Sieci telekomunikacyjne przeżywają oblężenie – jak radzą sobie operatorzy?

Materiał informacyjny T-Mobile
Ostatnie tygodnie to przede wszystkim okres intensywnej aktywności służb ratunkowych, szpitali czy administracji państwowej. Nowa rzeczywistość spowodowana epidemią koronawirusa szybko znalazła też odzwierciedlenie w codziennych zachowaniach Polaków, którzy gremialnie pozostali w domach, pracując lub ucząc się zdalnie. Gwałtowny wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne sprawił, że również dla operatorów okres epidemii to czas wzmożonej aktywności. Sprawdzamy, jak z tą nową sytuacją radzi sobie T-Mobile.

To jeden z tych podmiotów, na którym w czasie epidemii spoczywa szczególny obowiązek. Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku sieci spożywczych czy przedsiębiorstw farmaceutycznych, także operatorzy telekomunikacyjni swoją infrastrukturę muszą mieć przygotowaną w każdym calu, by zagwarantować Polakom sprawne funkcjonowanie w tym nietypowym czasie. Taką konieczność potwierdzają dane. W ostatnim czasie liczba połączeń głosowych wykonywanych przez klientów T-Mobile wzrosła aż o 40 proc. Wydłużył się także średni czas rozmów, a użytkownicy zaczęli wykorzystywać o ¼ więcej transferu w stosunku do standardowych wyników. Tak dynamicznie rosnące zapotrzebowanie nie powinno dziwić – w ostatnich dniach wiele osób rozpoczęło pracę zdalną lub edukację online, a duża część z nich kontaktuje się intensywnie z bliskimi za pomocą telefonu i internetu, zamiast się z nimi spotykać. Jak się okazało, regularne prace nad rozbudową i modernizacją sieci T-Mobile umożliwiły utrzymanie wysokiego poziomu usług.

Klienci mogą spać spokojnie

Mając na uwadze zwiększone potrzeby klientów, operator wdrożył dodatkowe działania, dzięki którym użytkownicy nie powinni zauważyć zmian w dotychczasowym korzystaniu z usług telekomunikacyjnych.

I tak, już od pierwszego piątku po ogłoszeniu przez rząd zamknięcia szkół i galerii handlowych T-Mobile udostępnił klientom indywidualnym dodatkowe pakiety danych – najpierw 3, a w kolejnym tygodniu 10 GB – do odebrania w aplikacji „Mój T-Mobile”. Do tej pory z tych darmowych paczek gigabajtów skorzystało już ponad 650 tysięcy osób, a już w najbliższy piątek będzie można ponownie aktywować nowe pakiety darmowych danych w apce operatora.

Dodatkowo T-Mobile przedłużył do końca roku promocję „GB za doładowanie” skierowaną do klientów na kartę. Dzięki niej przy każdorazowym zasileniu konta kwotą minimum 25 zł za pośrednictwem aplikacji lub strony internetowej, klienci otrzymują w prezencie dodatkowe 10 GB internetu. Operator stale zachęca też klientów do korzystania z aplikacji „Mój T-Mobile”, która umożliwia m.in. przedłużenie kończącej się umowy, opłacanie faktur, zakup nowych usług, czy udział w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami.

T-Mobile pamiętał również o firmach. Aby ułatwić dostęp do pracy zdalnej, operator oferuje przedsiębiorcom możliwość uzyskania licencji Microsoft Office 365 i Teams, jak również daje możliwość korzystania z telefonicznego systemu telekonferencyjnego oraz wspiera wiedzą ekspercką ich wdrożenie w przedsiębiorstwach. Z narzędzi tych można skorzystać, wchodząc na specjalną stronę https://biznes.t-mobile.pl/pl/zdalnierazem.

Wsparcie dla osób na pierwszym froncie

Okazuje się, że obecnie część szpitali mierzy się z problemem dostępności odpowiedniej liczby telefonów oraz kart SIM. W przypadku personelu medycznego technologia może mieć realny wpływ na zwiększenie ich bezpieczeństwa, ponieważ nie we wszystkich przypadkach lekarze i pielęgniarki muszą narażać się na bezpośredni kontakt z chorymi. Dlatego też T-Mobile wspólnie z MyPhone przekazały szpitalowi MSWiA w Warszawie oraz szpitalowi w Zgierzu telefony i karty, które posłużą zespołom medycznym do sprawnej i bezpiecznej pracy.

Jednocześnie na prośbę organizatorów projektu Dawka Wsparcia T-Mobile uruchomi infolinię, dzięki której lekarze zmagający się z epidemią koronawirusa, będą mogli otrzymać wsparcie psychologiczne ze strony uczestniczących w akcji terapeutów. Operator pokrywa wszystkie koszty działania infolinii.

Bezpieczne warunki pracy

Oprócz działań zewnętrznych przedsiębiorstwo jeszcze w lutym podjęło działania na rzecz bezpieczeństwa pracowników. Wdrożono wówczas model pracy zdalnej dla wszystkich osób, które mogą wykonywać zadania służbowe w ten sposób i chcą z takiego rozwiązania skorzystać. Z kolei w sklepach ulicznych, które pozostają otwarte, wprowadzono zalecenia podnoszące bezpieczeństwo konsultantów (m.in. obsługa tylko jednej osoby w jednym momencie, zachowanie odpowiedniej odległości, czy preferowanie transakcji bezgotówkowych).

Firma dba także o zapewnienie jak najlepszych warunków sanitarnych w otwartych placówkach. Do wszystkich sklepów są dostarczane maseczki ochronne, środki dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe nitrylowe, oraz specjalne plastikowe osłony na biurka, które dodatkowo zabezpieczają konsultantów. Jednocześnie operator stale zachęca klientów, aby dla bezpieczeństwa własnego i konsultantów ograniczyć wizyty w salonach do minimum – większość transakcji można dokonać za pośrednictwem aplikacji Mój T-Mobile, czatu na www.t-mobile.pl lub wsparcia telefonicznego pod numerem 602 900 000. Magentowy operator zadbał nawet o to, aby użytkownicy smartfonów z kartą SIM T-Mobile stale widzieli na ekranach swoich telefonów „#ZostanWDomu”!

Choć na co dzień możemy nie zdawać sobie z tego sprawy lub przyjmować za pewnik sprawnie działające usługi telekomunikacyjne, to dziś jak dłoni widać, jak ważną rolę w zachowaniu łączności całego kraju odgrywają pracownicy firm telekomunikacyjnych i ich codzienne zaangażowanie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3