Z zębem czasu

Renata KudełZaktualizowano 
- Do Narodowego Funduszu Zdrowia nie napływają żadne skargi pacjentów z Włocławka na usługi stomatologiczne - mówi Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ w Bydgoszczy.

     - Włocławska rzeczywistość stomatologiczna przypomina dwa światy - mówi lekarz tej specjalności zastrzegając anonimowość. - Zapewnie zresztą nie tylko we Włocławku. To zjawisko polega na tym, że nieco obok siebie funkcjonują dwie racje - pacjentów i stomatologów - twierdzi. Nie oznacza to, że opieki stomatologicznej nie ma w ogóle. Wprost przeciwnie. Jest i funkcjonuje. Tyle że nie zawsze zastosowanie ma ten punkt kontraktu na leczenie stomatologiczne,
     podpisywany przez lekarza
     z NFZ, brzmiący następująco: "Pacjent zgłaszający się z bólem otrzymuje świadczenie w dniu zgłoszenia". - Zgodnie z tym punktem umowy każdy dentysta ma obowiązek udzielić choremu z bólem zęba niezwłocznej pomocy - mówi Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy KPOW NFZ w Bydgoszczy. Jak informuje pani rzecznik, ani do Bydgoszczy, ani do włocławskiej delegatury NFZ nie napływają żadne skargi pacjentów z Włocławka. Może więc pacjenci nie wiedzą,
     że mogą się wyżalić
     jeśli złożą odpowiednie, podpisane imieniem i nazwiskiem, zgłoszenie? A że się żalą, świa-dczą o tym sygnały docierające do redakcji podczas dziennikarskich dyżurów. - Ukruszyła mi się przednia jedynka - mówi Czytelniczka z Zazamcza. - Co prawda ząb nie bolał, ale bardzo zależało mi na jego utrzymaniu. Wyznaczono mi termin - za osiem dni! Kiedy pojawiłam się w przychodni w wyznaczonym dniu okazało się, że wyłączono światło... I znów musiałabym czekać. Na co? Aż mi ząb ukruszy się do końca? Poszłam do dentysty prywatnie... _Zadzwonił stomatolog,
     mający prywatną praktykę
     -
Ja najlepiej wiem, że w gabinetach, które mają podpisany kontakt z NFZ, nie każdy pacjent z bólem jest przyjmowany natychmiast. Wiem, bo on trafia potem do mnie. Kilka dni temu przyjąłem w gabinecie starszego pana po wylewie, którego odesłano z przychodni znajdującej się kilka kroków od jego domu. Skarżył się na ból zęba... _
     Skargi i uwagi na temat pracy gabinetów stomatologicznych przyjmuje Rzecznik Praw Pacjenta w Bydgoszczy, ul. Słowackiego 3, pokój numer 6, tel. (052) 325-27-37 lub drogą elektroniczną: mariola.tuszynska @nfz-bydgoszcz.pl

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3