Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z zębem czasu

Renata Kudeł
- Do Narodowego Funduszu Zdrowia nie napływają żadne skargi pacjentów z Włocławka na usługi stomatologiczne - mówi Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ w Bydgoszczy.

     - Włocławska rzeczywistość stomatologiczna przypomina dwa światy - mówi lekarz tej specjalności zastrzegając anonimowość. - Zapewnie zresztą nie tylko we Włocławku. To zjawisko polega na tym, że nieco obok siebie funkcjonują dwie racje - pacjentów i stomatologów - twierdzi. Nie oznacza to, że opieki stomatologicznej nie ma w ogóle. Wprost przeciwnie. Jest i funkcjonuje. Tyle że nie zawsze zastosowanie ma ten punkt kontraktu na leczenie stomatologiczne,
     podpisywany przez lekarza
     z NFZ, brzmiący następująco: "Pacjent zgłaszający się z bólem otrzymuje świadczenie w dniu zgłoszenia". - Zgodnie z tym punktem umowy każdy dentysta ma obowiązek udzielić choremu z bólem zęba niezwłocznej pomocy - mówi Barbara Nawrocka, rzecznik prasowy KPOW NFZ w Bydgoszczy. Jak informuje pani rzecznik, ani do Bydgoszczy, ani do włocławskiej delegatury NFZ nie napływają żadne skargi pacjentów z Włocławka. Może więc pacjenci nie wiedzą,
     że mogą się wyżalić
     jeśli złożą odpowiednie, podpisane imieniem i nazwiskiem, zgłoszenie? A że się żalą, świa-dczą o tym sygnały docierające do redakcji podczas dziennikarskich dyżurów. - Ukruszyła mi się przednia jedynka - mówi Czytelniczka z Zazamcza. - Co prawda ząb nie bolał, ale bardzo zależało mi na jego utrzymaniu. Wyznaczono mi termin - za osiem dni! Kiedy pojawiłam się w przychodni w wyznaczonym dniu okazało się, że wyłączono światło... I znów musiałabym czekać. Na co? Aż mi ząb ukruszy się do końca? Poszłam do dentysty prywatnie... _Zadzwonił stomatolog,
     mający prywatną praktykę
     -
Ja najlepiej wiem, że w gabinetach, które mają podpisany kontakt z NFZ, nie każdy pacjent z bólem jest przyjmowany natychmiast. Wiem, bo on trafia potem do mnie. Kilka dni temu przyjąłem w gabinecie starszego pana po wylewie, którego odesłano z przychodni znajdującej się kilka kroków od jego domu. Skarżył się na ból zęba... _
     Skargi i uwagi na temat pracy gabinetów stomatologicznych przyjmuje Rzecznik Praw Pacjenta w Bydgoszczy, ul. Słowackiego 3, pokój numer 6, tel. (052) 325-27-37 lub drogą elektroniczną: mariola.tuszynska @nfz-bydgoszcz.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska