Wybieramy Mistrzów Smaku. Zobacz, jak zbierają głosy za pomocą mediów społecznościowych

Akcja specjalna Mistrzowie Smaku
Trwa głosowanie w konkursie Mistrzowie Smaku. Przez ponad miesiąc nasi Czytelnicy nominowali do nagród swoje ulubione restauracje, kelnerów, kucharzy, a także wielu innych reprezentantów branży gastronomicznej. Po rozpoczęciu głosowania w miniony wtorek w mediach społecznościowych zawrzało, a Facebooka i Instagrama zalała fala postów uczestników plebiscytu, ich bliskich oraz wielu zadowolonych klientów.

Po raz kolejny wspólnie przyznamy nagrody dla najlepszych lokali i pracowników gastronomii. Już sam udział w plebiscycie to dobra reklama i sukces - taka nominacja to oczywista rekomendacja dla innych. Lokale gastronomiczne i ich pracownicy dzielą się informacją o nominacji w mediach społecznościowych - np. na Facebooku czy Instagramie. Kandydaci nominowani do nagród nie kryją wzruszenia. W emocjonalnych słowach dziękują za wyróżnienie, uznanie dla ich pracy oraz codziennego trudu, wkładanego w jej jak najlepsze wykonywanie.

Czas na kreatywność

Dla wielu kandydatów nominacja to doskonała okazja do wykazania się kreatywnością. W mediach społecznościowych pojawiło się wiele przykuwających wzrok, kolorowych autorskich grafiki. Niektóre z nich pokazują wnętrza lokali, inne popisowe dania i napoje serwowane przez kandydatów. Warto by na takiej grafice znalazły się także dokładne instrukcje głosowania. Atrakcyjna, pomysłowa grafika przyciąga uwagę. Warto więc przemyśleć, jaki post chcemy stworzyć, poświęcić chwilę na jego przygotowanie i... obserwować efekty! Pamiętajcie, że liczba reakcji pod postem wpływa pozytywnie na jego zasięg, dlatego zadbajcie o swoich odbiorców.

Daj się poznać

Kandydaci w kategoriach indywidualnych chętnie informują o udziale w akcji, dodając do postów swoje własne, uśmiechnięte zdjęcia, a nominowane restauracje, kawiarnie i inne lokale gastronomiczne traktują udział w naszej akcji, jako świetną okazję do pokazania członków swojego zespołu!

Przez żołądek do...
zwycięstwa!

Co najlepiej skusi klientów do oddania głosu, jeśli nie grafika, na której pojawią się serwowane w lokalu pyszności?

Nakręćcie wideo!

Wybór rodzaju posta, w którym podzielimy się radosną informacją, nie jest bez znaczenia. Wideo, choćby kilkunastosekundowe, ma szansę zgromadzić i zaangażować większe grono odbiorców, niż nawet najbardziej wyszukany i przyjemny w lekturze wpis. A kreatywność w przypadku tworzenia wideo nie ma granic! Nie musi to być hollywoodzka produkcja. Wystarczy nagranie filmu (np. z podziękowaniem za głosy) telefonem lub prostym aparatem fotograficznym.

Warto pamiętać też, że jeszcze lepsze zasięgi uzyskują wideo transmitowane na żywo. Aby je zrealizować, również nie potrzeba profesjonalnego sprzętu - ich siłą jest spontaniczność i autentyczność. Do komunikacji z klientami warto wykorzystać także chętnie oglądane przez wszystkich "relacje", jak również popularne od jakiegoś czasu na Facebooku i Instagramie "rolki".

Instagram ma moc!

Dobrym miejscem na to, aby pochwalić się nominacją, jest także Instagram. Udostępnienie posta bezpośrednio na swoim profilu, jak również podzielenie się informacją na koncie restauracji lub baru, w którym pracuje nominowany, to świetny sposób na to, żeby podziękować klientom za zgłoszenie do akcji oraz zachęcić do wspierania w dalszym głosowaniu. Warto pamiętać także o dobraniu odpowiednich hashtagów, które pozwolą zwiększyć zasięg postów oraz dotrzeć do nowych odbiorców.

Mistrzowie Smaku
zamieszali na Tik-Toku

Z miesiąca na miesiąc TikTok rośnie w siłę. Nic więc dziwnego, że i tu mówi się o naszym plebiscycie. Krótkie filmy są chętnie udostępniane i komentowane, dzięki czemu widziały je już setki osób!

Wsparcie bliskich i klientów

Zgłoszenie do akcji Mistrzowie Smaku to nie tylko miła wiadomość dla samych nominowanych, ale również dla ich pracodawców. Oni również chętnie chwalą się informacjami o nominacjach dla szefów kuchni, kelnerów czy barmanów na profilach swoich lokali.

Z nominacji cieszą się także najbliżsi wyróżnionych osób oraz zadowoleni klienci. Na swoich tablicach z dumą dzielą się postami dotyczącymi akcji oraz motywują do wspierania swoich faworytów.

Zainspiruj się i... działaj!

Mamy nadzieję, że zebrane w tym artykule przykłady kreatywnego wykorzystania mediów społecznościowych staną się dla Ciebie inspiracją i pozwolą wypromować Twój udział w akcji Mistrzowie Smaku 2022. Wszystkim uczestnikom kategorii indywidualnych oraz lokalom gastronomicznym życzymy powodzenia i oczywiście wielu głosów!

KLIKNIJ, GŁOSUJ
i zobacz aktualne wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wybieramy Mistrzów Smaku. Zobacz, jak zbierają głosy za pomocą mediów społecznościowych - Dziennik Bałtycki

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska