Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tylko gadanie

Małgorzata Wąsacz
Czy ulotki Telekomunikacji Polskiej reklamujące plany taryfowe "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mogły wprowadzać konsumentów w błąd? Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów tak właśnie było.

     W listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska SA przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę, niedzielę i święta.
     W sieci
     
Tymczasem zgodnie z ustaleniami urzędu ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA konsument ponosił dodatkową opłatę.
     - Ulotki również nie informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia 2004 roku. Poza tym pracownicy TP SA nie przekazywali konsumentom, którzy zamówili nowe plany taryfowe w grudniu 2003 roku informacji, że mogą z nich korzystać dopiero od nowego roku. W efekcie nie wiedzieli, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów - mówi Elżbieta Anders , rzecznik prasowy UOKIK w Warszawie.
     Korzystają z planów
     
W całym kraju 1,2 mln klientów korzysta z planów taryfowych "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy". To 12-13 proc. abonentów.
     Już w styczniu 2004 roku urząd nakazał operatorowi natychmiast wycofać się z tej praktyki.
     - Zastosowaliśmy się do decyzji UOKIK. Przygotowaliśmy nowe ulotki, zawierające wszystkie informacje, których zabrakło w poprzedniej partii folderów. Poza tym aktywowaliśmy zaległe zlecenia uruchomienia tych dwóch planów taryfowych. Jeżeli zrobiliśmy to z opóźnieniem, to rozliczyliśmy należność za tę usługę na korzyść klienta, czyli zgodnie z nowym pakietem. Oprócz tego listownie przeprosiliśmy wszystkich klientów za niedogodności związane z całą sytuacją - wyjaśnia Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu_.
     **_Kary nie będzie
     W związku z tym UOKIK nie nałożył żadnej kary na operatora. W przypadku niezastosowania się do prawomocnej decyzji Urzędu TP SA grozi do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.

     **

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska