 min.
  • Przewyższenia: 32 m
  • Suma podjazdów: 240 m
  • Suma zjazdów: 238 m

Mojebory poleca tę trasę rowerzystom

Wycieczka zaczyna się od parkingu leśnego w Klosnowie (niedaleko wyłuszczarni nasion i tartaku). Jest niedziela, więc stoi już kilka samochodów, pewnie grzybiarzy (padało ostatnio i noce były ciepłe).
Planowana trasa nie jest długa, w sam raz na niedzielę.
Kilkaset metrów od parkingu po prawej za drzewami mijamy Łąki Józefowskie i dojeżdżamy do bramy drewnianej, która otwiera wjazd do Parku Narodowego Bory Tucholskie.

Geneza powstania Parku sięga lat pięćdziesiątych, wtedy to podjęto decyzję o utworzeniu rezerwatu przyrody. Między Drzewiczem, a Klosnowem w okresie międzywojennym i tuż po II wojnie światowej znajdowała się jedna z większych ostoi głuszcowych na Pomorzu. Jednak gatunek ten wyginął.

Droga jest łatwa i przyjemna, bo nie piaszczysta, jeśli głęboko szukać niedogodności to... czarny żwirek przykleja się do nóg ;).
Teren jest płaski, a ruch na drodze bardzo mały - nawet w sezonie spotyka się tu mało rowerzystów.

Kilka kilometrów od parkingu w Klosnowie odbijamy lekko od głównej drogi. Widać, że natura jest tutaj najważniejsza bo powalone od roku drzewo leży nadal w tym samym miejscu niewzruszone. Przenosimy rowery i zbliżamy się do wody.
Na brzegu widzimy lekko zanurzony w wodzie charakterystyczny pomost widokowy nad jeziorem Wielke Gacno.
Miejsce to jest ściśle chronione i nie ma tu plaży. Jedynie z pomostu możemy podziwiać naturalne widoki. Otoczenie i roślinność są jednak tak zachwycające, że wystarczy siedzieć na pomoście wdychać powietrze i po prostu patrzeć.

Po chwili wypoczynku wracamy na główną drogę i ruszamy dalej w stronę Drzewicza.
Po niecałych 2 km zatrzymujemy się ponownie nad strumieniem, który łączy jezioro Płęsno z jeziorem Główka.
Za strumieniem znowu zbaczamy z drogi kierując się na prawo w leśną drogę. Około 1 kilometr dalej dojeżdżamy do magicznego miejsca z piaszczystymi wąwozami, przez które przepływa strumyczek, łączący jeziora: Bełczak z Jeziorem Jeleń.
Trochę pstryków aparatem i znowu wracamy na szlak w pięknym miejscu pętli Lipnickiego (stare torfowisko). Przez całą pętlę przebiega drewniana kładka do podziwiania uroków. Chwila westchnienia i jedziemy dalej. Do Drzewicza docieramy po ok. 5 kilometrach, gdzie Rezerwat "Strugę Siedmiu Jezior" zamyka drewniana bramka - podobna do tej przy wjeździe.
W Drzewiczu nad jeziorem Łąckie robimy sobie oczekiwaną przerwą na kanapki i kawę, następnie ruszamy w stronę Swornegaci.
W Swornegaciach skręcamy na Psią Górę, odjeżdżając do Owinka, który sĻsiaduje zarówno z Parkiem Narodowym jak i obszarem Natura 2000.
Po drodze mijamy grupę zmotoryzowanych turystów, którzy robili obóz naprzeciwko jeziora Karsińskiego.
Jadąc dalej drogą wzdłuż jeziora dojeżdżamy do kolejnej bramy otwierającej Park Narodowy. Tam zbaczamy z trasy aby dotrzeć do łąki na wzgórzu.
Raczymy się widokiem z góry na Owink, Psią Górę i Jezioro Karsińskie. Cudownie !

Wracamy na trasę zazwyczaj bardzo piaszczystą ale ostatnio padało i nie trzeba prowadzić roweru :)
Po około 2-3 km leśnej drogi docieramy do strumienia łączącego jez.Płęsno z jez. Skrzynka, przy którym rośnie zabytkowy 600-letni dąb "Bartuś".

Z Bartusia ruszamy wzdłuż jez. Płęsno żeby po około 2 km znaleźć się na drodze, Klosnowo-Drzewicz na wysokości pętli Lipnickiego. Skręcamy w prawo i kierujemy się do miejsca, z którego wyruszyliśmy. To już tylko 4 km szutrowej prostej nawierzchni.
Do końca dnia czasu zostało sporo. Zdążymy jeszcze na niedzielną kawę i wuzetkę :)

🚲 Trasa rowerowa: Tczew na przełaj

• Początek trasy: Świecie
  • Dystans: 158,84 km
  • Czas trwania wyprawy: 7 godz. i 45 min.
  • Przewyższenia: 122 m
  • Suma podjazdów: 494 m
  • Suma zjazdów: 455 m

Max_c74 poleca tę trasę rowerzystom

Wycieczka rowerowa do Tczewa. Po drodze sporo ciekawych miejsc: domy podcieniowe, kościoły, cmentarze, zabytkowy wiatrak oraz zabytkowy most na Wiśle w Tczewie. Trasa jest łatwa do pokonania, ale dla osób, które zaczynają przygodę z rowerem polecam podzielenie wycieczki na 2-3 etapy.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Czy bycie kujonem to problem?