Choć to niekorzystne dla abonentów, to nikt nie może zmusić operatora, by wystawiał faktury uprawniające do odpisu w rozliczeniu podatkowym.
Pan Marcin z Bydgoszczy w połowie ubiegłego roku zdecydował się na multipakiet TP. - Myślałem, że nie tylko będę mniej płacił za trzy usługi, ale również wydatki na internet odliczę sobie od podatku. Niestety, w urzędzie skarbowym usłyszałem, że to niemożliwe, bo na fakturze "tepsa" nie wyszczególnia opłaty za internet. Nie rozumiem, dlaczego tak utrudnia życie swoim abonentom. Skoro państwo daje obywatelom możliwość skorzystania z ulgi internetowej, to czemu operator na to nie pozwala? - denerwuje się nasz Czytelnik.
Dostaną rekompensatę
Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Grupy TP w Poznaniu, potwierdza, że obecnie klienci korzystający z multipakietu nie mogą odliczyć od podatku opłat za internet.
- Pod nazwą multipakiet oferujemy bardzo atrakcyjny pakiet trzech usług, czyli telewizję, telefon i internet, w korzystnej cenie. Stąd też na fakturze widnieje tylko jedna opłata za cały pakiet. Dla porównania, kupując internet osobno i korzystając z ulgi podatkowej w zeznaniu rocznym, zyskalibyśmy tylko około 140 złotych. Zatem cena usług kupowanych osobno, nawet z uwzględnieniem ulgi podatkowej, nie jest tak atrakcyjna jak w przypadku pakietu - wylicza Maria Piechocka.
Jak dodaje, od 17 kwietnia br. operator zaproponował rekompensatę swoim klientom korzystającym z multipakietu, jak również neostrady z TV. Mogą oni otrzymać albo bezpłatny dostęp do pakietów Orange Sport albo pakietów TVN lub doładowanie konta VoD - wideo na życzenie, umożliwiającego ściąganie filmów z wirtualnej wypożyczalni. - Kwota doładowania i okres, na jaki otrzymamy dodatkowe pakiety telewizyjne, zależy od tego jak długo w ubiegłym roku korzystaliśmy z tych usług - dodaje Maria Piechocka.
Kary nałożyć nie mogą
Postępowanie Telekomunikacji Polskiej nie podoba się Urzędowi Komunikacji Elektronicznej, który jest regulatorem rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Już rok temu UKE zażądał od TP wyjaśnień w sprawie faktur za multipakiet. Operator tłumaczył, że jego system komputerowy nie jest dostosowany do wyszczególnia na rachunkach opłat za internet. - Prawo telekomunikacyjne nie reguluje kwestii, jak powinna wyglądać faktura za usługi telekomunikacyjne. Zatem nie mamy podstaw, by zmusić Telekomunikację Polską do wystawiania rachunków korzystnych dla klientów. Nie możemy też nałożyć kary finansowej na operatora. Niezadowoleni klienci mogą pisać skargi do TP i domagać się zmian w sposobie wystawiania faktur - mówi Jacek Strzałkowski, rzecznik UKE.
