Mały Saj i wielka przygoda” trafiła do sklepów sieci w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy, kosztuje 9,99 zł.
– Jesteśmy dumni, że konkurs Piórko zbudował swoją tradycję i regularnie przyciąga bardzo zdolnych debiutantów. Już po raz czwarty udało nam się wyłowić dwa wyjątkowe talenty literackie i graficzne. „Mały Saj…” to opowieść tak wciągająca, że z sympatycznym chłopcem z indyjskiej wsi z pewnością zidentyfikują się także mali polscy czytelnicy. To zasługa wyobraźni autorki, ale i towarzyszących historii wysmakowanych ilustracji – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska S.A.
„Chcę wam opowiedzieć o chłopcu takim jak wy. Ten chłopiec nazywał się Saj Bawen, ale domownicy nazywali go Saj”…
Tak zaczyna się historia o małym chłopcu z leżącej na skraju lasu indyjskiej wioski. Wkrótce potem chłopiec odkryje, że tajemnic w jego otoczeniu jest bardzo dużo: jedną, tę największą, skrywa obraz w jego domu.
Rzeczywistość zawsze kryje w sobie odrobinę magii
W trakcie lektury wraz z Sajem uczymy się, że otaczająca nas rzeczywistość zawsze kryje w sobie odrobinę magii. Trzeba jedynie chcieć ją dostrzec.
Autorką opowieści jest Magdalena Wiśniewska, która na co dzień uczy obcokrajowców języka polskiego i pracuje w postprodukcji filmowej, a po godzinach zajmuje się pisaniem. Do pierwszego etapu, w którym zwyciężyła, zgłoszono 3,3 tys. tekstów. Historię o małym Saju zilustrował Marcin Macięga, krakowski grafik, muzyk amator i wielbiciel starych gier komputerowych. Jego prace zostały wybrane przez jury spośród 600 zgłoszonych. Laureaci konkursu Biedronki Piórko 2018 za wygraną otrzymali po 100 tys. zł – to jedne z najwyższych wygranych w konkursach wydawniczych.
Piórko daje szansę debiutantom i promuje czytelnictwo
Biedronka organizuje Piórko od 2015 roku. Konkurs jest szansą dla debiutantów na rozwój ich talentu poprzez wydanie książki i jej dystrybucję w największej sieci handlowej w Polsce, a dodatkowo na zdobycie znaczącej nagrody finansowej. Do tegorocznej edycji Piórka zgłosiło się ok. 4 tys. debiutujących pisarzy i ilustratorów. W większości były to osoby w wieku 18-34 lat, mieszkające najczęściej w województwach: mazowieckim, małopolskim i śląskim. Swoje prace – zarówno tekstowe, jak i graficzne - chętniej przesyłały kobiety. W pierwszym etapie Piórka 2018 pisarki stanowiły 73 proc. uczestników, a malarki lub graficzki: aż 84 proc.
Lidl i Biedronka walczyły ze sobą niskimi cenami. Koniec z tym. Teraz będą... luksusem
Kluczowym zadaniem konkursu Piórko 2018 jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Od 2015 r. ukazały się trzy książki laureatów Piórka: „Szary Domek” Katarzyny Szestak i Natalii Jabłońskiej, „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej i Moniki Białej oraz „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego i Marii Giemzy. Łącznie sprzedano już 130 tys. egzemplarzy wszystkich zwycięskich tytułów. Patronat honorowy nad konkursem od samego jego początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kim jest córka Kowalewskiego? Gabriela idzie w ślady rodziców. Będzie wielką gwiazdą?
- Nowe wieści o tajemniczym ojcu dziecka Tomaszewskiej. Wygadała się bliska osoba
- Wszyscy patrzyli na wyeksponowane krągłości Romanowskiej. Projektant ocenia
- Iwona z "Sanatorium" straciła dziecko i męża. To wyznanie złamało nam serca