Z mniejszą ulgą

(mn, mas)Zaktualizowano 
W tym roku urzędy skarbowe czekają na deklaracje podatkowe do 2 maja, jednak spora część mieszkańców regionu postanowiła wcześniej rozliczyć się z fiskusem.

     Trwa rozliczanie się z fiskusem. W powiecie radziejowskim zeznanie o dochodzie powinno złożyć 12 tys. osób fizycznych. Do tej pory do miejscowego Urzędu Skarbowego wpłynęło 2,1 tys. formularzy PIT. Od poniedziałku do US przychodzi
     ok. 200 osób dziennie.
     
- To przeważnie emeryci i renciści, którzy właśnie otrzymali informację o swoich dochodach od ZUS - _wyjaśnia Halina Adamczak , zastępca naczelnika radziejowskiej skarbówki.
     Podatnikom, którzy osobiście przyjdą do urzędu z formularzem urzędnicy na miejscu sprawdzą poprawność wypełnienia druku. Zdarza się wiele błędów.
     - _Najczęściej brakuje podpisu, numeru konta, na które ma trafić ewentualna nadpłata oraz zgłoszenia zmian adresu, nazwiska i innych danych - _mówi Halina Adamczak.
     Wielu płatników ma wątpliwości związane z wypełnianiem formularza PIT. Najwięcej pytań dotyczy zlikwidowanych w 2004 r. ulg podatkowych. W tym roku
     nie można odpisać
     
od podstawy opodatkowania wpłat na komitet rodzicielski, odpłatnego dokształcania, kosztów studiów własnych i dzieci, składek na rzecz organizacji, do których przynależność jest obowiązkowa (np. lekarze i pielęgniarki muszą należeć do Izby Pielęgniarskiej lub Lekarskiej), zakupu pomocy naukowych czy kosztów dojazdów dzieci do szkół.
     Sporą grupę pytających stanowią honorowi dawcy krwi. Choć oddawali oni krew bezpłatnie, otrzymywali w punktach poboru zaświadczenie z wyceną wartości oddanego leku. O tak ustaloną kwotę mogli pomniejszyć podatek. - _Niestety i ta ulga została zniesiona
- dodaje pani naczelnik.
     W powiecie aleksandrowskim w zeszłym roku z fiskusem rozliczyło się ponad 25 tys. osób. W tym roku do tej pory zrobiło to już blisko 3,5 tys. podatników. Tu także zdarzają się błędy, bo wypełnianie druków jest dosyć skomplikowane. Zdarza się rozliczanie się na drukach obowiązujących rok wcześniej, brakuje podpisu pod rozliczeniem, albo podatnik wpisuje ulgi remontowo - modernizacyjne, mimo, że
     minimalny limit,
     
który do niej uprawnia, nie został przekroczony.
     - Ze względu na konieczność dostosowania się do wymogów unijnych od początku lipca banki wprowadziły zmianę numeracji rachunków na dwudziestosześciocyfrową - przypomina Helena Banasiak z Urzędu Skarbowego w Aleksandrowie.
     - Zatem osoby, które chcą otrzymać zwrot nadpłaconego podatku dochodowego dla osób fizycznych za rok ubiegły na osobisty rachunek bankowy, powinny zaktualizować jego numer na formularzu NIP 3 lub NIP 1.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3