Witaminy – działanie, dzienne zapotrzebowanie i najlepsze źródła. Kto i kiedy potrzebuje więcej poszczególnych witamin?

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Witaminy to składniki niezbędne dla zdrowia, które musimy przyjmować z dietą. Współczesna żywność i styl życia sprawiają jednak, że coraz częściej mamy ich niedobory. Jakie są więc najlepsze źródła poszczególnych witamin? Podajemy nie tylko grupy produktów najbogatszych w dane związki, ale też TOP 3 artykułów spożywczych, które są nie tylko zasobne w składniki odżywcze, ale też w miarę łatwo dostępne i nie wymagające spożywania w zbyt dużych ilościach. Przy każdej witaminie podajemy też zalecane dzienne spożycie wg zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia dla osób powyżej 19. roku życia, ale też wskazujemy, w jakich sytuacjach ich spożycie może być niedostateczne (poza tymi zwyczajowymi, jak np. ciąża i karmienie piersią).Sprawdź, jakich witamin możesz potrzebować w większych ilościach, jak podnieść ich poziom w posiłkach i jakie produkty wybierać najlepiej! 123RF
Witaminy to składniki niezbędne dla zdrowia, które musimy przyjmować z dietą. Współczesna żywność i styl życia sprawiają jednak, że coraz częściej mamy ich niedobory. Sprawdź, kto i w jakich sytuacjach powinien spożywać więcej konkretnych witamin i jakie produkty są ich polecanymi źródłami.

Wideo

Materiał oryginalny: Witaminy – działanie, dzienne zapotrzebowanie i najlepsze źródła. Kto i kiedy potrzebuje więcej poszczególnych witamin? - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie