https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Chojnice. Promocja Regionu Chojnickiego bez starostwa?

Ramona Wieczorek [email protected] tel. 52 396 69 32
Edmund Hapka i Aleksander Mrówczyński
Edmund Hapka i Aleksander Mrówczyński Fot. Ramona Wieczorek
Radni Wyborczego Forum Samorządowego wnioskują, żeby powiat przestał dokładać się do Promocji Regionu Chojnickiego. W zamian miałby zatrudnić jedna osobę odpowiedzialną za promowanie powiatu. - Zamiast wychodzić ze spółki, można ulepszyć współpracę - uważa wicestarosta Marek Szczepański.

Skąd wniosek? - Chodzi nam o oszczędności. Zamiast płacić Promocji, proponujemy zatrudnić osobę na etacie, która jeszcze lepiej mogłaby się zająć promocją regionu - uważa Aleksander Mrówczyński, szef WFS.

Jest dobrze, ale może być lepiej

Czy spółka, której prezesuje Roman Guzelak, zdaniem klubu źle spełnia swoją rolę?

- Nie chodzi o to, żeby wyciągać, co Promocja robi źle. Do wniosku nie skłoniło nas też nieudane Święto Powiatu, choć uważamy, że zostały popełnione błędy - tłumaczy Mrówczyński. - Powiem tak: jeśli spółka działa dobrze, to jedna osoba mogłaby robić to samo jeszcze lepiej.

Starostwo dokłada Promocji ponad 100 tys. zł rocznie. Mrówczyński wyliczył, że etatowy pracownik kosztowałby ok. 50 tys. zł, do tego jakieś 20-30 tys. na materiały promocyjne.

Słaba czwórka dla Promocji

- Dziwię się panu Mrówczyńskiemu jako matematykowi, że nie policzył wszystkiego dokładnie - mówi wicestarosta Marek Szczepański.

Nie wierzy, że jedna osoba byłaby w stanie zająć się organizacją wszystkich imprez, konferansjerką, wyjazdami do partnerskich miast i pozyskiwaniem sponsorów.

Czy starostwo jest zadowolone ze współpracy z Promocją? - Działania spółki oceniam na słabą czwórkę - mówi Szczepański. Proponuje jednak najpierw zapytać poszczególne gminy, ile wydają na reklamowanie swoich atrakcji, a potem zdecydować.

- Promocja Regionu do każdej złotówki dokłada drugą od sponsorów - mówi Szczepański. - A co gdy etatowy pracownik zachoruje? Albo zwyczajnie będzie chciał wziąć urlop, a należą się 26 dni w sezonie? Do tego doszłyby spore koszty zagranicznych delegacji.

Wicestarosta ma natomiast inne pomysły, mogące usprawnić działanie spółki. Jakie? Czytaj wkrótce w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej"...

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 11.10.2009 o 21:09, Nikt napisał:

Ten już nie jest. On jest jakimś od kultury i sportu, czy coś


Referat Kultury, Sportu, Rekreacji i Współpracy
z Organizjami Pozarządowymi
tel. 0-52 397 29 22
Zbigniew Buława
zadania
Dlaczego link do "zadanie" w tym Wydziale jest nieaktywny? W innych wydziałach Urzędu można sprawdzić ich zadania , a w tym nie, Czyżby ten wydział nie miał żadnych zadań...
G
Gość
W dniu 11.10.2009 o 21:30, Gość napisał:

Taki ktoś jak ty nie powinien zajmować stanowiska urzędniczego - świr na takiej posadce?


Trafne określenie.
G
Gość
W dniu 11.10.2009 o 21:18, Gość napisał:

Trafnie sie podpisałeś.


Taki ktoś jak ty nie powinien zajmować stanowiska urzędniczego - świr na takiej posadce?
G
Gość
W dniu 11.10.2009 o 21:14, Nikt napisał:

Problem to masz ty, ale z głową.


Trafnie sie podpisałeś.
N
Nikt
W dniu 11.10.2009 o 21:10, Gość napisał:

Przeczytaj uważnie artykuł, chyba że masz z tym problem


Problem to masz ty, ale z głową.
G
Gość
Przeczytaj uważnie artykuł, chyba że masz z tym problem
N
Nikt
W dniu 11.10.2009 o 16:21, Gość napisał:

Jeżeli Promocja Regionu Chojnickiego działa słabo w ocenie Starostwa, to może należy zmienić szefa od spraw Promocji, którym jest teraz zdaje się Zbigniew Buława.


Ten już nie jest. On jest jakimś od kultury i sportu, czy coś
G
Gość
Jeżeli Promocja Regionu Chojnickiego działa słabo w ocenie Starostwa, to może należy zmienić szefa od spraw Promocji, którym jest teraz zdaje się Zbigniew Buława.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska