Tylko gadanie

Małgorzata WąsaczZaktualizowano 
Czy ulotki Telekomunikacji Polskiej reklamujące plany taryfowe "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mogły wprowadzać konsumentów w błąd? Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów tak właśnie było.

     W listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska SA przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę, niedzielę i święta.
     W sieci
     
Tymczasem zgodnie z ustaleniami urzędu ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA konsument ponosił dodatkową opłatę.
     - Ulotki również nie informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia 2004 roku. Poza tym pracownicy TP SA nie przekazywali konsumentom, którzy zamówili nowe plany taryfowe w grudniu 2003 roku informacji, że mogą z nich korzystać dopiero od nowego roku. W efekcie nie wiedzieli, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów - mówi Elżbieta Anders , rzecznik prasowy UOKIK w Warszawie.
     Korzystają z planów
     
W całym kraju 1,2 mln klientów korzysta z planów taryfowych "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy". To 12-13 proc. abonentów.
     Już w styczniu 2004 roku urząd nakazał operatorowi natychmiast wycofać się z tej praktyki.
     - Zastosowaliśmy się do decyzji UOKIK. Przygotowaliśmy nowe ulotki, zawierające wszystkie informacje, których zabrakło w poprzedniej partii folderów. Poza tym aktywowaliśmy zaległe zlecenia uruchomienia tych dwóch planów taryfowych. Jeżeli zrobiliśmy to z opóźnieniem, to rozliczyliśmy należność za tę usługę na korzyść klienta, czyli zgodnie z nowym pakietem. Oprócz tego listownie przeprosiliśmy wszystkich klientów za niedogodności związane z całą sytuacją - wyjaśnia Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu_.
     **_Kary nie będzie
     W związku z tym UOKIK nie nałożył żadnej kary na operatora. W przypadku niezastosowania się do prawomocnej decyzji Urzędu TP SA grozi do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.

     **

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3