Wypadanie włosów, szara cera, podkrążone oczy? Co jeść, by wyglądać zdrowo?

Materiał informacyjny Zaktualizowano 
Wypadanie włosów, szara cera i podkrążone oczy to znamiona naszych czasów. Żyjemy bowiem coraz szybciej, odpoczywamy coraz mniej i odżywiamy się coraz gorzej. Dowiedz się, co jeść, by wyglądać i czuć się zdrowo.

Zanim zapytasz fryzjera, co na wypadanie włosów będzie najlepsze, sprawdź, w jaki sposób możesz zmienić swój tryb życia, by cieszyć się pięknym wyglądem na co dzień. Okazuje się bowiem, że podkrążone oczy, szara cera oraz wypadające włosy to problem nie tylko kosmetyczny. Takie przypadłości mogą zwiastować kłopoty ze zdrowiem. Jeśli więc zauważymy u siebie nadmierne wypadanie włosów, mało elastyczną i szarą skórę, warto zastanowić się nad trybem życia oraz dietą.

Wpływ diety na wygląd cery

Problemy z cerą, szara i wiotka skóra to problemy, które zbyt często bagatelizujemy. Chcąc poprawić swój wygląd, sięgamy po coraz to nowsze kosmetyki, zapominając, że źródłem kłopotów może być niewłaściwa dieta, a co za tym idzie – liczne niedobory wpływające nie tylko na wygląd ciała, ale przede wszystkim na kondycję całego organizmu. Jeśli zauważymy u siebie zmiany skórne czy często podkrążone oczy, warto zastanowić się, co jest przyczyną dolegliwości. W wielu przypadkach za problemy odpowiadają tryb życia i nieprawidłowo skonstruowany jadłospis. Jeśli w codziennej diecie brakuje bowiem warzyw i owoców (szczególnie tych świeżych), dobrych węglowodanów (pełnoziarniste pieczywo, kasze, naturalne płatki) i dobrej jakości białka (rośliny strączkowe, chude mięso, ryby, owoce morza) oraz będących bombą witaminową orzechów i pestek, organizmowi grożą niedobory. Wysoko przetworzone produkty są niemal zupełnie pozbawione cennych składników odżywczych. Nie brak w nich natomiast sporej porcji szkodliwych substancji takich jak konserwanty, tłuszcze trans czy kiepskiej jakości węglowodany przyczyniające się do powstawania stanów zapalnych w organizmie oraz zwiększania masy ciała.

Z kolei nadwaga, z czasem przekształcająca się w otyłość, to pierwszy krok do zaburzenia gospodarki hormonalnej i powstawania licznych zmian skórnych. Niewłaściwe odżywienie organizmu prowadzi do niedoborów, które również są widoczne gołym okiem. Oznakami zbyt małej ilości witamin i minerałów może być szara, wiotka skóra, sińce pod oczami oraz wypadające, kruche i łamliwe włosy. Sposobem na poprawienie swojego wyglądu nie powinny być zatem wyłącznie kosmetyki. Chcąc wyglądać dobrze, warto zacząć jeść dobrze.

Niewłaściwa dieta a wypadanie włosów

Niewłaściwa może także odpowiadać za wypadanie włosów. Przyczyny dolegliwości to, jak w przypadku zmian skórnych, niedobory. Jeśli w codziennym jadłospisie brakuje produktów bogatych w krzem, witaminę C, cynk, miedź oraz L-lizynę i L-prolinę włosy (a także paznokcie) mogą stracić swój blask i zacząć wypadać. Dieta hamująca wypadanie włosów powinna być zatem bogata w składniki zawierające krzem. Należą do nich przede wszystkim: łuski ziaren zbóż, skórki owoców (jabłka, gruszki, agrest, winogrona), czosnek, szczypiorek oraz mleczko pszczele. Bogata w krzem jest także woda źródlana. Warto włączyć do codziennego jadłospisu także warzywa, owoce, chleb razowy, płatki owsiane, otręby pszenne, produkty roślinne bogate w celulozę.

Sposobem na zwiększenie ilości skrzypu w diecie jest picie herbatek ziołowych ze skrzypu polnego, pokrzywy, podbiału i rdestu ptasiego.

Witamina C to kolejny związek ograniczający wypadanie włosów m.in. poprzez stymulację produkcji kolagenu, jest zawarta (w dużej ilości) w produktach takich jak natka pietruszki, papryka czerwona, brukselka, brokuły, czarne porzeczki, truskawki, kiwi czy pomarańcze. Ponadto można znaleźć ją niemal we wszystkich warzywach i owocach.

Dobrymi źródłami cynku niezbędnego dla włosów są: pomidory, natka pietruszki, otręby pszenne, warzywa kapustne, kakao, sałata endywia, warzywa strączkowe, quinoa, tofu, ryż dziki, sezam, zarodki pszenne, pestki dyni, kurki, pieczarki i boczniaki. Z kolei miedź można znaleźć w: kakao, nasionach słonecznika, pestkach dyni, orzechach laskowych, migdałach, wątróbce, płatkach owsianych, fasoli białej, kaszy gryczanej czy chlebie żytnim.

L-lizyna, której niedobór odpowiada m.in. za zmęczenie, rozdrażnienie i wypadanie włosów, to substancja znajdująca się w następujących produktach: żelatyna, jajka, ryby, sery, mięso, podroby (głównie wątróbka), czerwona fasola, groszek, pietruszka, sezam, kasza gryczana i migdały. Wspomniane produkty są także bogate w równie ważną dla zdrowia i wyglądu L-prolinę.

Odpowiednie nawodnienie organizmu – wpływ na skórę

Odwodnienie organizmu to kolejna przyczyna problemów ze zdrowiem, które objawiają się zarówno rozdrażnieniem, chronicznym zmęczeniem, jak i występowaniem cieni pod oczami czy zmian skórnych. Dzieje się tak dlatego, że woda jest niezbędna do niemal wszystkich procesów zachodzących w organizmie. Jej niedobór uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie poszczególnych narządów, co jest dostrzegalne nie tylko w samopoczuciu, ale także w wyglądzie. Warto zwrócić uwagę także na to, że woda pomaga w usuwaniu toksyn z ciała (np. z moczem, z potem). Jeśli organizm jest odwodniony, wszystkie szkodliwe substancje nie są właściwie wydalane, co przyczynia się do powstawania stanów zapalnych i innych dolegliwości. Długotrwałe odwodnienie jest zatem nie tylko przyczyną problemów estetycznych, ale przede wszystkim może stać się powodem swego rodzaju zatrucia organizmu. Należy więc pamiętać, by codziennie sięgać po ok. 1,5-2 l niegazowanej wody mineralnej. W nawodnieniu organizmu pomogą także herbatki ziołowe (uwaga na czarną herbatę i kawę – odwadniają!) oraz świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne (te pierwsze warto rozcieńczać ze względu na zawartość cukru).

Codzienna pielęgnacja gwarancją atrakcyjnego wyglądu

Niewątpliwie sposobem na piękny i zdrowy wygląd włosów, skóry i paznokci jest odpowiednia pielęgnacja. Trzeba jednak pamiętać, że codzienne dbanie o siebie powinno iść w parze z właściwie zbilansowaną dietą oraz regularnym trybem życia. Wówczas efekty będą spektakularne. W codziennej pielęgnacji warto sięgać po dobrej jakości produkty, które zostały przebadane dermatologiczne.

Takie preparaty nie powinny bowiem powodować podrażnień, co z kolei zapobiegnie występowaniu stanów zapalnych i zmian skórnych. Dotyczy to także włosów. Zdrowa skóra głowy to połowa sukcesu. Jeśli zastanawiamy się, co na wypadanie włosów będzie najlepsze, dobrym pomysłem jest kupienie w pierwszej kolejności dobrego szamponu. Produkt, który dokładnie (ale jednocześnie delikatnie) myje skalp, pozbawiając go łoju i innych zanieczyszczeń, to doskonała baza do zastosowania kolejnych kosmetyków. Równie ważne są także specjalne maski, odżywki czy lotiony. W sklepach i aptekach dostępne są różne preparaty hamujące wypadanie włosów. Należą do nich m.in. produkty z serii Loxon na wypadanie włosów. Wspomniane preparaty pielęgnują skórę głowy i odżywiają włosy aż od cebulek, dzięki czemu fryzura wygląda zawsze atrakcyjnie.

Męczy Cię wypadanie włosów? Przyczyny mogą być różne. Poznaj źródło problemu i sprawdź, co na wypadanie włosów będzie najlepsze.

Odpowiednio zbilansowana dieta, uregulowany tryb życia oraz właściwa pielęgnacja to sposoby na piękny wygląd włosów, skóry i paznokci. Walcząc z problemami takimi jak sińce pod oczami czy wypadanie włosów, warto także zwrócić uwagę na ilość snu, jakość odpoczynku oraz aktywność fizyczną. Nie od dziś wiadomo bowiem, że w zdrowym ciele, zdrowy duch, a sport redukuje stres, zmniejsza napięcie i ułatwia pozbywanie się substancji szkodliwych z organizmu (np. przez pocenie się). Ponadto podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny popularnie nazywane hormonami szczęścia. Wszystko to sprawia, że nasz nastrój się poprawia, a organizm zaczyna pracować sprawniej. Wpływa to również na usprawnienie przyswajania cennych składników odżywczych zawartych w organizmie. W codziennej pielęgnacji warto więc pamiętać zarówno o diecie, kosmetykach, jak i o aktywności fizycznej.

Źródła:

  • https://www.mp.pl/pacjent/dieta/zasady/74609,miedz
  • https://salaterka.pl/najlepsze-zrodla-cynku/
  • http://www.joga-joga.pl/pl138/teksty868/krzem_w_pozywieniu h
  • http://www.medonet.pl/zdrowie,lizyna---wlasciwosci--zalecenia--przeciwwskazania,artykul,1726594.html

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3