Zalety rowerów elektrycznych

materiał informacyjnyZaktualizowano 
Rowery elektryczne zyskują na rynkach europejskich coraz większa popularność. Również w Polsce rośnie liczba osób zainteresowanych zakupem takiego jednośladu. Niemniej jednak nadal bardzo powszechne jest przekonanie, że roweru elektrycznego nie ma sensu kupować, bo w cenie, którą trzeba na niego wydać można kupić skuter lub nieduży motocykl. Takie rowery są rzeczywiście dosyć drogie, jednak nie ma sensu porównywać ich do motocykli, bo są to po prostu zupełnie inne pojazdy.

Po pierwsze, rower elektryczny to nadal rower. Oznacza to, że można nim jeździć po ścieżkach rowerowych i we wszystkich ciągach komunikacyjnych, dostępnych dla zwykłych rowerów, czego nie można powiedzieć o motocyklach. Dla nich przeznaczona jest wyłącznie jezdnia. Co za tym idzie, rower elektryczny nie wymaga specjalnych uprawnień. Aby nim jeździć, nie potrzebujemy ani prawa jazdy, ani żadnych innych pozwoleń.

Na rowerze elektrycznym nie da się też jechać bez pedałowania! Istnieją co prawda sposoby na odblokowanie specjalnych manetek gazu, służących oryginalnie do wprowadzania roweru pod górkę, tak aby samoczynnie rozpędzały rower do wysokich prędkości, jednak jest to niezgodne z prawem Unii Europejskiej i wymaga konkretnych uprawnień. Co do zasady, rower elektryczny musi posiadać silnik o mocy nie większej niż 250W oraz jedynie WSPOMAGAĆ użytkownika w pedałowaniu. Pozostajemy tu zatem przy aktywności fizycznej, ale możemy ją sobie zmniejszyć poprzez włączenie silnika.

Rowery elektryczne, podobnie jak te bez wspomagania, występują w różnych wersjach. Są to rowery górskie, trekkingowe i miejskie. Różnią się one między sobą wyglądem i przeznaczeniem:

https://www.bikesalon.pl/wszystkie-rowery-elektryczne

. Każdy z tych typów będzie nam lepiej służył w terenie, w mieście, czy na dłuższych wyprawach.

Tym co jeszcze odróżnia rowery elektryczne między sobą, jest umiejscowienie silnika, jego moc oraz pojemność baterii zasilającej silnik. Na rynku występują trzy opcje na zlokalizowanie silnika w rowerze. Są to: oś przedniego koła, oś tylnego koła oraz tzw. silnik centralny, zamontowany pomiędzy pedałami. Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie to ostatnie, dlatego też właściwie w każdym przypadku rowery z silnikiem centralnym będą droższe od tych z silnikami w kołach (nie mówimy tu o różnych półkach jakościowych silników). Czujniki silnika centralnego pozwalają na najprecyzyjniejsze dostosowanie wspomagania jazdy, podłączając napęd już przy delikatnym nacisku na pedał, dzięki czemu można łatwo ruszyć nawet pod górkę. Silniki w kołach reagują dopiero w momencie, kiedy zarejestrowany zostanie już pewien obrót, a więc czasami wymaga to już uprzedniego zakręcenia pedałami.

Co do ich mocy, to jak wspomniałem wcześniej, jest to zazwyczaj 250W, jednak niektórzy producenci nie trzymają się twardo tej wartości i montują w rowerach mocniejsze silniki. Nie jest to niezgodne z prawem. Trzeba jednak pamiętać, że użytkowanie takich pojazdów tak, jak zwykłych rowerów, już owszem jest.

Baterie rowerów elektrycznych dostępne są często w różnych pojemnościach, ale zazwyczaj producenci przygotowują je w taki sposób, aby na jednym ładowaniu możliwe było przejechanie między 70 a 150 km. Różnice w zasięgu, oprócz pojemności baterii, wynikają również ze stopnia wspomagania, jaki ustawimy na komputerze, a także po prostu od specyfiki terenu. Jazda przez dłuższy czas pod górę szybciej wyczerpie baterię niż jazda po płaskim terenie.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3