Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Subaru Forester – leśnik na służbie

ReklamaGP
Wideo
od 16 lat

Subaru Forester – leśnik na służbie
Mocny silnik typu bokser, świetny układ jezdny, stały napęd na cztery koła i duży prześwit. To główne cechy charakterystyczne dla nowego Subaru Forester 2,0 XT, czyli leśnika, który jest na służbie już od prawie dwóch dekad.

W 1995 roku na targach motoryzacyjnych w Tokio Subaru pokazało światu koncept Streega. Auto miało być czymś w rodzaju podwyższonego kombi z napędem na cztery koła i jak się okazało, dwa lata później to właśnie na podstawie tej wizji stworzono Subaru Forester.

Mijały lata, a na rynku pojawiały się kolejne generacje Forestera, który nie musiał rozpychać się łokciami w walce od klientów. Od początku leśnik trafiał do bardzo specyficznej grupy odbiorców, garstki indywidualistów, ceniących sobie wielozadaniowość i świetne właściwości jezdne tego wielozadaniowego modelu.

Tu podaj tekst alternatywny

Wygląd i stylistyka

Z roku na rok Forester był coraz większy, aż w końcu w 2012 roku Subaru wprowadziło na rynek czwartą generację, która w zeszłym roku poddana została bardzo delikatnemu liftingowi. Auto mierzące już blisko 4,6 m długości oraz ponad 1,7 m wysokości jest już wreszcie pełnoprawnym SUV-em, któremu drobne zmiany stylistyczne wyszły na dobre.

Pudełkowate nadwozie zostało przyozdobione atrakcyjnymi przetłoczeniami oraz dodatkami, dodającymi drapieżnego wyglądu. Nowe przednie reflektory wyposażono w diody LED przeznaczone do jazdy dziennej, a poniżej znalazły się agresywne wloty powietrza. Muskularne nadkola skrywają 18-calowe felgi aluminiowe, a samo nadwozie dzieli od ziemi dokładnie 220 mm. To właśnie dzięki temu, że prześwit Subaru Forester jest tak duży, auto bez trudu zjeżdża z utwardzonych dróg na leśne dukty.

Pojemne i przestronne wnętrze

We wnętrzu tej generacji Subaru Forester już każdy z pięciorga pasażerów znajdzie wystarczającą ilość miejsca. Nikomu nie będzie tutaj za ciasno i nawet osoba siedząca na środku tylnej kanapy nie ma prawa skarżyć się na dyskomfort i ciasnotę.

Do wykończenia wnętrza Subaru wykorzystało dobrej jakości materiały. Na uwagę zasługuje skórzane koło przyjemnej w dotyku, mięsistej kierownicy, które pewnie leży w dłoniach. Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą ułatwi elektryczne regulacja fotela kierowcy oraz możliwość regulacji kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach.

Jazdę umili czysto grający system nagłośnienia od firmy Harman Kardon, którym steruje się za pośrednictwem systemu multimedialnego StarLink. Ten obsługiwany jest przez duży dotykowy wyświetlacz umieszczony na konsoli środkowej, a poza dobrym systemem audio wyposażony jest także w nawigację satelitarną czy aplikacjami ułatwiającymi synchronizację ze smartfonami.

Na pochwałę zasługuje również elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, którą wyposażono w programowany ogranicznik. W praktyce więc można ustawić ją tak żeby nie zahaczała o unoszoną do góry bramę garażową. Kufer ma regularne kształty i 505 l pojemności, które bez trudu można powiększyć do niemal 2000 litrów. Wystarczy tylko pociągnąć dwie dźwigienki i oparcia kanapy złożą się same. Mała rzecz a cieszy.

Subaru Forester


Bokser… to co Subaru lubi najbardziej

Pod maską nowego Subaru Forester montowane są tylko dwulitrowe jednostki typu bokser. W odmianach benzynowych jest to silnik wolnossący 2,0i o mocy 150 KM oraz turbodoładowany 2,0XT generujący 241 KM. Dodatkowo japoński producent oferuje także jednostkę Diesla, która produkuje 147 KM.

W testowanym przez nas egzemplarzu sercem był mocny, turbodoładowany motor benzynowy. 241 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego wystarczy żeby ważące ponad 1600 kg Subaru przyspieszało od 0 do 100 km/h w 7,5 s oraz rozpędzało się do prędkości przeszło 220 km/h. Żwawa odmiana Forestera oferowana jest wyłącznie z przekładnią Lineatronic. Bezstopniowa skrzynia automatyczna sprawnie zmienia przełożenia i podczas bardzo delikatnego traktowania pedału gazu udało się uzyskać spalanie na poziomie 6,4 l paliwa na 100 km. Przy dynamicznej jeździe w miejskich warunkach Forester 2,0XT życzy sobie około 11-12 litrów na setkę.

Subaru Forester


ISR (Inteligentny System Ratunkowy)

To rozwiązanie (opracowane w 2008 roku), które zatroszczy się o Ciebie w chwili wypadku. Zgłoszenie sytuacji awaryjnej automatycznie trafia do Centrum Monitoringu. Dyżurujący operatorzy otrzymują natychmiast sygnał alarmu wraz z pozycją geograficzną i informacjami o zdarzeniu. Kontaktują się z kierowcą i organizują akcję ratunkową, informując odpowiednie służby. ISR jest standardowym elementem wyposażenia wszystkich nowych samochodów zakupionych w autoryzowanej sieci sprzedaży Subaru. Subaru zatem wyprzedziło w tym działaniu wprowadzenie systemu eCall o 10 lat.

ISR (Inteligentny System Ratunkowy)


Wielozadaniowy indywidualista

Napęd przekazywany jest na obie osie z możliwością dodatkowego wsparcia systemem X-Mode, który świetnie radzi sobie w trudnych warunkach. Nawet bardzo strome wzniesienie nie jest dla Forestera żadną przeszkodą, podobnie jak kopny piach. Dodatkowo X-Mode automatycznie wyposażony jest w ogranicznik prędkości pomagający podczas zjazdu ze wzniesienia, utrzymując stałą prędkość auta. Forester jest jednym z nielicznych SUV-ów, które naprawdę świetnie czują się poza drogami asfaltowymi.

Subaru Forester to świetny wybór dla indywidualisty, który szuka auta na co dzień, nie chcąc ograniczać się do sportowych osiągów lub praktyczności. Bez trudu zapakujemy do niego wszystkich znajomych, bagaże, rowery i wybierzemy się na weekend poza miasto. System audio zadba o dobrą atmosferę, dynamiczny silnik pozwoli pewnie czuć się na lewym pasie autostrady, a właściwości jezdne sprawią, że bez trudu uda nam się dojechać a nawet najbardziej oddalone od cywilizacji miejsca.

Ceny w Polsce rozpoczynają się od 25 500 euro i za te pieniądze dostać można podstawową wersję wyposażenia Active, z manualną skrzynią biegów i wolnossącym silnikiem benzynowym. Najtańszego Diesla będzie można kupić za 28 500 euro, a topowa, testowana przez nas wersja Platinum z mocnym 2,0XT pod maską to wydatek 38 000 euro.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska