Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zaplanowane na wtorek prace na Węźle Zachodnim przeniesione. Wiatr przeszkodził w montażu przęsła

Mateusz Mazur
Niestety, wczoraj wykonawca nie mógł zamontować ostatniego przęsła przeprawy przez Kanał Bydgoski. Prace mają się odbyć za kilka dni. Jeśli pogoda pozwoli możliwe, że będzie to sobota.
Niestety, wczoraj wykonawca nie mógł zamontować ostatniego przęsła przeprawy przez Kanał Bydgoski. Prace mają się odbyć za kilka dni. Jeśli pogoda pozwoli możliwe, że będzie to sobota. Filip Kowalkowski
Wczoraj drogowcy zaplanowali zamontowanie ostatniego i największego przęsła nowego mostu nad Kanałem Bydgoskim. Niestety, do ciekawie zapowiadającej się tej części inwestycji ostatecznie nie doszło. Przeszkodził zbyt mocno wiejący wiatr.

- Chcieliśmy ułożyć największe dźwigary w przęśle środkowym. Jednak czujniki wiatru, które znajdują się na górze pokazały, że porywy są zbyt silne. Projekt montażu przy takich warunkach zabrania nam jego wykonania - tłumaczy Michał Czubkowski, kierownik budowy nowego mostu.

- Czekamy teraz na lepsze warunki pogodowe. Przy wietrze jest to zbyt niebezpieczne. Montaż tego typu konstrukcji nie trwa chwilę. Musimy poświęcić na to ponad godzinę - dodaje Czubkowski.

Całe przęsło wraz z uzbrojeniem i poprzecznicami waży około 110 ton. Jego montaż ma zostać przeprowadzony w najbliższych dniach. Jak zapowiada wykonawca kilkudniowe opóźnienie montażu przęsła nie wpłynie znacząco na termin ukończenia prac. - Na pewno będziemy to nadrabiać, choć w harmonogramie są przewidziane takie wypadki. Całą inwestycję chcemy oddać do użytku do końca roku - zapewnia kierownik budowy.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej jest przekonany, że nowa przeprawa przez Kanał Bydgoski zdecydowanie ułatwi życie naszym kierowcom.

- Przede wszystkim odetchną z ulgą mieszkańcy Osowej Góry, ponieważ most będzie prowadził samochody pod nowy wiadukt kolejowy do miasta, co zdecydowanie usprawni ruch. A nie zapominajmy, że odnowiona będzie również ulica Grunwaldzka - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP.

Cała konstrukcja mostu pochłonie łącznie 290 ton stali, 200 ton zbrojenia i ok. 232 gruszek betonu (4 255 ton). Przeprawa przez Kanał Bydgoski będzie miała 96 m długości i niemal 17 m szerokości.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska