https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz: Tramwaje GT8 poprawią nam komfort jazdy

MARYLA RZESZUT [email protected] tel 56 45 11 931
Przegląd tramwaju GT8 wykonują (od prawej): Marek Pach, Jan Łąckowski, Krzysztof Strehlau i Krzysztof Goliszek
Przegląd tramwaju GT8 wykonują (od prawej): Marek Pach, Jan Łąckowski, Krzysztof Strehlau i Krzysztof Goliszek Fot.Maryla Rzeszut
- Kiedy pojedziemy kupionymi w Niemczech tramwajami GT8? Liczę, że będzie w nich większy komfort! - docieka Karol Straszewski, pasażer. -Trzy już są gotowe. Przechodzą tylko drobne zabiegi "kosmetyczne". W kurs po mieście pierwszy wyruszy około 15 sierpnia - zapowiada Mirosław Wach, kierownik zajezdni MZK.

Grudziądz: W zajezdni MZK-tramwaje GT8 z Niemiec

- Nie wyobrażam sobie komunikacji bez tramwajów - twierdzi Karol Straszewski, który obserwuje pierwsze, próbne jazdy po mieście, białego tramwaju GT8. - Jeżdżą już po Grudziądzu od dłuższego czasu. Czas, by służyły pasażerom.

Jeszcze czekają w "stajni"

- Cierpliwości, już kończymy dostosowywanie niemieckich wozów do polskich wymogów. Pierwsze trzy są już praktycznie gotowe do wyjazdu na trasy, ale jeszcze poprawiamy zabudowę kabin motorniczych i różne detale techniczne - objaśnia Mirosław Wach, kierownik zajezdni MZK. - Ustawiamy precyzyjnie kasowniki. Także sami motorniczy muszą wprawić się w kierowaniu innym typem tramwaju. Właśnie odbywają jazdy próbne.

Nasza grudziądzka ekipa specjalistów od pojazdów szynowych w MZK, wykonała pionierską pracę, dostosowując niemieckie GT8 do polskich wymogów bezpieczeństwa. - Tramwaje zbudowane w 1976 r. jeździły w Niemczech według tamtejszych wymogów - tłumaczy Mirosław Wach - polskie, współczesne, są bardziej rygorystyczne. Taka przeróbka pod nasze wymogi byłaby szalenie kosztowna. Nasi fachowcy opracowali sposób o wiele tańszy, przy czym absolutnie wszystkie warunki bezpieczeństwa zostały spełnione. Miasto zaoszczędziło dzięki temu grube pieniądze.

Zaglądamy do wnętrza jednego z tramwajów GT8: widać, że wóz używany, ale komfort jazdy powinien być lepszy niż w dotychczasowych.
Warto wiedzieć, że motorniczy inaczej będzie sterował drzwiami. Właściwie, naciskając guzik, tylko da zezwolenie na otwarcie bądź zamknięcie drzwi przez pasażera.

Wyłącznie drugimi drzwiami, od strony motorniczego, będzie można wnosić wózki dla dzieci. Wtedy drzwi otwarte będą dłużej. Fotokomórka w drzwiach spowoduje ich natychmiastowe, powtórne otwarcie, jeśli pojawi się w nich człowiek lub jakiś przedmiot. Na drzwiach, którymi wprowadzać się będzie wózki, umieszczone zostaną znaki informacyjne.

Długie tramwaje bez problemu pokonują zakręty na trasach obu grudziądzkich linii 1 i 2.

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bilet cyk i jadę
Żywotność tramwajów liczy się na 40 lat, choć w polskich warunkach jeżdżą i po 50 (patrz nasze gt6). Czyli mamy 10 lat spokoju i czas na zbieranie kasy na zakup nowych alstomów albo grenadierów czy siemensów. Widziałem dziś nowy tramwaj i o mało wypadku nie spowodowałem. Kurde ten przecinak leciał prawie jak metro Jutro zostawiam auto i jadę tym tramwajem do pracy. Albo z pracy. Wyobrażacie sobie 10 takich przecinaków? No szok.
m
malina
....Szanowni Pasarzerowie z Grudziadza
przypadakowo dostalam sie, przez jakiegos nieznanego Hochlika
na Wasza Internetowa Strone.
Z ciekawoscia przeczytalam, wszystko co dotyczy nowo dostanych
Tramwajow. Mieszkam..... powiedzmy od bardzo dawna w Krefeldzie,
prawie codziennnie jechalam tego typu Tramwajem do pracy czy...
Przypadkowo dowiedzialam sie, ze wy Grudziadzacy kupiliscie
nasze wspaniale krefeldowskie Wagony.
Chcialabym zaisteresowanych poinformowac, ze Tramwaje byly
budowane tez w Krefeldzie, w latach siedemdziesiatych a konkretnie
od 1976-1979 roku.
Cy sa wygodne, napewno skoro...... co poniektorym Pasarzerom tych
Tramwajow ot brakuje.
Tak wiec zycze wspanialych podrozy,
d
duteous Military
Ten prywatny przewoźnik jest częścią międzynarodowego koncernu zatrudniającego na całym świecie ponad 300 tysięcy pracowników. Zaprośmy jeszcze kilka takich firm do naszego miasta i poczekajmy na efekty. Jestem ciekaw, czy osoby w wieku produkcyjnym będą zadowolone z takiego obrotu sprawy?

dodaj jeszcze że z deficytem 13mld (miliardów) euro za 2007 rok...
k
kawa
Jak były wojskowy będzie w tym zakładzie na stanowisku dyr. technicznego to i technika z lat wojennych będzie dla tego zakładu wielkim wydarzeniem .
G
Gość
"benek" sa chociazby prywatny przewoznik w grudziadzu, ktory - mysle, ze nie dostaje dotacji od miasta.

Ten prywatny przewoźnik jest częścią międzynarodowego koncernu zatrudniającego na całym świecie ponad 300 tysięcy pracowników. Zaprośmy jeszcze kilka takich firm do naszego miasta i poczekajmy na efekty. Jestem ciekaw, czy osoby w wieku produkcyjnym będą zadowolone z takiego obrotu sprawy?
o
obserwator
"benek" sa chociazby prywatny przewoznik w grudziadzu, ktory - mysle, ze nie dostaje dotacji od miasta.
b
benek
nie zakładu tylko miasta, od kiedy to zakłady komunikacji w miastach sa dochodowe????
k
koks
To śmieszne, że technika z przed 30-tu lat to szczyt możliwości tego zakładu !
D
DeGie
Lepsze używane, sprawdzone niemieckie tramwaje niż by to miały być bydgoskie "pesozłomy".

Rozumiem, że posiadają klimatyzację i są niskopdłogowe ? Informują o przystankach i mają monitoring ?
t
travis
mnie się te tramwaje podobają , obejrzałem fotogalerie z zajezdni MZK i prezentują się ok są fajne
m
magik
Krytykujemy import samochodów sprowadzanych przez indywidualnych właścicieli za brak spełnionych wymogów itp.Jednak sprowadzanie wyeksploatowanych środków transportu publicznego świadczy o ocenie wartości społeczeństwa przez przewoźnika oraz władze miasta które nie wnoszą zastrzeżeń do tego typu rozwiązań.Niemcy już nas zarzucili złomem pod różną postacią,na ile cenią polaków taki sprzedają nam złom unikając recyklingu u siebie i jeszcze zarobią.A co do komfortu to osoby wypowiadające się na ten temat żyją chyba na takim poziomie iż nie korzystały nigdy ze standardu niemieckiej komunikacji publicznej.Sumując temat- złom do muzeum lub po prostu na złom!!!

nie przesadzajmy tak samo samoloty jeśli maja kilkadziesiąt lat to nie znaczy że złom , starsze tamwaje niemieckie u na sjeżdżą miały jeździć pare lat a zasuwają o wiele dłużej
g
grent
skoro w Niemczech jeździły a wzięte zostały z torów to dlaczego u nas nie mają jeździc , chcemy sie porównywac do jednej z najwiekszych gospodarek swiata? Do Niemców?
o
obserwator
Czy 34 letnie tramwaje spelniaja plskie wymogi bezpieczenstwa? Ile kosztuje przerobka i czy wogole sie oplaca gdyz za pare lat wymogi sie zmienia i tramwaje pojda i tak na zlom. A co do komfortu niestety oprocz tramwaju musza szyny byc w porzadku.
D
Dan Mejer
Lepsze używane, sprawdzone niemieckie tramwaje niż by to miały być bydgoskie "pesozłomy".
g
gosc
dobrze ze juz dawno zrezygnowalem z komunikacji miejskiej. scisk, duchota, smrod, szarpanie tramwaju/autobusu przez szalonego kierowce, drogie bilety, nieuprzejmosc ze stony starszych ludzi, ktorzy stoja nad toba i sapia zeby im ustapic miejsce, kiedy ty jestes w ciazy/niepelnosprawny/zmeczony po 12h zmianie, itd. skuterek na raty najlepsze rozwiazanie.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska