Północny oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest przygotowany do rozpoczęcia prac. Inwestor posiada projekt techniczny i pozwolenie na budowę. Jeszcze kilka miesięcy temu końcowy etap przygotowań hamowały wymogi formalno-prawne i brak pieniędzy. Konieczne było m.in. ustanowienie Krajowego Funduszu Drogowego oraz porozumienie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie kredytu. Dziś te problemy drogowcy mają już za sobą.
Potrzebne miliony
Obwodnica ma kosztować 65 mln. zł z czego połowę pożyczy właśnie Europejski Bank Inwestycyjny. - Nie ma już przeszkód, aby przystąpić do inwestycji - zapewnia Andrzej Maciejewski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Machina przetargowa już poszła w ruch. Ogłoszono dwustopniowy przetarg, który wyłonić ma wykonawcę. Obecnie jest on na półmetku.
Dużo ofert
Jak dowiedzieliśmy się - zainteresowanie tą inwestycją ze strony wykonawców jest duże. Do pierwszego etapu przetargu przystąpiło aż 9 firm. Po wstępnej ocenie ofert na placu boju pozostało osiem przedsiębiorstw, które w najbliższym czasie wezmą udział w II etapie przetargu. Firmę, która realizować będzie budowę obwodnicy szubińskiej poznamy najpóźniej w maju.
Zdaniem Zdzisława Glonka - zastępcy dyrektora Oddziału Północnego Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych oddział w Bydgoszczy - prace w terenie powinny się rozpocząć w trzecim kwartale br. Zgodnie z planem trasa ma być gotowa do końca 2005 r. Od strony Bydgoszczy wjazd na obwodnicę znajdować się będzie w Łachowie, a wyjazd - 5,7 kilometra dalej, w miejscowości Nowy Świat.
