Zofia Kotowska, doktorantka z Bydgoszczy, w internecie kupuje od dwóch lat. Najczęściej są to kosmetyki i książki.
Przeczytaj: Lepiej nie kupuj samochodu przez internet. Możesz mieć problemy z fiskusem
- Teraz, w okresie przedświątecznym, zakupy robię częściej niż zwykle oraz na większą kwotę. Ceny w wielu sklepach internetowych oraz na Allegro.pl są często bardzo konkurencyjne. Dzięki zakupom przez internet oszczędzam dużo czasu, a koszty przesyłki zwykle nie są wygórowane. W zeszłym tygodniu skorzystałam z Dnia Darmowej Dostawy, a zaoszczędzone pieniądze wydałam na inne zakupy. Warto zadbać, by zakupy w sieci były bezpieczne. Zawsze sprawdzam opinie innych osób na temat danego sklepu lub użytkownika serwisu Allegro.pl - opowiada nasza Czytelniczka.
Zakupowe przyzwyczajenia Polek zbadała firma UPC Polska. Z raportu „Polki na e-zakupach” wynika, że kobiety najczęściej kupują w sieci odzież, buty i biżuterię (77 proc. kobiet, 52 proc. mężczyzn). Dużym ich zainteresowaniem cieszą się także książki (70 proc. kobiet, 55 proc. mężczyzn). Do robienia zakupów online zachęca ogromny wybór i niższa cena kosmetyków (69 proc. kobiet, 42 proc. mężczyzn).
Co w internecie chętniej kupują panowie?
Okazuje się, że płeć piękna nie prześciga mężczyzn w poszukiwaniu w sieci sprzętu elektronicznego (49 proc. kobiet i 66 proc. mężczyzn), sprzętu RTV i AGD (42 proc. kobiet, 65 proc. mężczyzn).
Co ciekawe, dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn kupuje artykuły spożywcze w sieci. Ogromną zaletą tych ostatnich jest dostawa do domu - to wygoda, którą docenia aż połowa Polek dokonujących zakupów w sieci.
Przeczytaj: Zakupy online. Pogoń za prezentami ze sklepów internetowych już się rozpoczęła
Najczęściej kupujemy na portalach aukcyjnych. Ponad połowa kobiet i mężczyzn kupujących w sieci zakupy robi na stronach internetowych sklepów, które znają w realu. Tyle samo kupuje ze stron sklepów zajmujących się tylko sprzedażą internetową. Podobna liczba kupuje za pomocą strony producenta lub firmy świadczącej zamawiany produkt/usługę. Z raportu UPC Polska wynika, że więcej kobiet niż mężczyzn zamieszcza w internecie opinie na temat kupowanego produktu i usług, z których korzysta. Więcej także ogląda produkt „na żywo” przed jego zamówieniem (21 proc. kobiet, 16 proc. mężczyzn).
Przed zakupami w siecie porównaj ceny
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni przed zrobieniem zakupów w sieci, korzystają z porównywarek cen towarów. Są one szczególnie popularne w okresie przedświątecznym.
Anna Jasińska z _porównywarki Ceneo _opowiada: - Nasze badania pokazały, że w świątecznym kupowaniu bardziej aktywne są kobiety. To one deklarują, że kupią większą liczbę prezentów, ale za to w niższej cenie. Panie także wcześniej zabierają się do świątecznych zakupów. Okazało się także, że preferujemy kupowanie stosunkowo tanich prezentów - niemalże połowa ankietowanych na jeden prezent wyda od 50 do 100 złotych. Za to marzymy o telewizorach, telefonach i aparatach fotograficznych. Zestawiając ze sobą te dane wygląda na to, że duża część z nas na gwiazdkę nie dostanie tego, o czym marzy najmocniej.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?