Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z Bydgoszczy do Berlina

Iza Wodzińska
Prawdopodobnie już od maja prawie trzykrotnie wzrośnie liczba połączeń lotniczych do i z Bydgoszczy.

     Bydgoski port lotniczy jest na razie najrzadziej odwiedzanym terminalem pasażerskim w kraju. Samoloty lądują tu zaledwie 7 razy w tygodniu. Wkrótce ma się to jednak zmienić. - Zakładamy, że od maja będziemy mieć 19 połączeń - powiedział wczoraj "Pomorskiej" marszałek województwa Waldemar Achramowicz.
     Małe turbośmigłowce
     
Rachuby marszałka są oparte na zaprezentowanej podczas zakończonego wczoraj w Toruniu posiedzenia Konwentu Marszałków koncepcji rozwojowej Polskich Linii Lotniczych LOT. - Nie ze wszystkim się zgadzamy, w tym przypadku jednak nasze naciski zostały uwzględnione - tłumaczy marszałek. Z analizy LOT wynika, że Bydgoszcz jest jednym z trzech krajowych terminali lotniczych, w których ruch pasażerski w ostatnich latach rośnie najszybciej. Kujawsko-Pomorskie nadal nie jest jednak takim regionem, który opłacałoby się obsługiwać wielkimi maszynami. LOT chce, by na trasie bydgoskiej latały małe turbośmigłowce, na 12-19 miejsc. Firma boi się jednak zbyt dużego ryzyka finansowego, dlatego wolałaby, by w przedsięwzięciu partycypował także samorząd województwa.
     Konwent Marszałków uznał jednak, że rozwój regionalnego transportu lotniczego powinien trafić do Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-13 - po to, by m.in. takie przedsięwzięcia można było w przyszłości dotować z europejskich funduszy pomocowych i budżetu państwa.
     Dobre opinie
     
Marszałek Achramowicz zapewnia, że 19 krajowych połączeń nie wyczerpuje ani możliwości bydgoskiego portu lotniczego, ani potrzeb regionu. - Dobre połączenia lotnicze to impuls rozwojowy. Dlatego myślimy w niedalekiej przyszłości o lotach do Berlina, Sztokholmu, Pragi i Wilna - oświadczył.
     Bydgoskie lotnisko cieszy się dobrymi opiniami urzędów Lotnictwa Cywilnego i Nadzoru Lotniczego
     Zebrani na konwencie marszałkowie sprzeciwili się pomysłom LOT na wzmacnianie wyłącznie największych lotnisk. Uznali, że kwestii transportu lotniczego nie może regulować wyłącznie rynek.
     **

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska