MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj przez ulicę 26 Kwietnia obsłuży dwa ważne osiedla [ZDJĘCIA,WIZUALIZACJE]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zgodnie z koncepcją, nowa linia ma liczyć około 2,2 kilometra długości, na których przewidziano 6 przystanków
Zgodnie z koncepcją, nowa linia ma liczyć około 2,2 kilometra długości, na których przewidziano 6 przystanków Andrzej Szkocki
2 kilometry długości, sześć przystanków i krańcówka zamiast klasycznej pętli. Tak w pigułce ma wyglądać nowa trasa tramwajowa w Szczecinie. Miasto nie wyklucza połączenia trasy z torowiskiem na Krzekowie.

Zgodnie z koncepcją, nowa linia ma liczyć około 2,2 kilometra długości, na których przewidziano 6 przystanków. Do jej obsługi potrzebne byłoby od 8 do 10 składów dwukierunkowych. Szacunkowo koszt budowy mógłby wynieść około 140 mln złotych.

- Realizacja uzależniona jest od tego czy uda się zdobyć dofinansowanie na takie zadanie, dlatego na dziś nie ma ram czasowych - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Nasza redakcja na przełomie 2015/2016 roku prowadziła akcję „Głos na tory”, w której prezentowaliśmy pomysły na rozwój komunikacji w Szczecinie. Jednym z nich było poprowadzenie torowiska z 26 Kwietnia w ulicę Santocką, a następnie w ulicę Witkiewicza. Słuszność tego pomysłu potwierdziła „Analiza techniczno-eksploatacyjnych i organizacyjnych uwarunkowań wykorzystania tramwaju dwukierunkowego w systemie publicznego transportu zbiorowego na obszarze miasta Szczecin”.

Autorzy zarekomendowali rozwiązanie zakładające poprowadzenie dwutorowego torowiska od skrzyżowania ul Krzywoustego i Bohaterów Warszawy, ulicą 26 Kwietnia, do skrzyżowania z ulicą Santocką, dalej wzdłuż ulicy Santockiej do skrzyżowania z ulicą Witkiewicza, a następnie ul. Witkiewicza do skrzyżowania z ul. Derdowskiego.

Zgodnie z planami sięgającymi jeszcze lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, torowisko ma być poprowadzone ulicą 26 Kwietnia, na której będą utworzone przystanki: „Turzyn SKM”, gdzie byłaby możliwa przesiadki na pociąg, następnie „Twardowskiego”, „26 Kwietnia”. Na ulicy Santockiej byłby przystanek „Osiedle Przyjaźni” (autobusowo-tramwajowy, powiązany z linią autobusową nr 67).

Na ulicy Witkiewicza byłyby dwa przystanki: „Witkiewicza” (autobusowo-tramwajowy, powiązany z linią 86), w tym końcowy „Osiedle Kaliny”, gdzie byłby również przystanek autobusowo-tramwajowy i tzw. krańcówka z torami odstawczymi dla 2 tramwajów dwukierunkowych.

Natomiast na skrzyżowaniu alei Bohaterów Warszawy z ul. Krzywoustego i 26 Kwietnia powstałaby pełna rozeta rozjazdów tramwajowych. Na południowym wlocie al. Bohaterów Warszawy powstałby tor odstawczy.

Szczecińskie Inwestycje Miejskie nie wykluczają przedłużenia torowiska z osiedla Kaliny do ulicy Żołnierskiej.

– Linia docelowo mogłaby zostać przedłużona wzdłuż ulicy Witkiewicza tak, aby połączyć się z torowiskiem w ciągu ul. Taczaka, Sosabowskiego i dalej biec w kierunku pętli Szafera – informuje Piotr Zieliński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zasady głosowania w wyborach europejskich 9 czerwca

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński