Celem jest promocja i objaśnianie znaczenia symboli ekologicznych umieszczanych na produktach, które wykonane zostały z dbałością o środowisko naturalne (np. opakowań podlegających ponownemu przetworzeniu, bezpiecznych dla warstwy ozonowej, nie testowanych na zwierzętach itp.).
Kampania adresowana jest do osób wieku 26-40 lat.
- Chcemy im uświadomić, że dokonując zakupów wpływają na sprzedaż danego wyrobu czy usługi. W ten sposób promują przedsiębiorców dbających o środowisko naturalne - wyjaśnia Elżbieta Anders, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kampania "Zielone znaki" jest elementem dwuletniego programu "Komunikowanie na rzecz CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu" realizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażował się w nią również UOKiK.
Jakość i cena
Jak wynika z badań Instytutu IPSOS dla większości konsumentów czynnikiem decydującym o zakupie towaru bądź usługi jest relacja między jakością a ceną. Jednak aż ponad 67 proc. z nich skłonnych jest płacić więcej za wyroby przyjazne dla środowiska naturalnego.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Opozda podjęła decyzję w sprawie Vincenta. Królikowski nie ma tu nic do gadania
- Ostrzegamy: Daniel Martyniuk znowu "śpiewa". Ekspertka wysyła go na oddział
- Dawno niewidziana Szostak na imprezie. Bardzo się zmieniła [ZDJĘCIA]
- Roksana Węgiel i Kevin Mglej wezmą nowy ślub! Sensacyjne szczegóły tylko u nas