https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toruński most. Mamy nowego inżyniera. Z Warszawy

(WG)
Toruński most drogowy
Toruński most drogowy fot. MZD
Konsorcjum firm DHV Polska i Dro-Konsult będą nadzorować budowę nowego mostu drogowego. Za tę usługę zgarną ponad 4,7 mln zł.

www.pomorska.pl/torun

Więcej informacji z Torunia znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/torun

Warszawiacy pokonali w przetargu sześciu oferentów. Złożyli w nim najtańszą ofertę opiewającą na 4,7 mln zł. A to było jedynym kryterium, jakie brali pod uwagę toruńscy drogowcy. Dla porównania: najdroższa propozycja spółki Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy wyniosła 7,4 mln zł. - Inżynier projektu będzie nadzorować inwestycję pod względem technicznym, organizacyjnym, a także czasowym - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.

Zajmie się również rozliczeniem przedsięwzięcia. Pozostałe firmy, które były zainteresowane lukratywnym kontraktem, mogą się jeszcze odwoływać przez 10 dni. Jeśli nie będzie uwag do werdyktu MZD, umowa z warszawskimi spółkami zostanie zawarta w połowie tego miesiąca. - Firma Dro-Konsult jest nam dobrze znana - zaznacza Kobus-Pęńsko. - Nadzoruje przebudowę Szosy Chełmińskiej i Szosy Lubickiej.
To już drugi inżynier projektu mostowego. Poprzedni - konsorcjum bydgoskiego Przedsiębiorstwa Obsługi Inwestycyjnej i ukraińskiej Grand Metropolia - zrezygnował z tej funkcji w marcu. Drogowców z grupą ekspertów poróżniły zapisy umowy m.in. liczba pracowników biorących udział w posiedzeniach komisji przetargowej. Kontrakt o wartości 3,9 mln zł został rozwiązany z porozumieniem stron. Magistrat zapłacił za wykonane usługi - m.in. weryfikację dokumentacji mostowej - ok. 380 tys. zł. W skład zespołu, który będzie nadzorować budowę przeprawy, wejdą m.in. inspektorzy robót drogowych i mostowych, a także specjaliści ds. telekomunikacyjnych, sanitarnych, elektrycznych, geodezyjnych i ochrony środowiska.

Już za tydzień mają zostać otwarte oferty na generalnego wykonawcę mostu. Według ostatnich szacunków może ona pochłonąć nawet 921 mln zł. Pierwsza łopata zostanie wbita być może w październiku. Inwestycja potrwa 32 miesiące.

Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
magnat toruński
W dniu 01.07.2010 o 16:32, kola napisał:

a chińska firma da w przetargu cenę poniżej 550 mln zł(pomiędzy 450 a 550) i wybuduje nowy most.czyli licząc dofinansowanie około 330 mln (cena netto będzie miedzy 380 a 490) to most nie będzie wcale duzym obciązeniem dla budżetu miasta.



Przecież Zaleski uważa ,że rocznie na turystach miasto zarabia ok 400 mln PLN ,więc ta suma to pestka dla zamożnego Torunia.
Kto wie ,może nawet miasto nawet zrezygnuje z dofinansowania unijnego.
k
kola
a chińska firma da w przetargu cenę poniżej 550 mln zł(pomiędzy 450 a 550) i wybuduje nowy most.czyli licząc dofinansowanie około 330 mln (cena netto będzie miedzy 380 a 490) to most nie będzie wcale duzym obciązeniem dla budżetu miasta.
b
barbi
Myślę, że nowy inżynier spowoduje zaprojektowanie i ułozenie linii tramwajowej na nowym moście.
Bo na starym moście jak pisano ostatnio, nie będa ułozone tory tramwajowe. Dalej linię tramwajową na nowym moście można by wydłużyc nawet do Ciechocinka i w drugą stronę do Solca Kujawskiego. Takie tramwaje mogłyby jeździc np. co godzinę i na pewno wiele osób by korzystalo z tej formy komunikacji! Przeciez to jest wstyd i skandal, żeby nie bylo komunikacji tramwajowej przez Wisłę w Toruniu. Ciekawe kto to tak wymyślił.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska